Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Protector Forsikring - Teknisk Analyse

Det er irriterende å sitte stuck med minus nesten et helt år i en høyrisikoaksje som Funcom, mens børsen går som et lokomotiv og trauste aksjer som DNB, Telenor og Norsk Hydro går 20-40 %.

En annen småtraust aksje jeg har fulgt med et halvt øye er Protector Forsikring. Aksjen har gått opp 30 % i år, og leverer solide tall med jevn vekst.

Sett fra et Ichimoku-ståsted er det en mønsteraksje. Aksjekursen holder seg godt over skyen, og stiger jevnt og trutt. Alle tegn er positive ut fra denne analysemetoden. Det at den blå 9-dagers linjen nå igjen har gått over den røde 26-dagers linjen indikerer at aksjen skal gjøre et lite byks.

For dem som er interessert i en aksje som ligger an til en jevn og solid stigning i 2018 er dette en god kandidat. Dersom jeg snart får en god gevinst på Funcom så skal jeg kjøpe en post og legge i skuffen.

2 Likes

Også er den grønne streken (dagens kurs 26 dager forsinket) over sluttkursen for 26 dager siden. Helt klart enig at teknisk så er det duket for oppgang her. Har ikke sett på det fundamentale.

1 Like