Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

At det ikke virker mot psykiske lidelser er ikke en overraskelse, men jeg tror at dersom man hadde sett på påvirkningen av stress så hadde man sett en positiv effekt.

Begynner å komme mye bra studier rundt cannabis bruk/missbruk.

Og det lover ikke veldig bra for frislipp.

1 Like

Hvor mange studier omhandler positive effekter på stress? Jeg føler det jeg har lest som har vært vinklet for å finne ut om positive effekter stort sett har dreid seg om smertebehandling, kreftpasienter som får bedre matlyst og søvnkvalitet. Mens det jeg tror er den virkelig positive effekten for “folk flest” er destressing.

Hadde vært interessant å se hvilke positive (og negative) effekter cannabisbruk har for helt friske voksne menesker.

De fleste rusmiddler har jo en kortsiktig positiv effekt på stress.

Men jeg ville ikke anbefalt noen å ta amfetamin for å redusere stress. Mens en veldig stresset og seriøs person kunne hatt virkelig godt av en joint under rette omstendigheter. “Har jeg hørt” :wink:

2 Likes

Har ikke satt meg inn i veldig mye forskning på Cannabis men ser ut til at det er noe hold i myten :wink:

Rus passer best til rekreasjon… Har man psykiske problemer så virker alkohol og annet rusmiddel særdelse dårlig. Unntaket kan vise seg å være LSD og Psykidelisk sopp men da under et terapeutisk formål, men slik studier er lovende men ikke randomisert fremforsket.

Dette er vel i hovedsak for Depresjon man ser at det kaaaanskje kan ha noe effekt.

Godt hun er avslørt

3 Likes

Trodde det var bare Frp som gjorde sånt?
Sa han ironisk… :sweat_smile:

Ser nå at han i FRP fikk 7måneders ubetinget!.

Jeg tror det her hun har gjort er grovere.

1 Like

Helt enig! Og i tillegg så har hun forsøkt å bortsnakke det i stedet for å stå rakrygget og ta det som en mann.

1 Like

Det er litt morsomt med reiseregninger egentlig. Fordi det er veldig vanlig å gjøre feil. Ca 5% av min stilling går til å rette opp feil i reiseregningene til folk som rett og slett ikke vet bedre. Om de tar for mye hver gang kan man begynne å tvile på om det er med vilje, men mange sender også inn for lite i forhold til hva de har krav på. Regner med at statsråder ikke er noe bedre på dette enn andre, men at man fort ser mønster der også om det legges til ekstrakostnader som ikke fant sted eller konsekvent føres for mye.

1 Like

Skal være rom for å ordne feil, men her virker det som overlagt.

1 Like

Når man ved flere anledninger beviselig ikke engang har vært på stedet man har fakturert reise til så er det ikke så mye å lure på.

For ikke å snakke om at hun konsekvent har lagt på nesten 50 % på reiseavstandene.

Keshavari tilsto umiddelbart og la seg helt flat - og fikk 7 måneders fengsel.

Hun her kjører “jeg er en idiot”-taktikken. Det bør gi langt strengere straff.

4 Likes

Det er vel en flersidig sak. Om hun “er en idiot” bør hun kanskje ikke jobbe med å styre landet, og i tillegg få en form for straff selv om det ikke er med vilje for i det minste å skjerpe andre i at dette må gjøres korrekt. Om hun ikke er en idiot og dette er gjort med vilje, kan en streng straff være riktig. Uansett ser det ikke bra ut. Er sikkert flere perspektiver på dette også, men virker som de trenger en kontroll-ordning som passer på at det som blir betalt ut faktisk er riktig. Har laget et system som sjekker dette automatisk der jeg jobber nå. Regner med at mange kunne gjort det for stortinget også, som i tillegg gjorde det lettere å levere reiseregninger.

Selv en idiot skjønner at man ikke kan levere reiseregning for en reise som aldri har funnet sted.

At hun ikke bør sitte på Stortinget er åpenbart.

2 Likes

Jobber du med reiseregninger? Det høres veldig rett fram ut utenfra, men det mer komplisert enn som så. Om systemet f.eks. er sånn at reiser føres opp i forkant og fylles ut med kvitteringer og rettede beløp i etterkant kan det f.eks. bare ha vært at en avlyst reise har blitt glemt fjernet. Men jeg får ikke lest artikkelen uten abonnement, så blir bare en generell kommentar dette. Har ikke sett hva hun har ført.

Her er artiklene i åpen form:

1 Like

Jeg er enig med Pablo her.

Sender du reiseregning for tur retur haugesund oslo, når du er på Gran canaria…

Eller tar bussen, eller noe annet… så ja.

4 Likes