Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Pure Gold Mining (TSX-V: PGM) đŸ„‡

Ja, dette gÄr uansett i riktig retning, innen kommende Är vil vi se en god utvikling.

PGM vil begynne med ca 80.000 OZ i produksjonsvolum, noe som reflekterer dagens kurs, for senere, mot slutten av Ă„ret Ăžke til ca 120.000OZ. Noe som vil gi ca 4.80$C i kurs.

Begge estimater er tatt i betraktning en ren produksjon uten funn pÄ exploration siden, nÞktern sammenlignet med tilsvarende selskaper.

Dette gir en solid bunn, og trygg nedside, iallefall sÄ trygg man kan forvente. Det at vi ikke skulle kunne hÞste betraktelig mer pÄ Exploration siden virker usannsynlig , da vi allerede har solide indikasjoner.

FSX og Leviathan er og blir en lekkerbisken for mange, de venter tolmodig pĂ„ dette. Det gjĂžr vi og🙂

2 Likes

Hva slags kursmÄl har dere satt for gjengen vÄr PGM, FSX og LVG da folkens?

Ta en titt pÄ cabral gold (cbr.v)
Ingen lÄn,ingen utestÄende warrants,har 1 mio oz registrert og borer nÄ etter 20 mio oz.
BÞrsverdi pÄ utrolige 70 mio.
Ceo eier aksjer til en verdi av 1.7 mio cad,insiders 20% ,institutions 40%.
10 targets skal bores de nest 6mnd,8 av dem highgrade.
Har funn pÄ 960g/t
Har 47 mill i cash.
Kan gĂ„ 10 gangen i 2021​:ok_hand::+1:

Foretrekker en nÞktern prognose, sÄ tar vi overraskelsene som en bonus. Min strategi har alltid vÊrt Ä fokusere pÄ nedsiden, sÄ sitter man godt med flotte muligheter.

KursmÄl:
PGM som nevnt over, men tror at bla 8 Zone kan dra dette hÞyere, noe jeg personlig har tro pÄ.

FSX: Exploration henger pÄ resultater, hvor oppsiden er nÊrmest ubegrenset om man treffer ordentlig.
Men man kan anta en viss stÞrrelse pÄ Mcap basert pÄ finansene, stÞrrelsen pÄ drillprogrammene, fremdrift, omrÄdets historie, og markedets interesse, tror jeg vi vil se en Mcap pÄ 300-400$C som en god plattform, noe som dobbler kursen fra i dag, uten noen monsterfunn. Men som sagt, FSX er hÞy- potent.

Leviathan er det for tidlig Ä beregne, vi trenger mer opplysninger om stÞrrelsen pÄ alle faktorene. Blir spennende, potent er de helt klart.

1 Like

Da nĂŠrmer Q4 seg slutt.
Snittprisen pr unse ser ut til Ä ligge pÄ ca 1880 for produsentene. Noe som selvsagt er bra, og de drar inn mye cash.
Men mange hadde nok forventet hĂžyre pris, meg inkludert.
Sentralbankene er flinke til Ă„ hvitmale situasjonen, noe som kan ha holdt igjen gullet. Det er sikkert mange faktorer.

Jo lengre tiden gÄr jo verre blir det Ä skyve mer under det allerede bulende teppe.
Det er fÞrst nÄr «folk flest» ser med gryende skepsis til den ekspansive pengepolitikken at de kommer over til gull. Jeg setter ihvertfall endel kroner pÄ at tidspunktet nÊrmer seg.

2 Likes

Grattis, da er vi offisielt producere. First gold has been poured.

@Mr.Oncoinvest du har nok rett, det kommer. Vi mÄ bare smÞre oss med tÄlmodighet.

Har du forresten noen forslag til Ă„ lage seg sin egen lille silver producer portis?

2 Likes

Av sÞlvprodusenter har jeg bare First Majestic nÄ. Dvs det er ikke helt riktig, da de fleste gullprodusenter har mye sÞlv. Dette blir omregnet i «gullekvivalenter».
First har ca 66% av revenue i sĂžlv, noe som er mest i klassen.
Discovery Metals har vÊrt i kikkerten, men har allerede gÄtt mye.

Hvis man Ăžnsker ren eksponering mot sĂžlv kan man alltids kjĂžpe en etf.
Selv har jeg denne:

2 Likes

Takk! Skal sjekke de ut :slight_smile:

Nytt Ă„r. nye muligheter

Gull underpresterte fra sommeren og fram til nyttÄr. Ingen tvil om det. Mulig mange trodde det skulle gÄ raskere, siden alt annet beveger seg jÊvlig raskt om dagen. Lett og glemme at gull er gammel seig materie, som har lange sykluser.
Vi ser at folk kaster seg over Bitcoin av nĂžyaktig de samme grunnene som mange kjĂžpte gull i sommer.
At Bitcoin fullstendig skal ta over rollen til gull har jeg ingen tro pÄ.
Vi fÄr hÄpe og tro pÄ en KRAFTIG reprising av gull og sÞlv framover.

PGM har ogsÄ underprestert kursmessig, ikke selskapsmessig. Mange hadde tydligvis exit-strategi ved Äpning av gruven, og en forventet hype rundt det.
SÄ oppgang forventes utover vÄren nÄr produksjonen stadig vil Þke pÄ.

2 Likes

Bitcoin kan ikke ta over rollen til gull pga. hvordan det er lagt opp med mining og skalerbarheten. AltsÄ det kan ta opp til en dag Ä gjennomfÞre en overfÞring nÄr det stÄr pÄ som verst. Det funker dÄrlig som transaksjonsmiddel desverre. Det er med andre ord bare spekulasjon som foregÄr.

Litt off topic men har de siste dagene sett pÄ Mike Maloney sin serie «the hidden secrets of money». Regner med dere har sett den men hvis ikke; se med en gang!

1 Like

Enig, SÄ lenge Krypto valuta ikke er regulert av sentralbankene, vil den ikke bli stabil nok som investering etter min mening. Tenker da spesielt pÄ stÞrre, langsiktige investorer.
Derimot har Blockchain teknologien som dette bygger pÄ en framtid som transaksjonsredskap, allerede godt brukt i bÄde olje industrien og shipping med gode skussmÄl.

PGM kommer utover Äret, som vi har snakket om fÞr; reprising, Þkende volum i produksjonen, exploration programmet som har vist sterke resultater/indikative funn, vil materialiserere seg. Som sagt, om ikke et oppkjÞp, JV e.l. skulle komme, vil vi se en god utvikling spesielt mot slutten av Äret da 8 Zone skal utforskes grundig og gi oss et total estimat av dette. Verd Ä vente pÄ.

PGM holder seg godt i denne fasen og bekrefter en solid nedside-base, dette uten bÄde reprising og exploration resultater som vi vet er solide, og ikke priset inn, som etter min mening gir oss mye Ä se frem til.

Mens vi venter fÞlger jeg opp et innslag om QMX som ble omtalt her tidligere. For de som ble med pÄ dette, ser vi at det har kommet et bud pÄ selskapet, og selvfÞlgelig fristende og kaste kortene nÄ med en hyggelig fortjeneste, dealen ble som kjent cash + aksjer i Eldorado (ELD). Vil likevel anbefale Ä vente, da bÄde Sprott, O3, Osiko, Probe sannsynligvis vil ha et ord med i spillet og dra dette hÞyere, kun et tips.

NÄ er det vel pÄ tide med en melding her i gÄrden snart!

2 Likes

ja, stille lenge nÄ. vi venter pÄ bÄde nyheter og resultater + en turnaraound i gullprisen :slightly_smiling_face:

Kom en flott presentasjon i dag, en av de bedre etter min mening.
De fÄr her nÄ tydelig fram 8 Zone som er grunnen til at mange av oss sitter her og som vi tror blir game-changeren i dette spillet. PrÞvene sÄ langt fra dette er imponerende og vi venter til dette blir utforsket mer.

Grunnen til at vi mÄ vente pÄ dette er at denne 7km lange zonen ligger sÄpass dypt at de vil drille underjordisk, Mao fra gruve-sjakten de nÄ produserer fra, og ikke overflaten for Ä komme nÊrmere reservoaret og gi en nÞyaktig og pÄlitelig estimat.
Pr i dag er ikke den produserende sjakten nĂŠrme nok, men vi graver oss frem samtidig som vi produserer, dette gjĂžr vi til sjakten har kommet rett over 8 zone- reservoaret hvor vi da kan drille i denne. De regner med Ă„ ha kommet dit i slutten av dette Ă„ret.

I mellomtiden, benytter jeg muligheten til Ä fÄ et stÞrre feste pÄ alle stÞrre dipper i kursen.

https://mailchi.mp/e93a6b7a7e85/puregold-presents-our-growth-story-has-only-just-begun?e=4db77005c6

Jeg hentet noen ekstra aksjer her i gÄr, samtidig som jeg hentet noe fsx

edit: veldig god video!

1 Like

Flott, en godt valg👍.
Vi mÄ regne med Ä smÞre oss godt inn, vil nok dra ut utover Äret, men av erfaring sitter jeg rolig for Ä se utviklingen. De gode og innholdsrike fortjenestene I denne businessen har kommet med denne strategien.

1 Like

Aida, ikke den beste PGM dagen i dag

Kom i dag. De forsikrer oss om at alt gÄr som det skal, faktisk bedre enn forventet pÄ flere omrÄder.
Mao, det fundamentale er inntakt, og i positiv utvikling. Tolmodighet , gjerne med en stabil gullpris i bunn et det som gjelder nÄ. Investere i denne type business er annerledes, da det gjerne blir lengre perioder uten action, og som nÄ en tilbakegang i kurs etc som setter tÄlmodigheten pÄ prÞve. Etter flere Är med runder i tvil og utÄlmodighet i denne bransjen har man lÊrt; det fundamentale er det som til slutt gjelder, det vil materialisere seg fÞr eller siden med fÄ unntak.

Yes, jeg sÄ den, det var vel ikke noen oppdateringer pÄ exploration med mindre jeg sÄ feil?