Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Pure Gold Mining (TSX-V: PGM) đŸ„‡

Ser ut til at det kan vÊre en god inngang nÄ .Har de nok Cash til produksjonen starter ?

De er i gang med produksjon, drevet ca 1 Är, men de driver samtidig med exploration i forkant av denne produksjonen hvor man Mao produserer seg fram til nye felt.
De driver forÞvrig marginalt med cash/produksjon hvor stort sett alle midler fra produksjon/cash beholdning gÄr med til ramp-up og exploration, sÄ muligheten for ytterligere finansiering er tilstede, men ikke mer enn det som kan anses som hÄndterbart uten at det vil gjÞre dramatiske inngrep etter min mening.

Et tillegg:
Om du lurte pÄ nÄr 8 Zone og den 7km lange trenden skal produseres pÄ, vil det ta ytterligere 1.5-2 Är vil jeg tenke, dette er et stykke fram, sÄ vi galne er forelÞpig mer interessert fra exploration delen som skal drilles ytterligere i dette omrÄdet, noe som er anslÄtt i presentasjonen til Q1 2022.

1 Like

Siste oppdatering, verd Ä lytte pÄ (intervjuet ligger i bunn av teksten).

“Aggressive exploration plan comming up”

Dette skal vi fĂžlge med argusĂžyne fra start til slutt.

har jo deltatt pÄ innholdsrike og tildels krevende gullreiser tidligere, i dette selskapet er det egentlig bare snakk om tid, blir bra.

Kan jo legge til av det som ble sagt her;
ser ut til at de velger Ä bli cash-flow-positive fÞr de starter pÄ 8 Zone drillingen, ikke uventet, som sagt er dette dyre hull og hverken de eller oss Þnsker oss et middelmÄdig program med trange marginer, lurt. Mao, de gÄr for Q1 som det ser ut nÄ, men vi venter spent pÄ selve utlysningen og hvor stort de har tenkt seg dette.
I tillegg vil ressurs oppdateringen komme senere som jeg ser det, ogsĂ„ nevnt her som “neste Ă„r”, som jo heller ikke er uventet, dette tror jeg personlig som sagt kommer av forsinkelsen i produksjonen, lav kurs og da en mulig sitting duck situasjon. Trenger ikke nĂždvendigvis vĂŠre Ă„rsaken, men jeg har deltatt i en lignende situasjon tidligere

En stĂždig Labrenz med Anglogold Ashanti ved siden, dette har de tro pĂ„, og sĂ„ langt blir jeg bare en stĂžrre deleier i selskapet😁

2 Likes

Store utskiftninger i ledelsen i dag.
Kan ikke si at jeg er overrasket. Kikket pÄ selskapet for en tid tilbake og var ikke spesielt imponert, noe aksjekursen har reflektert det siste Äret.

fÄr se hva markedet synes om dette da :slight_smile:

Vi er her for 8-zone, og det tipper jeg de fleste store aktÞrer ogsÄ er. NÄ mÄ de bare fÄ fart pÄ drilling programmet.

Ja, en endring som vi ser.
Labrentz er for meg kjent som en geolog og explorer, passet meg fint for hans ambisiĂžse planer innen Exploration, men man Ăžnsker tydeligvis en endring til en tungvekter innen produksjon som kan bringe ny tillit med ekspertise innen dette.
Min spekulative mening er at med et selskap i fremgang, anfĂžrt av Labrentz og hans team, Ă„penbart har trengt en lengre lĂŠringskurve, men dog innenfor det akseptable, vet man samtidig at risikoen da ogsĂ„ er stĂžrre; man blir nervĂžs nĂ„r man driver “opplĂŠring” i et krevende felt som Madsen med sin sĂŠregne geologi, hvor det gis lite slingringsmonn, hvor dette fĂžlgelig setter finansene pĂ„ en hard prĂžve. Resultatet er Ăžkende skepsis nĂ„r tiden drar ut med dertil fallende kurser. I ren produksjonssammenheng er dette forstĂ„elig, selv om jeg likevel tror Labrenz kunne fĂ„tt dette til. Vel, markedet og selskapets eiere mener noe annet og det er jo til syvende og sist det som betyr noe for oss alle.
Skulle jeg valgt et rent produksjonsselskap hadde ikke PGM vÊrt pÄ radaren, ikke pÄ dette stadiet, men som Ewik sier, vi er her for exploration delen.
Vel, for Ä komme oss inn pÄ Exploration, mÄ vi bli cash positive fÞrst, hvor dette angis til Q1. Hvor store programmene planlegges vil ogsÄ bestemme hvor langt etter dette vendepunktet dette vil ta fÞr de setter i gang.

