Ja, en flott mulighet til Ă„ handle, har bunkret opp selvâ:slightly_smiling_face:.
Nyhetene i dag er solide, spesielt for oss som har lang horisont.
Resultatene vi ser har delvis den initielle fasen med, som vi vet var den ikke produserende delen med vesentlig lavere verdier, og ser vi bort fra denne, hvor vi nÄ gÄr i full stim pÄ den produserende Ären, er dette solide verdier pÄ stÞ kurs.
Exploration resultater som de ogsĂ„ tar med her, er den delen som er direkte nĂŠr den pĂ„gĂ„ende produksjonen, som vi kan hĂžste av allerede nĂ„. Ser vi pĂ„ graderingen her har vi sikret oss en solid produksjon fremover og en fin fremdrift med en god sikring pĂ„ nedsiden mens vi venter pĂ„ det vi âhardcoreâ entusiaster venter og vedder pĂ„âŠ
⊠8 ZoneâŠ
Som sagt, Personlig bruker jeg produksjonen i selskapet som nedside sikring for det som skal skje senere.
Det finnes flere gode rene produksjonsselskaper man kunne blitt med pÄ om det alene var intensjonen.
Men i PGM dreier det seg om noe annet; et storfunn man sjelden har sett, oppdaget pÄ slutten av 60-tallet. Hvorfor har man ikke gÄtt inn pÄ dette funnet med alt man har fÞr nÄ?
Risiko.
Man visste at dette lÄ dypt, tilsynelatende komplisert struktur, og en sÊrdeles kostbar og risikofyllt exploration prosess som man ikke turde ta.
Da PGM kjĂžpte dette omrĂ„det ble det inkludert i prosessen, hvor man likevel skulle produsere seg fram til og âoverâ dette reservoaret, hvor man da tar ned risikoen og driller underjordisk, som gir en kort dybde og mer presis analyse.
Entusiaster tror pĂ„ âred-lake svar pĂ„ victoriaâ et trasformativt reservoar. Jeg tror det samme, er det dette gamet dreier seg om, og mine favoritter, om man sikter pĂ„ de store reisene.
Uansett, vi sitter som sagt med en solid nedside sikring i produksjonen om vi ikke skulle treffe. De fleste exploration selskaper jeg er/vĂŠrt med pĂ„ har ikke denne sikringen som jeg kaller luksus, og man mĂ„ da stĂžtte seg pĂ„ andre former som ofte er âustabileâ.
Nyhetene i dag fortalte om dette scenariet ; vi ligger i rute for videre resultater her mot slutten av Ă„ret, og produksjon i 2024. I mellomtiden fĂžlger vi med, men mĂ„let er fĂžrst og fremst mot slutten av Ă„ret, sĂ„ vurderer vi videre derfra nĂ„r resultatene kommerđ