Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Pure Gold Mining (TSX-V: PGM) đŸ„‡

Ny oppdatering i dag. Selskapet utgir nÄ mÄnedlig (ved mÄnedskiftet) utviklingen og fremdriften.

Vi ser her i dag at ressurs estimatene blir utsatt til slutten av Äret (fra tidligere annonsert i 3Q) , men holder pÄ annonseringen av 8 Zone som tidligere fortalt (dette ogsÄ mot slutten av Äret).

Fremdriften sÄ langt, og utsiktene videre gÄr riktig vei; graderingen de tar ut er omtrent som fÞr, men de tar ut et stÞrre volum, og har klare utsikter til Ä Þke dette videre, ca 25% til 1000 tpd, mot 800 som lÄ til grunn for tidligere estimater, og kansje viktigst av alt; uten Ä Þke kostnadene som vil si at AIC ogsÄ vil falle. Samtidig kommer de stadig dypere i produksjonen som ogsÄ vil Þke graderingen som produseres.
Alt i alt en fin utvikling.

Kunne vÊrt hyggelig at ressurs estimatene kom nÄ, men denne vil legge seg som en potensiell katalysator sammen med de andre vi allerede venter pÄ mot slutten av Äret- muligens noe inn i 22.

Burde gi en god stÞtte videre, og vi er allerede i september, gÄr fort mot slutten av Äret.

https://www.puregoldmining.ca/puregold-completes-mill-upgrades-and-achieves-1000-tpd-milestone/

1 Like

Da venter vi pÄ den mÄnedlige oppdateringen som ser ut til Ä komme uken etter mÄnedsskiftet, Mao til uken. Blir spennende, har stor tro at det fortsatt gÄr riktig veien, og at de holder det sÊrdeles hÞye tempoet de har hatt til nÄ.
Javvist ble det humpete, og dette ble ogsÄ forsterket ved at de tegnet en 20M tillegsfinansiering dagen etter den forrige informasjonen ved mÄnedsskiftet. Dette i seg selv er ingen stort belÞp, og heller ingen stor betydning for utvanning ( regner ca 7% inkl warrants) men markedet reagerte pÄ dette, hvor man spekulerer pÄ evt konkurs, behov for mer $$, feilet i et stadie osv.
Ser man selskapet pĂ„ linje mot et “highly-advanced” exploration selskap, istedet for et produksjonsselskap, hadde nok mange sett dette annerledes. NĂ„r man bruker alle produksjons inntektene man har, blir marginene smĂ„, og sjansen for at man blir short pĂ„ cash er alltid til stedet.

Det som er verd Ă„ merke seg i denne prosessen, er hvordan denne siste finansieringen ble utfĂžrt:
National- Bank som tegnet finansieringen (20M) skulle endelig signere avtalen noen uker senere, hvor kursen i mellomtiden falt vesentlig tilbake (pÄ grunn av ovennevnte scenarie) men ble likevel overtegnet. I tillegg har de stÞrste ( Anglogold Ashanti og Sprott) ikke solgt én aksje og stÄr fast i sin tro. Dette gir tillit, da de har sine egne evalueringer fortlÞpende, og sitter med informasjon som er vanskelig for oss utenforstÄende Ä fÄ tak pÄ.
Om vi trenger mer penger er ikke usannsynlig, men bekymrer meg ikke sÄ lenge disse gÄr til videre utvikling/investering mot en hÞyere liga i dette tempoet, det er det absolutt verd.

Som sagt, vi er med for legendariske 8zone med evt tilleggs reservoar langs den innholdsrike 7km trenden vi ligger i.

