Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Om ikke de lykkes med å de facto gjøre det umulig for Trump å stille til valg igjen og/eller han blir tatt av dage, så blir han president igjen. Var blant ekstremt få som spådde ham seier i 2016. Denne gangen er det langt på vei bankers.

4 Likes

Biden slår ham i et rent valg. Vent og se.

1 Like

Biden er knapt kognitivt fungerende. Og demokratene ekstremt upopulære.

2 Likes

Litt bedre enn Trumpis da :wink:

4 Likes

Folk trodde at Trump kom til å feie Biden av banen i sist valg siden Trump hadde så mye synlig støtte på rallys, mens Biden knapt hadde noen. Typisk 50 stk. Derfor gadd ikke alle Trump supportere å gå til valg sist. Demokratene utførte tidenes kampanje (helt på siden av Biden) noe som førte til en knapp sier.

Denne gangen tro jeg det blir det knusende seier for Trump fordi Demoratene ikke klarer å engasjere grasrota for Biden denne gang. Mens Trump kommer til å få alle sofasitterene til å gå og stemme nå.

Hele det siste året har Trump chants gått stadioner rundt i alle idrettsarrangementer unntatt Basketball :slight_smile:

6 Likes

Ja, er litt usikker på Trumpern, med mindre media gjentar alt han sier igjen. Da vinner han nok.
Jo mer han klarer å bli snakket om, jo bedre. Må si jeg ville foretrukket Joe Biden, da jeg ikke likte støtten Trump viste til folk som Erdugan, Kim og Putin.
image
image
image

Og er skeptisk til hans løsninger i utenrikspolitikken. For amerikanere i USA tror jeg ikke han er så verst å velge, men utenrikspolitisk virker han rimelig uvitende, som kan føre både gode og dårlige ting med seg.

Han hadde dog også gode relasjoner med viktige samarbeidspartnere som Japan og Australia.
image
image

Og man kan nok si at Trump hadde rett i en viktig ting ang. Europa. EU hadde blitt for tilknyttet Russisk gass.
image

Det dumme for Norge er bare at han vil eksportere mye olje, og dermed senke oljeprisen.
Det er egentlig hovedargumentet vårt mot han.

2 Likes

Enig i mye, men ikke at han viste støtte til Putin, Erdugan eller Kim. At han går i dialog og forsøker å få til et bedre samarbeidsklima og forhold til akkurat de folkene er/var utelukkende positivt, er det ikke?

9 Likes

Omtalt Putin i rosende ordelag?
Stolt mer på han enn egen etterretning?
Vært på vei til å trekke USA ut av Nato?
Gjort mer for å sable ned allierte i Europa enn Russland?
Listen kan gjøres mye lenger.

Trump tenker kun på seg selv. En narssist som kaster alle under bussen. Forholder seg verken til rettsstat eller demokratiske prosesser.
Han er en enorm trussel på mange måter

12 Likes

Jeg er uenig i alt du sier der. Ingenting av det stemmer.

11 Likes

Mens Biden er uten velgertekke, vil trolig Trump bidra til særdeles høy valgdeltagelse for begge kandidater.
Det blir et valg for eller mot Trump. Jo mer fokus han får, jo mer polarisert vil velgermassen bli.

2 Likes

Jeg tror Biden trekker sitt kandidatur i siste liten og Gavin Newsom blir demokratenes kandidat.
Newsom vinner over Trump med god margin.

4 Likes

2 Likes

Faktasjekket av CNN😂 Fasit

2 Likes

Det finnes bare påstander, ingen dokumentasjon på valgfusk.

Det absurde er massene som kjøper oppspinnet

7 Likes

Skal ikke mene for mye om det forekommer eller ikke. Har sett en del mistenksomme greier, og tror nok det forekommer i mindre grad.
Men det er jo flere blant demokratene som mener at det er greit å stemme uten ID for eksempel, det er jo helt spinnvilt og åpner for nettopp juks.

Men å påstå at det er feil fordi det er faktasjekket av CNN er vel ikke akkurat noe slående «bevis» for å si det mildt

3 Likes

Enig i det, men påstandene rundt valgfusk har blitt ettergått av div instanser. Kun mikrofunn er avdekket

1 Like

Putin virker da som en troverdig kilde, han er en av verdens fremste eksperter på manipulasjon av valg.

3 Likes

Demokratene har en kandidat som sverger å opprettholde Konstitusjonen. Republikanerne har en kandidat som sier han vil være diktator i 24 timer, og forfølge sine politiske motstandere med alle midler.
Hvor vanskelig kan valget være?

6 Likes

Er dette de samme som sier trumpeten ikke spiller golf?

2 Likes

Så det faktum at han står foran kameraene etter møtet med Putin, og sier han stoler mer på Putin enn sin egen etterretning betyr ingenting? Den logikken vil jeg gjerne se.

6 Likes