Når et land på 100 mill mennesker havner i krig. Så skal flyktninger kun kunne flytte til nærområdene. Okay?
Tilsvarende vil det si at Norge skal kunne ta imot 3 mill svensker til Norge om ca 30% havner på flukt.
Og hvor lenge skal “Svenskene” være i Norge?
Nå var det ikke folkemord av Nordmenn under okupasjonstiden av Tyskland. Og det var en veldig beskjeden antall Nordmenn som reiste til Sverige og England relativt sett i forhold til mengder vi ser i Afrika.
Når nabolandene i Afrika i tillegg har enorme problemer i sitt eget land så skjønner jeg rett og slett ikke hvordan slike løsninger kan fungere.
Når jeg tenker meg om så er det ikke rart at det er vekslende folkemord og opprør i Afrika. Når mennesker på flukt flytter seg fra ene plassen til den andre. Skaper “Svenske tilstander” der de kommer og helvette bryter løs på ny. Man snakker om “domino effekt” av folkemord…
Libya krigen kan vise seg å være den største feilslåtte operasjonen i Vestens histore (sammen med Irak). Destabiliserte de største og viktigste landene i regionen og på kontigentet, som i det minste holdt en viss form for fred og stabilitet.
Gadaffi hadde stor innvirkning på de fleste nasjoner i Afrika og ønsket seg et sterkt og forent kontingent. Han var ingen engel, men han sørget i alle fall for en viss form for stabilitet. Nå styrer opprørsgrupper over hele regionen og alt er bare kaos.
Takke vere EU/USA.