Hva kostet KL sin swan-zone fÞr denne ble utviklet : De var pÄ randen, sÄvidt over eksistens, resten er historie.
Ett lite tillegg i den samme historien:
I denne fasen hvor KL (Kirkland Lake) fikk nyss om Swan Zone, som forÞvrig ligger i delstaten Victoria, Australia, dypt (rundt 1300M om jeg ikke tar feil) og i samme feltet som de allerede produserte marginalt pÄ, satt E.Sprott som styreleder, med Geologen Quinton Hennig som sin hÞyre hÄnd og fagmann, hvor Sprott da gikk stort inn pÄ nettopp dette. En virkelig modig investering etter min mening, men lyktes som kjent og tok inn en anseelig fortjeneste.
Han har en tendens til Ä vÊre pÄ rett plass til rett tid. Vi vet at denne zonen alene har stÄtt for ca 50% av KL sine totale inntekter.
Klarer vi bare en brÞkdel av dette
 Vi investerer i troen, kun én mÄte Ä finne ut av det, betingelsen er Ä vÊre pÄ banen.

2 Likes

Et hyggelig innslag i gÄr kveld.
Anglogold Ashanti viste sin tillit i gÄr med Ä legge 3.45M i potten + warrants.
De betalte 1.05 for aksjene og en fremtidig innlÞsning pÄ warrants pÄ 18mnd pÄ 1.36.

Jeg sitter forÞvrig ogsÄ i Anglogold og fÞlger selskapet, iallefall det jeg har tid til i sÄpass store selskaper med mange prosjekter da de driver stort pÄ flere kontinenter.
Men en ting er sikkert, de er sÊrdeles aggressive pÄ markedet nÄ, med bÄde utvidelse av eksisterende prosjekter samt oppkjÞp. De headhuntet deler av ny ledelse av de konkurrerende selskapene, som ikke ligger pÄ latsiden.

De har som kjent den stÞrste enkelt posisjonen i PGM og vil nok understreke at de passer pÄ den lille potente juvelen. Selv om de alene ikke sitter med aksje majoriteten, har de muskler. Flott.

https://www.puregoldmining.ca/pure-gold-mining-inc-announces-non-brokered-financing-of-c3-45-million/

1 Like

Mens vi venter pĂ„ siste oppdatering, som er pĂ„ “overtid” er det fristende Ă„ spekulere pĂ„ den fjerde triggeren, som jeg tror vil komme fĂžr eller senere, helst da senere, som er en overtagelse.

Dette er ingen vĂ„t drĂžm pĂ„ disse nivĂ„ene da premiumen normalt sett ikke er “banebrytende” ,tipper mellom 50-80% i denne selskapsstĂžrrelsen. Mao vil vi helst se at verdien er hĂžyere fĂžr det evt skjer.
Selskapet holder tilbake ressurs estimatene, noe jeg spekulerer i at de gjĂžr med hensikt fĂžr produksjonen er stabil og som estimert eller hĂžyere, da de ikke vil bli en “sitting duck”, pĂ„ dagens nivĂ„. Et spill som Oxygen er dyktige pĂ„ og har en intensjon med, ser man investeringshistorikken deres tyder mye pĂ„ det. M.Odea er med for en grunn.

SÄ hvem er evt kandidater ? ved siden av Anglogold, hvor intensjonen er usikker, men Äpenbart med for en grunn, har vi Evolution Mining. Den stÞrste og aggressive produsenten i Red Lake og nabo til PGM.

Dette Australske selskapet som ogsÄ driver 4 gruver pÄ hjemmebane, overtok det opprinnelige Goldcorp og dets Red Lake mine som tidligere ble kjÞpt opp av Newmont og da solgt til Evolution.
Goldcorp var drevet av R. Mc Ewen, som transformerte srlskapet til suksess med dets Red Lake Mine og har mange likheter med PGM i tidlig fase hvor de ogsÄ skaffet seg extensive erfaring med gruve drift i samme omrÄde, hvor vi nÊrmest deler dette store feltet mellom oss.
Mao, vil bli overasket om de ikke er en av kandidatene.
Men hvem vet, vi hÄper det drÞyer til vi har kommet lengre.

1 Like

Da ble det Q3 i stedet, alt under ett.

