Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Egen tråd om presidentvalget i USA.
For min egen del skal det ikke forundre meg om de klarer å stemme inn Trump for andre gang, evt Biden for andre gang.
Rart at de ikke klarer å finne bedre kandidater i en nasjon med hundrevis av millioner mennesker, enn to karer med tvilsom helse/historikk etc, kanskje til og med noen under 80 år?

Admin Edit :

Datoer for de ulike primærvalgene.

https://www.ncsl.org/elections-and-campaigns/2024-state-primary-election-dates

10 Likes

Nikki Haley er vel eneste mulige alternativet?

Demokratene må vel håpe at Biden glemmer at han har sagt han skal stille slik at de kan få noen andre kandidater.

3 Likes

Husk at partiene tross alt betyr mer enn personene.

Kennedy stiller som kjent uten parti, out of the race? :thinking:

Presidentvaget i USA 2024 kort oppsummert: How did we get to this?

3 Likes

Vivek trekker seg, stiller seg bak Trump.

2 Likes

Pangstart for Trump (som forventet). Haley rett bak DeSantis og Vivek ute. Fornuftig å trekke seg når man skjønner man er på feil plass.

Utover det er valget egentlig bare et stort idioti og dette blir et Trump vs Biden show. Og INGEN av disse er skikket til å være president for “verdens mektigste” land USA.

Demokratene har altså ikke klart å komme opp med NOEN fornuftige mot kandidater til Biden? Hvordan gikk det til?

2 Likes

For de av oss som håper på demokratisk seier er jo dette positivt. Jeg hadde fryktet Haley mer enn Trump opp mot Biden. Ganske vilt at Biden vil være 86 år på slutten av presidentperioden hvis han blir gjenvalgt.

Finnes det ikke et eneste menneske mellom 45-60 på demokratisk side som kan brukes i et land med 330+ millioner innbyggere?

(Kjenner også at det er litt tidlig å bruke energi på dette, langt lerret som skal blekes frem til november…)

4 Likes

image

1 Like

Kan det være vivek går for VP hos trump?

According to the Republican National Committee as of August 18, 2023, Biden has spent 382 days or 40% of his presidency out of office – days spent on vacation, personal business, or just regular days at one of his Delaware homes.

Skikket til å styre han der altså :sweat_smile:

2 Likes

Hvordan får man så mange feriedager? Asking for a friend.

4 Likes

Mulig man må tenke helt nytt for å demme opp mot totalitære Trump som vil rive demokratiet og rettsstaten fra hverandre:
Biden og fornuftige republikanere lager en “demokratisk koallisjon” med Hayley som visepresident.

4 Likes

Donald presterte å bruke 298 bare på golf

5 Likes

Den var ny for meg, lest at han er god så kanskje ikke så rart når det går såpass med slag :sweat_smile:

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

8 Likes

Verdt å merke seg dette som Aftenposten skriver:
" Elendig valgdeltagelse
Det har ikke vært så dårlig velgerfremmøte i Iowa på 24 år. Det ligger an til at 110.000 personer stemte i det republikanske nominasjonsvalget, i en delstat der det bor 3,2 millioner mennesker. Trumps «knusende» seier ble altså bare hjulpet frem av litt mer enn 55.000 velgere, altså 1,7 prosent av befolkningen."

Donald Trump ett skritt nærmere omkamp med Joe Biden i USA (aftenposten.no)

3 Likes

Utfra hva jeg fikk med meg, så kreves det i Iowa fysisk oppmøte og det var drittvær. Utfra polls osv, så var resultatet sånn ca som forventet.

Iowa Republicans will likely confront temperatures dipping below zero degrees Fahrenheit

Dvs kaldere enn -18. Med vinden som faktor så var det effektive 40 minus.

2 Likes

Akkurat det avsnittet sier vel alt om hvorfor vi burde gi totalt beng i hele valgkampen frem til september og se hvordan ting ligger an da. 3% oppmøte i valget gjør jo resultatet helt ubrukelig hvis du kan det minste om matematikk.
Begge kandidater kan jo i tillegg lett ha fått hjerneslag eller hjertefeil lenge før det og vi aner lite om reell oppslutning før det braker løs for alvor.

Man bør egentlig bare forholde seg til topp 3 nyheter i verden hver dag og oversikten over dødsfall i området man bor.

1 Like