Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Michigan er vel der hvor Biden vant med nesten 3 prosentpoeng, ca 150k stemmers overvekt og hvor Trumpkampanjen trakk sitt eget søksmål.

Kanskje ikke så rart at velgere blir misfornøyd når en som skal sertifisere valget, først mener at stemmene fra Detroit med 80% svarte skal utelates…:thinking:

Jeg ville vært mer bekymret over dette:

Earlier this week, Trump called a member of Wayne County’s Board of Canvassers after a contentious meeting in which she first refused, and then agreed, to certify election results from the state’s largest county. She subsequently released an affidavit seeking to “rescind” her vote for certification — a move that the secretary of state’s office said was impossible.

Legal experts condemned the president’s actions, saying he was trying to use the power of his office to alter the vote.

“To bring the weight of the White House and the presidency onto an individual county canvassing board commissioner about what to do with certification is an incredible assault on the democratic process,” said Richard H. Pildes, a constitutional law professor at New York University. “No question about that.”

1 Like

Fjerne privat eiendomsrett, hvorfor ikke? Litt usikker om hun nå lefler med fassisme eller kommunisme… uansett sånne folk bør stemmes LANGT ut av politikken.

7 Likes

God gammeldags kommunisme. Men jeg sliter med å se at dette er lovlig, men Gud vet, kanskje det er mulig å beskatte arbeidsgiver på et vis for “parkeringsgodet”.

Tviler på at sånne folk forsvinner fra politikken før hipsterne vokser opp og må begynne å jobbe.

5 Likes

Har ikke sett noen andre medier rapportere om dette, men jeg synes Frankrike gjør helt rett her. Politisk islam er noe dritt og bør aktivt jobbes imot.

6 Likes

Jeg syns det er å gå for langt. Her kreves det jo så å si at man sverger troskap til landet, og det er prinsipielt problematisk fordi det kan brukes til å undertrykke kritikk av det bestående, også i andre sammenhenger — f.eks. ved at man anser politiske partier både på høyre.- og venstresiden som uakseptable. Vold og oppfording til vold er selvfølgelig uakseptabelt, men det vil jeg tro allerede rammes av straffeloven også i Frankrike.

1 Like

Så du mener seriøst at å kalle motstanderen rasist, legge ut stedet og skolen som ungene hennes går på, og antyde at det vil være negativt for ungene hennes at hun ikke godkjenner valgresultatet, er verre enn at presidenten ringer henne etterpå, og får henne til å endre avgjørelsen?!?

Man kjenner lusa på gangen…

2 Likes

Den øverste valgansvarlige i USA — formannen for den føderale valgkommisjonens, James E. Trainor, sier at de “enorme mengdene av vitnemål viser at det faktisk har vært valgjuks, og den andre siden trenger å svare på dette.”

Et av bevisene som krever undersøkelse er blant annet et vitnemål fra en matematikkprofessor som hevder at ca. 100 000 av stemmene i Pensylvania er ugyldige.

2 Likes

image

Lol

Da tok det ikke lengre tid der media fant seg et nytt sirkus :clown_face:

1 Like

Det er nok det som er planen til Trump: kreve omtelling til han stuper.

2 Likes

Planen har nok hele tiden vært å bestride alt som er mulig å bestride, overalt og uavhengig av om det finnes bevis, for på den måten å forsinke valgprosessen så mye at valget til slutt må avgjøres i Congress der han kan vinne pga kun en stemme pr stat.

Se bare her (første 30sek) hva Trump sa allerede i september:

Vanskelig å se annen grunn til å gå i retten med så komplett pinlig dårlig “bevismateriale” som Trumpkampanjen gjør. Her er en dommer som setter skapet rimelig greit på plass:

Heldigvis begynner det å komme en del fornuftige republikanere på banen også:

Pennsylvanias republikanske senator Pat Toomey gratulerer demokratenes Joe Biden med seieren i presidentvalget i kjølvannet av lørdagens kjennelse.
– Med dagens beslutning fra dommer Matthew Brann, en konservativ republikaner som jeg vet er en rettferdig og upartisk jurist, om å forkaste søksmålet fra Trump-kampanjen, har president Trump tømt alle plausible muligheter for å utfordre valgresultatet i Pennsylvania, skriver Toomey i en uttalelse.

2 Likes

Å slik går no dagan…

« – Du hevder at to individuelle saksøkere ble nektet å stemme. Men i bunn og grunn ber du denne retten gjøre mer enn 6,8 millioner stemmer ugyldige. Kan du fortelle meg hvordan dette kan rettferdiggjøres, sa Brann, blant annet.

Giuliani sier i en kommentar til kjennelsen at den er positiv, fordi den gjør at saken kan ankes videre og til slutt ende opp i høyesterett. Saken blir i første omgang anket til ankeretten, som er neste rettsinstans.»

1 Like

– Tror du at dere har ugjendrivelige bevis som vil overbevise millioner av amerikanere? spurte Schmitt.

– Bevisbyrden i en rettssal ligger i overvekten av bevis. Med alt vi har vil dette bli tiltaler på betydelig nivå for svindel og konspirasjon, beviselig utover rimelig tvil, hevdet hun.

Powell antyder også at CIA har vært involvert i disse valgprogramvarene.

På ett tidspunkt spør en av programlederne hvordan det er mulig at en slik sak, som hvis den er sann, en «så stor, så sjokkerende» kan bli ignorert.

– Det er nettopp grunnen, svarer Powell. – Fordi det er så stort, klarer ikke folk å «få hodet rundt det». Det er for mange knuter som må løsnes. Men det må vi hvis vi skal være en konstitusjonell republikk. Dette kan ikke fortsette.

Hun sier et kommende søksmål i Georgia kommer til å bli av «bibelske proporsjoner».


Drøyere påstander enn det Powell kommer med her, kan det vel ikke bli. Mitt inntrykk når jeg har sett henne snakke, er at hun virker ærlig og troverdig. Ingenting er umulig, men sliter litt med å henge med på dette her.

Til vi får svaret om det er noe hold i dette får vi spise popcorn!

2 Likes

https://www.donaldjtrump.com/media/trump-campaign-statement-on-legal-team/

“Sidney Powell is practicing law on her own. She is not a member of the Trump Legal Team. She is also not a lawyer for the President in his personal capacity.”

1 Like

Er det rart at vinden har snudd mtp vindkraft i Norge? Ny turbin fra Vestas i Sverige som kollapset i går:

4 Likes

Hva synes folk her om politikken til inpartiet? Noen som har sett noe graverende i negativ retning?

Eg har lest en del men ser gjerne etter noen å sparre litt med :+1: for lærdom.

I 2010 og 2011 hadde norsk presse 78 oppslag om Waleed Ahmed og suksessen Grønt Norge.



2 Likes

Igjen, så snakker vi narrativ.

Man ønsker såååå at det skal være sant at man lukker ørene for alt som er negativt. Litt som Theranos. Masse røde flagg, men Narrativet var at man VIRKELIG VIRKELIG VIRKELIG ønsket å kunnne løfte frem en kvinnelig Steve Jobs.

4 Likes

Den synkene skude forlades.

2 Likes