Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Når ord blir fattig

4 Likes

:joy:

1 Like

Leste den artikkelen, hele saken er jo bare urkomisk!
Er dette resultatet av en oppdragelse hvor barna aldri blir satt krav til, pakket inn i bomull, og ikke forberedt på den virkelige verden, men heller den rosa Mdg-versjonen hvor alt og alle skylder de noe?
Naivitet og virkelighetsfjern er vel noen ord som passer godt inn her.

1 Like

Er en litt vrien oppgave for Trump dette.
Fra Stavanger Aftenblad:

1 Like

Er nok dessverre det. Viktig saker som BLM, Metoo og likestilling blir dratt alt for langt som fører til at mange går lei.

Har inntrykk av at mange møter opp på demonstrasjoner bare for å kunne legge ut bilde på Instagram, Twitter for å vise at “jeg var her, se så bra et menneske jeg er” uten at de egentlig bryr seg om eller vet hva saken dreier seg om.

Instagramgenerasjonen lenge leve…

4 Likes

Dette gjelder forøvrig mange “turglade” også :stuck_out_tongue:

5 Likes

For de som ikke liker Steigan, lat som noen andre har skrevet det, og fokuser heller på innholdet.

Sitat fra Klaus Schawb:
Mange lurer på når ting blir normale. Det korte svaret er: aldri.

Er Steigan inne på noe og bør vi ta på alvor det World Economic Forum selv sier? Eller bør vi heller anse WEF som en skravleklubb som ikke har innflytelse? Et siste alternativ er jo at dette initiativet fra WEF bare er positivt, og noe som vi bør slenge oss på.

1 Like

Steigan er jo kjent for å ha røykt for mye krydder eller spist frimerket av den surrete typen. Litt vanskelig å ta innholdet hans seriøst fordi han er såpass svevende i konspirasjonene sine.

Hmm. Ser den. Hva hvis vi gjør vurderingen utifra Tucker Carlson da?
https://www.foxnews.com/opinion/tucker-carlson-coronavirus-pandemic-lockdowns-great-reset

Han sier jo i grunn mye det samme.

Men det beste er jo å lese det fra primærkilden - nemlig WEF selv, både boken til Schwab og nettsidene til WEF. Det er jo ingen konspirasjonsteori, det ligger jo åpent.

Mitt spørsmål er bare - er dette noe vi bør ta på alvor?

1 Like

Der han sa " masks and lockdowns" dont prevent spike. Så lukka jeg ned vinduet. Det var nok løgn til at jeg ikke gadd å lese mer.

Hmm, skjønner. Da er vi like langt!

Men the great reset er noe WEF har pratet om, bør vi være bekymret. Neh.

1 Like

Video fra World Economic Forum. De tok ned videoen for en stund siden etter sterke reaksjoner.

1 Like

Ser ikke helt hva som var v eldig skummelt eller farlig med den videoen?.

Det er jo bare tanker om hvordan verden kan se ut.

Uansett grei beskrivelse om hva "the Great reset " er

1 Like

Farlig nok (:man_shrugging:t2:) til at jeg ble sensurert på privat melding på instagram igår.
Ikke på en post lagt ut, men dm.

Sletta instagramen en time etterpå. Det får være grenser på sensur.

4 Likes

Apropos sensur. Denne legen har visstnok brutt karanten. Bevæpnet politi stormer kåken mens han er live på youtube.
Kommer snart hit :-1:

Virus er politikk i aller høyeste grad.

Det at man ikke skal eie noe, er jo ganske drøyt da. Ser jo at det kan tolkes til å inngå i denne delingsøkonomitrenden - men dog. Det samme gjelder jo dette med implisitte begrensninger på hva man skal få lov til å spise.

Men takk for lenken fra TheHill - greit å spe på med litt avdempende betraktninger.

Steike - det så drøyt ut.

1 Like

Det er mye mulig at det er noe i noen av videoene som blir delt. Men en ting jeg synes er skummelt er når dette er tema hvor det ofte er to helt uenige parter og begge prøver for alt det er verdt å bevise at de har rett. Er det urimelig å tenke at en del av “bevisene” som sirkulerer er konstruert. På samme måte med stemmetelling. Det er jo kun den ene siden som påpeker at det utføres mye juks og fanteri. Denne siden er jo også i stand til å selv utføre juks og fanteri, men kan i tillegg bruke dette som bevis for akkurat det de prøver å bevise og vil således skade den andre parten. De som argumenterer hardt for det ene virker jo som de er i stand til å gjøre alt i sin makt for å kunne fremlegge ting som tyder på at de har rett.

3 Likes

Steigan tar opp mange interessante tema, men han klarer ikke å skrive sakene sine uten å gå i den klassiske fella å dra spekulasjoner litt for langt. Jeg har lest litt om The Great Reset andre steder og det er absolutt noe å holde øye med. Dette går veldig på det samme som globalistene, klima entusiastene, venstre sida og FN ønsker. Det er ikke så konspiratorisk som man får inntrykk av av tittelen.

1 Like