Mtp nyhetene, samt den nye selskaps presentasjonen som kom nÄ var jeg spent pÄ om det samtidig var gjort stÞrre endringer i produksjons mÞnsteret, hvor dette kunne gitt en kombinasjon av vesentlige problemer (kombinasjonen med utskiftninger i ledelse og produksjonsmÞnster) , men kan ikke se at det finnes.
Fremgangen er stabil hvor hovedlinjene viderefĂžres med Ăžkende gradering og t/d.
SpĂžrsmĂ„let om videre finansiering vil fortsatt ligge her, men siden de forventer Ă„ bli cash positive i Q1, vil jeg tro at et eventuelt â€œĂ„penrom” fram til da vil vĂŠre marginalt, noe som ogsĂ„ understrekes med at Sprott gir et spillerom her nĂ„ ( aksepterer en lavere cashbeholdning en tidligere)

La oss tro at den nye ledelsen vil vÊre like ambisiÞse for det vi som sagt er med pÄ, Exploration.

Et interessant og innholdsrikt intervju med den nye CEO i selskapet.
Dette er for meg en retning eierne i selskapet har Þnsket hvor man har satt inn tung erfaring spesiellt i denne klassiske produksjons fasen som selskapet er inne i, og prioriterer da dette fÞr exploration, inntil man er solid i positiv cashflow. Mao; de vil spille med mindre risiko for Ä sikre en solid produksjonsdrift fÞrst. Hvor solid de tenker pÄ er usikkert, men tydelig at dette er overordnet nÄ, i motsetning til tidligere, hvor man var villig til Ä risikere adskillig mer for Ä komme til neste exploration fase.
Litt kjedelig for oss som har ventet pÄ dette, noe jeg tror nÄ kommer til Ä dra betydelig ut, kansje sÄ lenge som til neste Är.
Med nyheter fra selskapet som ogsÄ kom ut i dag levner det liten tvil om at ressursene ligger der, rett i forkant av den pÄgÄende produksjonen (definisjonsdrilling) solid dokumentert, det som nÄ gjenstÄr er Ä fÄ en effektiv utfÞrelse. Vi krysser fingrene, vi vet at dette nye teamet har klart dette tidligere.
Vi fĂžlger med videre, som sagt; jeg er med til 8 zone, og deler av den 7 km trenden er perforert.

https://www.puregoldmining.ca/puregold-definition-drilling-confirms-high-grades-in-upcoming-stopes/

1 Like

Tydelig at Anglogold A. har en hensikt med dette. Man kan spekulere vidt og bredt rundt dette, men at de sitter pÄ dypere ekpertise/informasjon enn de fleste andre skulle det vÊre liten tvil om.
Rufsete for den korte, en trygg statement for oss “lange”.

Jeg skjÞnner at aksjonÊrer leter etter positive tegn og det er absolutt positivt at Anglo gold har tro pÄ prosjektet, men det var jo en rimelig heftig rabatt.

UtgjĂžr ca 13% utvanning, men ingen Warrants inkludert.

Hvordan ligger vi an? Noen updates?

Har ikke fulgt med pÄ gull markedet pÄ Är og dag, men har fortsatt posisjonen min.

Hei!
Stille fra selskapet, de holder kortene tett og slipper ikke ut produksjons-fremgang eller annet.
Personlig tenker jeg at de Þnsker Ä presentere et snitt gjort over en lengre periode som kan vise til en mer stabil drift, og i hvilken retning dette gÄr, med en mer forutsigbar guiding. Uansett, fremleggingen skal etter sigende skje nÄ i mÄnedsskiftet.
Vi vet at Anglo A har tatt et sterkere grep om selskapet (siste finans en tid tilbake) men ogsÄ fÄtt et stÞrre innsyn i ressursestimater og exploration resultater, som forÞvrig holdes skjult for offentligheten. Dette var ogsÄ en del av den samme avtalen.
Spekulasjonene gÄr som vanlig hÞyt og lavt, med alle varianter av utfall, men personlig har jeg snittet meg ned med flittig handel :slightly_smiling_face::+1:

1 Like

Da kom det nyheter fra selskapet. Her kommer det begge deler, dÄrlige pÄ kort sikt, gode pÄ lengre.

Hvordan dette blir tatt imot nÄ i markedet skulle det levne liten tvil om - ned.
De har et skille mellom fÞrste og andre halvdel i Är, hvor fÞrste blir med lav produksjons volum og gradering da de sier de trenger denne perioden for Ä implementere en rekke tiltak for Ä korrigere, hvor de i tillegg trenger 50M i denne prosessen. SelvfÞlgelig ikke populÊrt, og innebÊrer ogsÄ risiko.
Den andre halvdelen mener de at de implementerte faktorene skal gi frukter og at de vil gÄ med betydelig i cash-positive i slutten av Äret, hvor ogsÄ en ny NI-43-101 sammen med en ny LOM (life of mine) samt fremtidige ressurs muligheter skal utgis.

