Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Jeg trøster meg med at det var sikkert mye verre i Oslo-fotballen før i tiden…

2 Likes

NRK: LAGMANNSRETTEN FORKASTER MULLA KREKARS ANKE

Mulla Krekars anke er forkastet av lagmannsretten og opprettholder avgjørelsen om at han kan utleveres til Italia, skriver NRK.

Forsvarer Brynjar Meling sier til kanalen at de vil anke.

Da det ble kjent at han kunne utleveres, sa Meling til TV 2 at Krekar ikke ledet noen terrororganisasjon, hadde inngått i terrorforbund eller hadde noen forbindelser med Italia.

Krekar er dømt til tolv års fengsel for terrorplanlegging i Italia…

2 Likes

Etter å ha snublet over en film fra innsiden av den bilen, kan jeg bekrefte at dette var et effektivt angrep :stuck_out_tongue:

1 Like

Statistikk:
Etnisk norske menn i 30 årene med blondt hår og blå øyner dreper mer en noen som helst andre grupper i Norge.
Forklaringen på dette, er sannsynligvis at etnisk norske menn i 30 årene med blondt hår og blå øyne leser litt for mye på anonyme forum på Internett

Nesten som i USA?
https://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_crime_in_the_United_States#Homicide

Hehe… Statistikk er fint.

Et lite tankeeksperiment i tiden min fra sjøen da piratvirksomheten i Aden bukten var på sitt høyeste, og det var ikke måte på hvor “barbarisk” Somalerene (Piratene) var.

Scenarioet gikk i at Norge var verdens fattigste land med massiv sult, null arbeid og generelt lovløse tilstander. Russland, Murmansk og Nordområdet generelt blomstret av velstand grunnet handels trafikk mellom Europa, Nordområdet og Asia…

Tror jeg har blitt den første til å starte piratvirksomhet i Nordsjøen og regner med at jeg har fått veldig mange til å følge meg :wink:

I sult, fortvilelse og undertrykkelse så kan alt skje.

Nå har vel Somailia i stor grad fått lov å seie sin egen sjø siden de ble uavhengige… så at vi har undertrykket dem… stemmer jo ikke helt.

Vist du er sulten, har null inntekt, du får ikke arbeid, familien din svelt, du eier ingen ting og får ikke hjelp fra noen…

Hvor lenge tar det før du blir desperat og “kriminell”?

Nei, de kunne jo starta med å fikse landet sitt. Det er faktisk de selv som har fucka det til godt uten vår hjelp.

5 Likes

For noen kokko anektoter du trekker frem…

Som arbeidsløs etter endt studie levde jeg en periode rimelig stusselig og langt under fattigdomsgrensa. Jeg begynte ikke å stjele, drepe og voldta av den grunn…

Enkelte er mer tilbøyelige til å velge enkle utveier. Kriminalitet fremfor ærlig arbeid. Ingen grunn til å unnskylde slike.

Edit: Slik et det på individnivå og slik viser det seg igjen og igjen at det er på samfunnsnivå.

3 Likes

Norge var et av Europas fattigste land før vi fant olje.

Vi drev ikke med piratvirksomhet, massiv voldskriminalitet og gjengvoldtekter av den grunn.

3 Likes

Jo det gjorde vi, og det med glans så senest på 17-18 hundre tallet. Toppet seg mest under Napolionskrigen :wink:

Skjønner det kan være vanskelig å forstå at mennesker som i bunn og grunn har høy moral kan utrette groteske handlinger. Men en ting er sikkert. Blir vi pushet langt og lenge nok i gal retning så smeller det før eller siden. Det er rett og slett bare snakk om tid.

Som nyutdannet fattig mann i Norge så har man håpet og verden foran seg. Fremtidsutsiktene er i alle fall store og opplevd fattigdom anses som midlertidig.

Uteblir arbeid, ingen inntekt, ingen hjelp fra kjente og nær, sult dag inn dag ut… Årene går og på et tidspunkt så smeller det… Stjele for å få mat, opiat misbruk for å stenge verden ute for en stakkars stund…

Det er bare snakk om tid!

Du sammenlikner altså nordmenn og deres handlinger på 1700-tallet, med dagens situasjon i USA og feks Afrika?

Pluss, du skrev noe om at unge hvite blåøyde menn dreper oftest. Det var kanskje bare en dårlig spøk.
Men er grunnen til det fenomenet, at samfunnet systematisk undertrykker unge hvite menn?

Ja, mulig at vi var like ille som dem i middelalderen og under vikingtiden.

Men ettersom vi ikke er der lenger, så er det viktig at vi holder innvandringen fra slike steder på et absolutt minimum.

2 Likes
2 Likes

Ulempen med mange velstående menn og kvinner er at de ikke kan forestille å gjøre “umoralsk” handlinger under gitte forutsetninger.

Bruk litt tid på å reflekter over følgende spørsmål: “Hva skal til for at jeg må bryte med mine moralske og etiske prinsipper?”.

Vi alle er født lik, men utvikler oss ulikt i takt med omgivelsene. Uansett levevilkår og oppdragelse er avstanden til “umoralske” handlinger kort vist situasjonen for å overleve påkrever det.

Det dansk-norske riket var faktisk i krig, og under blokade fra britene, med påfølgende hungersnød

http://forsvaretsmuseer.no/Marinemuseet/Sjoeforsvarets-historie-1814-2014/Historien-foer-1814/Kanonbaatkrigen-og-opptakten-til-1814/Kanonbaatkrigen-1807-1814/KAPERKRIGEN

Og kaper-virksomhet var faktisk legitimt på den tiden. Det var ikke å regne som sjørøveri.

4 Likes

Du tar hjernevask til et nytt nivå…

Blamer du matchete-produsentene for folkemordet i Rawanda også kanskje?

Interessant pressemelding fra politiet om organisert kriminalitet, gjengkriminalitet på østlandet og narkotika-smugling. Siden vi snakket om dette her tidligere er det spennende å lese direkte fra de som sitter med den beste oversikten vi har på området: https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2019/12/06/operasjon-hubris/

Selvfølgelig kan vi ikke sette dette i sammenheng med andre hendelser selv, men spennende som et datapunkt i seg selv at dette kommer fra Spania og Nederland, potensielt som mellomhavn. Og at en innblandet er pågrepet i Dubai.

Spennende lesning, selv om jeg har vært klar over at pirater har fanget mennesker til slavedrift har jeg ikke knyttet det geografisk opp mot hvor og hva i hukommelsen. Trodde ikke at det foregikk fram til 1800-tallet på den måten.

I dag skjer jo det samme over hele Europa/Verden, men det kalles Trafficking.

Vist de vet at machetene skal brukes i væpna konflikt… Rungende JA!

Den kommersielle våpen industrien er kanskje det mest uetiske næringen som fint på denne jord.

Og trenger faen ikke å være hjernevasket for å forstå det :wink: