Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Utrolig bra laget! #fakenews :sweat_smile:

1 Like

Tror nok fortsatt det er gode muligheter for at Trump blir president i fire nye år. Mye som skjer i statene!


:no_smoking:

1 Like

Fornuftigt forbyd rygning helt. Vi har to i familien som sidder i rullestol og har siddet der 5-10 år med ilt slange i munden.
De var ikke ikke ældre end 65-68 da de ikke længere kunne gøre andet end at sidde og kigge på grund af KOL.
Så gør det helt forbudt for unge og lad dem som ryger og ikke vil stoppe hente deres tobak på appotek.

Helt enig. Innfør totalforbud mot røyking for de som er født feks etter 1.januar 2010, altså de som nå snart er 11 år gamle.
Da vil røyking dø ut naturlig, ikke mange røykere igjen om 20-30 år da…

Jeg vil heller ha totalforbud selv om jeg røyker. Da må jeg slutte. De forbundene i Stavanger gjør jo bare at røykerne blir inne og sender ungene på trening alene. Synd for alle parter. Utenom de som ikke røyker da. De slipper å flytte seg 5 meter av og til.

Er forsåvidt enig. Røykeloven i seg selv er jo en gavepakke for de som ønsker å kutte ut røyken.

Her er en utdyping fra Frode Myrhol i FnB eller hva pokker det partiet nå heter:

Frode Myrhol

for elleve timer siden

Det er nok litt feil i fremstillingen av denne saken.

Det kommunestyret har vedtatt er at vi skal få en sak om dette, først da vil eventuelle steder hvor det vil kunne bli skiltet en oppfordring om å ikke røyke kunne bli vedtatt.

Dette var tekstvedtaket som ble vedtatt som en del av HØP 2020-24 i Stavanger kommunestyre i går.

"Som et bidrag til å bedre folkehelsen og gjøre byen vår mer attraktiv for barn og unge, ønsker samarbeidspartiene å gjøre flere offentlige områder røykfrie, og følgelig triveligere for publikum.

Dette vil også være et viktig bidrag til å bedre folkehelsen, og til at færre unge starter å røyke. Barn og unge fortjener et særlig vern mot passiv røyking, og områder som brukes av disse er spesielt viktige.

Aktuelle steder kan være badesteder, lekeplasser, busskur, gågater, idrettsanlegg, m.m. Vi ønsker at kommunen tar et større grep om egne uteområder.

Kommunedirektøren bes legge fram en sak på hvordan og i hvilke planer dette kan implementeres for utvalg for helse og velferd."

1 Like

Fortsatt flere lovlige veier til at Trump blir president i 4 nye år.

Kilde Response Analyse 2020

Tydeligvis er jeg ikke alene om å syns at VG og Dagbladet er lite troverdige :heart_eyes:

2 Likes

" Boreal har lagt fram en handlingsplan til Sjøfartsdirektoratet, og avventer tilbakemelding på denne…"


:sleeping:
1 Like

Forbud mot tobakk er jo helt høl i hodet. Hva med litt personlig frihet?

1 Like

Så skal vi til det igen :frowning_face:
https://www.dr.dk/nyheder/politik/nedlukning-udvides-efter-smittestigning-situationen-er-desvaerre-meget-alvorlig

Ja, personlig frihet for astmatikere og allergikere til å slippe å måtte gå rundt røykere i tettbygde strøk og byer?

Hehe. Ikke fulgt med på 2020? Aaaaabsolutt alt skal kontrolleres fremover. Alt!
Til slutt har du kun noen cm3 frihet, og det er inni hodet.
Men den friheten er (også) kun midlertidig.

4 Likes

Bor du i Danmark?
Føler virkelig med de som virkelig har utfordringer med korona.

Jeg har i praksis ikke merket noe som helst, ja med unntak av tiltak som vask av hender, sprit i bagasjerom i bilen, midtkonsoll, i lommen samt å holde avstand.
Vi har hatt svært få begrensninger ift mange andre land.

Har vært syk siden torsdag, ble beordret av fastlege til å ta test, tok den i går, negativ heldigvis.

Ellers så var selve testen null stress, der verste var at av ren refleks så stod jeg å snøfta når hun skulle inn i nesen, og hun stod rimelig tett på, guffent når en er vant til å holde avstand! Verneutstyr eller ei…

Ja jeg bor i Danmark, vi bor helt ude på landet, det er værre i byerne.
Vi holder os for os selv og ser de samme 5-8 personer.
Handler ind med mundbind og spritter af.
Svigermors mor har været indlagt med korona, det var en halv grum omgang men hun overlevede heldigvis.
Det værste er at vi ikke har den store kontakt med de helt gamle i familien for at passe på dem - telefonen er god men det er ikke det samme som at drikke en kop kaffe sammen.
Vi glæder os til vaccinen kommer!

3 Likes

Jeg bor ved Stavanger, var vel eneste grønne sone i Norge her om dagen, vi har vært så heldige…
Håper det ordner seg fort for deg og dine.
Ta vare på hverandre så godt dere kan.
Lykke til❤️

1 Like

Hahah, spot on Espen!

6 Likes

Måtte jo nå selsagt kikke på noen av de gamle Ernst Øyvind Tvedt sketsjene. Digger Eckbo og disse er morsomme! Begriper ikke hva som er rasistisk med dem? Gjøres ikke engang noe poeng ut av at han er svart, det er liksom bare en random utkledning. Verden i dag ass…

Siste er den beste synes jeg :laughing:

1 Like