Vel, som jeg ser dette, blir det opp til eierne og avgjÞre om de tror pÄ prosjektet, og det tallmaterialet som legges frem for fremtiden, som forÞvrig er solide estimater, og om de da er enige i dette og blir med pÄ den nye finansieringen og i hvilken form.
Vi vet at Anglo sitter med mye informasjon og tall materiale som ingen andre utenfor har (del av avtalen de inngikk med selskapet) hvor deres bevegelser vil vÊre en viktig, kansje avgjÞrende faktor. Vi fÄr se hva de sier gjÞr med dette

Vel, personlig er jeg med for det som kommer senere, noe jeg fortsatt vil finne ut av. Det ble jo en strek i regningen, risikoen ligger her, men gullet gÄr ingen steder, vi henger med for Ä fÄ svar.

https://www.puregoldmining.ca/puregold-mine-operations-update-and-2022-corporate-outlook/

Hva tenker dere som kjenner selskapet om dette?

https://www.puregoldmining.ca/puregold-learns-of-notice-of-civil-claim-and-denies-allegations/

Sakens kjerne er vel dette utdraget :

“failures to disclose certain information relating to its operations at its mine in Red Lake”

Selve saksÞkingsprosessen, hvordan den gÄr frem er ting jeg ikke har satt meg inn i, og hvor relevant det evt er med tanke pÄ hvor grensene gÄr.

Med dagens Mcap, som etter det jeg kan se, priset for en konkurs, Ăžnsker man tilsynelatende Ă„ rette fokus pĂ„ om selskapet burde gitt en mer nyansert og oppriktig informasjon, fra Ă„ gĂ„ fra en “opptimistisk og snarlig positiv utvikling som gikk rette vegen - til et intervall pĂ„ ca 3mnd som ble til negativt og krevende med tilhĂžrende ny kapital”

Vel, situasjonen er ikke ny i dette gamet, svaret vil ligge i om eierne, evt andre selskaper eller evt finansinstitusjoner har tro pÄ prosjektet, med deres egne vurderinger.
I sĂ„fall vil type finansiering vĂŠre avgjĂžrende for utfallet. I tillegg er man en “sitting Duck” som ogsĂ„ kan vĂŠre et utfall for overtakelse om man ikke finner en bedre lĂžsning.
Selv om konkurs alltid er tilstede, tviler jeg pÄ det, da dette ikke handler om ressursestimater, men om en produksjonsteknikk som har feilet. En vesentlig forskjell.

Men for all del, min personlige mening.

Stort fall igjen i dag, uten nyheter.

Siste melding fra 22.4 hvor de har fÄtt utvidet kreditt og skal hente minst 5 MCAD i ny kapital innen 15. mai. Det fÞrste er vel positivt, det andre kommer vel an pÄ prisen, jo fÞr de fÄr satt emisjonen jo bedre?

https://www.puregoldmining.ca/puregold-secures-financial-agreement-with-sprott-resource-lending-provides-mine-operations-update-and-announces-management-change/

Ja, Sprott henger fortsatt med, spÞrsmÄlet er hva Anglo gjÞr.
Flere utfallsmuligheter; en ny PP pÄ disse nivÄene, med evt tilsvarende warrants vil slÄ hardt inn.
Et gunstig lÄn med garantier i fremtidig produksjon, evt royalties av dette, ville gjort seg adskillig bedre. Dette krever dog at bidragsyterne er overbevist i prosjektet.
Anglo tror jeg kan vÊre den beste indikatoren for nettopp dette, da de har inngÄende detalj materiale i hele prosjektet, inkl over 1 Million drillet exploration meter som forteller mye om fremtiden og mulighetene.

Edit: tenker da pÄ total summen pÄ ca 50M, ikke pÄ den korte pÄ 5M

1 Like

Takk for dine betraktninger!

Jeg kjenner alt for lite til historikken til PGM, men en PP pÄ 5 MCAD til la oss si 0,20 for Ä gjÞre det enkelt, pluss ditto warrants, blir 50 millioner nye aksjer, altsÄ rundt 10% av dagens antall. Det hÞres ikke helt krise ut hvis de midlene kan fÞre til at selskapet driver med overskudd i lÞpet av Äret?

Eller er jeg helt pÄ jordet?

Hva mener du med 50M total, er det et tidligere beregnet kapitalbehov?

Ja, 50M er det totale de forventer er nĂždvendig. Her er utfallsrommet stort. Et utdrag fra teksten i oppdateringen den 28 Mars :

“The Company expects that, in total, over the next six months, it will require approximately $50 million of external financing to bring the Company to a state of sustainable positive free cash flow at the corporate level”

https://www.puregoldmining.ca/puregold-mine-operations-update-and-2022-corporate-outlook/

1 Like

Noen som har betraktninger om status i PGM nÄ og hva som er mest sannsynlig utfall av CCAA?

https://www.puregoldmining.ca/puregold-obtains-ccaa-protection/