At enkelte medlemmer av MAGA truer dommere og deres familiemedlemmer er dessverre ingen nyhet, og helt etter dreieboka for å bygge goodwill hos Trump.
Det går mot amerikanske tilstander også i Europa. Vi gjør det bedre enn så lenge, men må være forsiktige. Slik polarisering er noe vi må ha som høyeste prioritet å forhindre.
Hva mener du?
Altså, hennes far ble utlevert til Frankrike i 2020 under Regjeringen Solberg. Hvilken logikk legger du til grunn for at Bart Eide skulle vite hvem datteren hans var, og at han skulle kunne kjenne henne igjen?
Tror du plakaten ble dyttet opp i trynet til Eide for at han skulle lese den, før han gladelig stilte opp for et fotografi? Det tas bilder av politikere hele tiden, og om noen skulle stille seg bak de, eller på siden av de, med en plakat med en eller annen tekst så betyr ikke det at nevnte politiker stiller seg bak budskapet.
Registrerer ellers at plakatbærer har uttalt seg, men det er sikkert ikke så interessant.
"Det lille stuntet med meg poserende ved siden av utenriksministeren, med sterke meninger på plakat mot krigs-institusjonen NATO, en gal stat med navnet Israel og et verdensomspennende økonomisk system som undertrykker nasjoner og folk, skulle i utgangspunktet være morsomt.
Det skriver Mona Osman på sin Facebook-side etter at hun la ut et bilde med utenriksminister Espen Barth Eide. Bilde har i ettertid skapt store reaksjoner.
Vi lever heldigvis i et fritt demokrati. At Barth Eide står ved siden av en person med en plakat er ikke ensbetydende med at Barth Eide står for budskapet på plakaten. Ingen grunn til å klikke i vinkel. Nå virker det som han ble fanget i et stunt.
Er ikke som om man har blokkert en hel nyhets kanal slik som Israel har med Al-Jazeera, ikke har lov til å kritisere Israel men alle andre 192 land i verden slik som i USA, eller at journalister risikerer livet. Slike ting hører vel ikke hjemme i velfungerende demokratier, eller?
Bare å rapportere det vel? Snitchdicks får ikke viljen sin bare fordi du er uenig med andre her inne
Det er media i et nøtteskall, spør folk om Sør-Sudan, Yemen, Burkina Faso eller Myanmar, så får man en ide om hva media bryr seg om. De bryr seg om det folk bryr seg om.
Av kriger og konflikter som folk i Norge bryr seg om er det stort sett krigen i Gaza, og krigen i Ukraina. Det engasjerer og opprører folk. Andre konflikter får folk knapt til å lee et øyelokk.
Media bryr seg om det som eirne vil at de skall bry seg om. Folk flest bryr sig ikke særlig utan svelger det som media serverer uten noen dypere ettertanke. Unnantak finnes ju, men i det store hele. Dessuten: TIl foskjell fra de andre eksemplen du tar opp så er Isreal mer likt et normalt vestland, noe som vi kan relatere til på en helt annen måte.
Israel blokkerte Al-Jizzera fordi kanalen driver palestinsk propaganda. EU blokkerte RT (Russia Today) fordi. kanalen driver russisk propaganda, men Tik-Tok-gjengen nevner aldri det siste der av en eller annen grunn
Al-Jazerra er eid av Qatar, landet som akkurat har bidratt til fredsavtale som Hamas har akseptert. Førstesideoppslag på vg.no for litt siden det.
Det er ikke akkurat allmennkunnskap, så du har åpenbart et poeng her.
Ikke ødelegg narrativet
At ALJ er eid av Qatar trodde jeg faktisk var allmennkunnskap.
Hva med Israel som har drept over 35K mennesker, senest i dag kan man lese at FN rapporterer om en massegrav på 390 menesker på Al-Shifa og Al Nasser. med samme logikk, skal man da også boikotte Haaretz, JPost, Times of Israel etc? Eller er det bare de avisene vi er uenige med vi skal utestenge?
Eller hva med andre ting som Qatar eier slik som Qatar Airlines? Eller Qatars olje og gass som går til UK, Belgia etc? Eller US militærbaser i Qatar som jo har vært vitale i krigen i Afghanistan m.m.
Personlig skjønner jeg ikke relevansen i poenget ditt, men jeg skal være ydmyk for at jeg ikke catcher alt så lett.
Lokalpolitikk kan ofte være et fascinerende skue.
Ordfører Robin Ridderseth fikk innvilget permisjon som ordfører. Bare minutter senere ble han valgt som midlertidig varaordfører. – Det er et sirkus, sier Frp.
KS har sagt de vil fortsette på det demokratiske sporet og det med menneskerettigheter.
Viktig å få med menneskerettigheter, det trumper tross alt alt annet
Israel pusher inn mot Rafah av det jeg leser. Skal være snakk om store mengder tanks, men de synes ikke i videoen. Synd at Hamas ikke godtok noen av de tidligere fredsforslagene til Israel:
Å blokkere mediakanaler basert på deres synspunkt undergraver ytringsfrihetens prinsipper på grovt vis. Tenker du det er greit?
Norge har ikke blokkert RT osv, selv om de stort sett poster små og store løgner. Må jo si jeg tenker det er rett beslutning.