Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pryme (CRC HOLDING B.V) - Småprat

Ja jeg ser den. Kun egen erfaring som tilsier at kursen drar seg gjerne nedover mot emikursen.
Men kan selvsagt gå motsatt :+1:

1 Like

Det er i hvert fall lock up på 2/3 av aksjene, dvs ca 10 mill aksjer. Resten kan nok omsettes fritt fom 4.mai. Blir overrasket om vi ser kr 10 . Intervallet 11-14 er nok mest aktuelt den nærmeste tida tror nå jeg.

Intervallet mitt på 11-14 kan jo fort ryke om det kommer frem at Spetalen selv eller via Saga Pure igjen er på eiersiden. Da skal saueflokken inn og alle vet hva det gjør med kursen :point_up:

1 Like

Nordea med nytt kursmål i dag: Kr 85

Nedjustert fra kr 100 pga kapitalinnhenting

Kursmål ca 6,5 x nåværende kurs.

Må være en av aksjene med størst potensiale på børsen!

1 Like

Hva skjer med kursen?

1 Like

Fra XI:

1 Like

Man kan ikke nødvendigvis bruke matte på den måten Lars gjør der. Det kan være så enkelt som at Nordea mener at caset er derisket etter at man har fått finansiering på plass. Dermed kan de bruke en lavere WACC i sine modeller som igjen forsvaret kursmålet på 85 kroner.

1 Like

Som Moose sier - caset har mindre risk nå som emisjonen er gjennomført. Selv om XI vanligvis har gode poeng så var den vurderingen litt enkel… Vil heller snu på flisa og si at kursmål 100 med halvparten av aksjene var en alt for lav verdsettelse (1,5 mld).

Kr 85 er i hvert fall et kursmål som verdsetter selskapet tilsvarende om enn noe lavere enn Qfuel (2,85 mld vs Qfuel som nå er verdsatt til 3,2 mld)
Kr 50 verdsetter Pryme til mindre enn halvparten av Qfuel, 1,5mld.

(Pryme verdsettes nå ved kurs 17,80 til kr 576 mill. )

Men for all del. Er ikke misfornøyd med kr 50 om den kommer dit :grinning:

Angående rep emisjon.

Last day including right: 7 April
Ex-date: 8 April
Record date: 11 April

Forutsatt at det blir rep emi.

Er det som menes at man mottar tilbud om rep aksjer utifra det antallet man hadde 7.april?

Er det snakk om 1/5?

Går som ei kule på 2. dagen :boom:
Det blir vel en heftig sluttauksjon dott no :partying_face:

Pryme B.V. - Notice of Extraordinary General Meeting on May 2, 2022

Pryme B.V. - EGM Additional Details

Financial calendar

Her var det stille som graven… Ettersom dagene går med nedadgående trend, så tenker jeg at en del emi eiere som var ute etter rask gevinst kanskje begynner å kjenne litt på nervene. Plutselig kan kursen være på 10 tallet igjen, kanskje vi går under? Time will show…

Noen synspunkter på prisutviklingen og hva som kommer til å skje frem mot og etter 2.mai?

Det må ta på for de som kjøpte over 20 og være med ned til 10. Dumt hvis de selger av utmattelse. Jeg følger med og skal kjøpe tilbake aksjene jeg solgte for et par uker siden.

Minutes from the EGM held on May 2, 2022

Conversion from a B.V. to an N.V. including change of name for Pryme B.V., hereinafter Pryme N.V.

Pryme N.V. – New share capital issued

Ifølge børsmeldingemn fra i går så slippes emisjonsaksjene fra den rettede emisjonen i morgen onsdag 04.mai

https://newsweb.oslobors.no/message/560858

Rotterdam, May 2, 2022

As part of the resolutions passed by the extraordinary general meeting, the share capital of Pryme N.V. (the “Company”) was increased through the issuance of 15,381,470 new shares in the Company through a private placement announced on 7 April 2022. The issuance of these new shares has now been legalized (notarized) and filed with the Dutch Register of Business Enterprises following the approval in the extraordinary shareholders’ meeting on 2 May 2022.

These new shares will be tradeable on Euronext Growth Oslo, as earlier communicated, on 4 May 2022.

Q1 2022 report