For oss langsiktige og “exploration” fokusert, var dette ingen store forandringer av betydning. Et oppsving fra Q2 var som forventet, men fortsatt et stykke frem til stabil drift med full produksjon. Selskapet skyver dog dette ut i tid, fram til slutten av Q1 2022 , noe som nok faller negativt ut for den kortsiktige utviklingen, som jo betyr mer venting om man bare fokuserer pĂ„ produksjonen.
De oppgir ingen spesifikk grunn for dette annet enn: “the forecasted pace of ramp-up has been revised based on trends observed to date”. Mao, de slipper litt opp pĂ„ volumet i denne perioden, for Ă„ gĂ„ pĂ„ fullt igjen i Q1 2022.
Skal man spekulere pÄ dette, vil jeg tro de prioriterer 8 Zone, ytterligere drilling i East Ramp ,som jo viste seg bedre enn antatt bÄde i stÞrrelse og gradering, hvor de har produsert pÄ 9 g/t sÄ langt.
I tillegg vil jeg tro de Þnsker Ä trÄ mer forsiktig frem angÄende finansene. Tipper ogsÄ at bÄde Sprott og Anglo har noen Þnsker i denne forbindelsen; exploration biten i investeringen deres har vÊrt et tema helt fra starten av.
Det jeg fokuserer pÄ i denne sammenhengen er at produksjonen er relativt stabil med god projeksjon i omtrent samme tidsrom som ressurs estimatene utgis og 8 Zone drillingen er i gang. Vi trenger ikke ha alt pÄ plass, en god indikasjon pÄ produksjonen er ofte nok.

De holder fast pÄ ressurs estimatene i Q4, hvor de i tillegg tar med alle 3 satelitt reservoarene ogsÄ (Wedge, Fork, Russet South) blir spennende. Totalt over 50.000 meter, 400 hull skal vises fram, + 18 hulls fase 1 i 8 Zone som fortsatt stÄr som hÞyeste prioritet.

NÄr disse tingene har vist hva de stÄr for, da fÞrst legges grunnlaget for hvor PGM vil ende i overskuelig framtid, grovt sett.
Jeg blir med hele veien.

https://www.puregoldmining.ca/puregold-announces-third-quarter-2021-production-results-mine-leadership-update/

1 Like

Da fikk vi flere nyheter fra selskapet, hvor dette er saker som er verd Ä titte pÄ.
Exploration fremgangen; det er jo dette vi er med for, definitivt.

Vi ser nok ogsÄ Ärsaken til omprioriteringen vi snakket om sist; de har solide exploration treff nÄ i dette kvartalet, dette i East Ramp spesiellt hvor de da prioriteter dette nÄ.

De har hatt 2 rigger gÄende; én fra overflate, én fra underjordisk. De Þker til 4 nÄ, forstÄelig nok nÄr vi ser resultatene.
Det som er verd Ă„ merke seg her er at de solide treffene av det som er drillet er pĂ„ Extension (stepout) . Mao; reservoaret Ăžker i omfang, i tillegg er dette hĂžyt gradert med gode intevaller, med “true widt” innenfor 90%. Dette vil si man tar hensyn til avvik pĂ„ vinkelen dette er truffet pĂ„. Mao, sikre verdier, og sĂ„ nĂŠrme det egentlig lar seg komme.
Dessuten vil dette inngĂ„ i den direkte “near term” produksjonen, noe som vil gi resultater Ă„ se frem til her. Dette er viktig, verdien Ăžker.

Red Lake og den myte omspunnende Madsen viser seg fram, dette vil vi ha mer av.

