Morsom kommentar fra en som drar fram et datapunkt og sier at det gir noen form for forklaring på årsakssammenheng.
Du sier at du ser forklaringen, men viser bare et datapunkt som ikke gir noen mer informasjon enn at det er 1 svart i kongressen. Det underbygger ikke din forklaring noe mer enn om jeg hadde sagt at det er et visst antall stoler i kongressalen eller 31 grader i skyggen i Oslo i dag. Du må vise årsakssammenhengen mellom antall svarte i kongressen og hat mot svarte i den republikanske stemme-massen. Hvis ikke er det i beste fall meninger og synsing lagt oppå et interessant datapunkt, men ihvertfall ikke riktig bruk av statistikk.
African-American unemployment rate korrelerer ikke nødvendigvis med endringer i fattigdomsnivået hos gruppen som definerer seg som svarte i undersøkelsen heller.
er det jeg lurer på 
Om vi skal snakke om poenget ditt: Republikanske velgere er overveldende rasistiske, og beviset for det er at de har valgt inn 1 mørkhudet person i kongressen.
Da blir mine spørsmål:
Hva var fordelingen på hudfarge i kvalifiserte kandidater til stillingene som stilte til valg?
Kan problemet ligge i strukturell rasisme i stedet? F.eks. mindre tilgang på høyere utdannelse, færre sorte forbilder i topp-politiske posisjoner historisk, at de kanskje stoppes før de får stilt til valg av rasisme eller andre årsaker osv. osv. Det er grunnen til at jeg sier: