Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Takk for den Snøffelen :grinning::+1:

3 Likes

Selv den nøkterne Bill Barr, som gikk av som justisminister da Trump ba ham bidra til å stjele 2020-valget, går ut mot venstresidens retorikk:

– Demokratene må slutte med de grovt uansvarlige anklagene om at Trump er en eksistensiell trussel mot demokratiet. Det er han ikke, sier Burr.

Trump ønsker å se ut som en sterk leder. Aldri før har han sett sterkere ut enn på vei ned fra scenen i Butler.

Men skytingen vil føre til at enda flere Trump-vennlige konservative faktisk bruker stemmeretten.

4 Likes

Så lenge han ikke innfører Project 2025, så er han ikke en trussel mot demokratiet.

Problemet for Trump og Project 2025, er at over 100 medarbeidere fra hans tidligere presidentperiode er med å utforme det.

Men det blir uvesentlig nå, da alt kommer til å drukne i attentatforsøket på ham.

Var ikke seieren i boks fra før av, er den iallefall det nå.

2 Likes

Democracy is when Trump doesn’t win

Dette er svært dårlig optikk for Biden. Jeg tror på ingen måte at Biden prøvde å si at noen burde drepe Trump, men dette kommer til å bli brukt for det det er verdt.

2 Likes

Hadde han bare sagt “spotlight” og ikke “bullseye”…

1 Like

Enig. Språket betyr noe. Galninger hører bullseye og tenker sniper. Hitler betyr noe. Trussel mot demokratiet betyr noe.

Alle som forsøker på noe sånn igjen nå vil bli beskyldt (riktig) for å oppildne til politisk vold.

Altså må demokratene finne på en helt ny valgkamp strategi.

7 Likes

Men språket Trump bruker betyr ikke noe?

6 Likes

Jo det gjør det. Men hvis noen alltid overdriver går det an å ta det med i beregningen.

4 Likes

Det er sant. Må også ta med i beregningen at siden Biden kaller VP sin for Trump, så hvis han har sagt bullseye, så kan det være hotdog han mente for alt vi vet

1 Like

Men har noen klart å finne ut noe mer om skytteren?

Har prøvd å finne ting på Reddit, men foreløpig bare en video fra uteksaminering fra 2022 og et skolebilde, men ikke bekreftet.

Mye løse rykter, men ingenting bekreftet bortsett fra registrert republikaner og donasjonen på 15 dollar til et venstre orientert event.

Da jeg skulle legge meg i går leste jeg litt på nett, og fikk det med meg real-time. Skjønte fort at Trump hadde englevakt, og humret godt da de bommet. Skrev derfor umiddelbart et humoristisk innlegg på Tekinvestor:

Og sovna på under 2 minutter, utrolig fornøyd utfallet av det mirakuløse utfallet av attentatet.

Jeg var som sagt ganske så sikker på at Trump kom til å bli skutt (ikke 100% mer sånn 70-80%), men tenkte kanskje nærmere valget ville være mer optimalt mtp hvor sure MAGA-folka kunne bli og “følgefeil” av det, men ikke minst at hvis Trump ble dømt i en rettsak, og mistet sine Secret Service rettigheter (som forklart i Youtube-videoen av Tulsi Gabbard) hadde han hatt valget mellom å drive valgkamp, eller være “a sitting duck”.

Jeg var derfor drit fornøyd i går, det hele ble som en klassisk klassisk scene i “Pulp Fiction”:

Tidslinje 1:25 til 1:45

Hvor Vincent Vega (John Travolta) og Jules Winnfield (Samuel L. Jackson) er på oppdrag:

I skapet gjemmer en fyr med pistol seg:

Og hopper ut og fyrer av hele magasinet mot Vincent og Jules:

Men utrolig nok så treffer ikke et eneste skudd. Vincent og Jules ser ned for å sjekke om de er truffet

Men de hadde i fiksjonen englevakten, som Trump hadde i virkeligheten

Og det er payback-time:

Det som var helt nydelig med utfallet av gårsdagen er at det nå blir umulig for rettssystemet å ta fra Donald Trump rettighetene til å bli beskyttet av Secret Service. Og det blir svært mye mindre trolig at Trump skal bli utsatt for enda et attentat.

Oppsummert; kjempemorsomt at Trump hadde mirakuløs engelvakt, for hva annet kan man kalle det?
Og jeg kommer selvsagt til å bruke det ordet siden det antyder at Trump hadde en engel på skulderen sin, og jeg kan ikke tenke meg noe som vil irritere mer enn en antydning, om så humoristisk ment; at Gud spiller på lag med Trump. Det går rett i hjertet på det venstresiden hater mest og spytter ut; karikaturen av evangilistiske, kristne MAGA-supportere.

Jeg skjønner det vil irritere noen, så; englevakt, englevakt, englevakt, englevakt, englevakt, englevakt, englevakt, englevakt, englevakt, englevakt, englevakt, englevakt, englevakt, englevakt, englevakt, englevakt, englevakt, englevakt, englevakt, englevakt,

10 Likes

Forskjell på språk ja.

Pelosi om Trump

https://x.com/SpeakerPelosi/status/1812268746574020870

Trump om Pelosi

https://x.com/DonaldJTrumpJr/status/1586899639831171072

3 Likes

Fant dette:

In the years since it seems he fell down the right-wing rabbit hole. He worked as a graphic designer for a website that sells anti-government merchandise. He was wearing pro-2nd ammendment gear. He registered Republican after this donation.

Sorry. All signs point to right-wing nutjob.

Men kan også være generell anti-government skrulling. Hva er ikke bedre til å skape totalt kaos en å drepe ene presidentkandidaten i ett allerede “giftig” politisk klima, for så å håpe at dette vil få alle på ekstreme høyre til å finne frem våpenene sine :man_shrugging:

Kan vi si at det står 1-1 nå, mellom bloodbath og bullseye? Idiotiske ordvalg tatt ut av kontekst for å motivere tullinger.

2 Likes

Regner med at du ikke hadde sett Tulsi Gabbard sin kommentar på X
image

Men funny at du kommer til samme konklusjon, det er jo egentlig opplagt.

3 Likes

Trump spytter ut kuler :sunglasses:

1 Like

Nei hadde ikke sett det. Har også sagt det før :relieved:

2 Likes

Kanskje litt forskjellige kontekster?

Iom at det Pelosi skriver om Trump skjedde rett etter et mordforsøk på Trump

image

Mens det Trump Jr skriver nok i en annen kontekst enn et mordforsøk, iom at datoen er fra 2022.

image

Dessuten har Nancy hatt en helt annen rolle, som speaker of the house. Det blir vel omtrent som stortingspresidenten, som er nummer 2 etter statsminiseren.

Trump Jr har en rolle mer på linje med Hunter Biden, sønnen av en president, vel egentlig knapp nok det, sønnen av en ekspresident.

Litt rar “framing” kanskje, og ikke helt shoulder to shoulder her?

1 Like

Disse er vel ikke så høye i hatten akkurat nå: Bennie G. Thompson, Troy A. Carter Sr., Barbara Lee, Frederica Wilson, Yvette D. Clarke, Bonnie Watson Coleman, Jasmine Crockett, Joyce Beatty og Steve Cohen.

Det villeste er at en Bennie Thompsons sine ansatte skal ha postet dette på Facebook rett etter hendelsen:

2 Likes