Siterer et utdrag:

"Highlighted drill results from this quarter represent some of the best results returned this year, with many targeting extensions to production areas planned for extraction within the next three months. Results from the East Ramp area are particularly encouraging, as they indicate significant potential for expansion of the existing resource along strike and down plunge of currently active development. With the success of this quarter’s drilling, the Company is expanding the ongoing drill program from both surface and underground with the goal of further delineation and growth of our near-term mine plan.”

https://www.puregoldmining.ca/puregold-intersects-55-4-g-t-gold-over-5-0-metres-and-14-5-g-t-gold-over-13-2-metres/

1 Like

Mens vi venter pĂ„ fremdriften fra oktober, blir det interessant Ă„ se retningen den nye “mine manageren” finner pĂ„ (Maryse Belanger).
Denne rollen er sĂŠrdeles viktig, hvor dette er den direkte faglige kompetansen pĂ„ bakkenivĂ„. Hun fikk mye av kreditten for Goldcorp’s helomvending i det faglige miljĂžet, hvor disse ofte havner i skyggen av toppledelsen nĂ„r ting blir til suksess. Tror ogsĂ„ at strategi- endringen vi ser er hennes krav, muligens ogsĂ„ fra de stĂžrste eierne. Dette er hennes bakgĂ„rd, kjenner Madsen og dets sĂŠregne geologi, ikke uten grunn hun blir satt her.
Ser man pÄ de fundamentale aspektene, er dette selskapet komfortabelt sammenlignet med andre jeg har/sittet pÄ. Her kan man fokusere pÄ de rent faglige aspektene, i motsetning til andre utenforliggende saker som pÄvirker selskapet.
Det grunnleggende viktigste i PGM, er forarbeidet som ble gjort; en sjelden omfattende exploration prosess som innbefattet over 1M drillet meter, bare i Madsen alene. Dette siden 60-tallet og fortsatt pÄgÄende.
Det omfattende tall materialet lyver ikke, og det man ser i dag hvordan utviklingen av produksjonen gÄr fram, handler ikke om at verdiene ikke ligger der, men prosessen man bruker pÄ Ä utvinne dette mest mulig effektivt.
Man mÄ regne med endringer i strategi, justere finansene og utsettelser. SÄ kan man tenke om det er verd ventingen, tÄlmodigheten slites pÄ osv. Personlig; absolutt.
Red Lake og Madsen er ikke et ordinÊrt gullfelt, det er sÊrt (avansert cluster geologi i varierende dyber ned mot 1300meter + ), krever kompetanse og rett drift, men sitter pÄ en belÞnning utenom det vanlige om man lykkes.

Ok, litt filosofering, vi gleder oss til fortsettelsen :blush:

1 Like

Relativt stille fra selskapet, vi fikk en 3Q finans oppsummering som var som ventet mtp hva selskapet har kommunisert tidligere, mao ingen overaskelse her.
Vi vet hva pengene gÄr til; videre utvikling og fremdrift.

En sak som er verd Ă„ ta med seg innen PM mining og prosjekter under utvikling; er tiden slike prosesser tar.
Man vet at ramp-up fasen, fra fĂžrste utvinning, til konsistent, stabil produksjon som forventet i FS tar ca 10 kvartaler.
Dette tar hÞyde for hickups, lÊringskurve, finans, utstyr-modifikasjoner etc. En god pekepinn som alle mÄ igjennom, mer eller mindre.
I denne perioden svinger ofte forventningene, mange spekulasjoner med dertil kurssvingninger.
I PGM er vi godt ut i denne prosessen hvor man nÄ forventer siste del pÄ denne fasen etter Ärsskiftet, sannsynligvis Februar som det kan se ut nÄ.
Markedet venter pÄ dette, eller en klar indikasjon pÄ at vi nÊrmer oss. Den tolmodige venter, vet at prosessen trenger denne tiden.
PrÞver pÄ en dokumentasjon pÄ dette, PDF filen var ikke lett Ä fÄ lagt inn her, men kan ogsÄ Googles:

1goh97v-Ramp-ups - What to expect when expecting a new mine - RBC Capital Markets-2.pdf

Hva kan vi forvente oss ?
Min spekulative mening er en mcap pÄ 1.2 - 1.3$Mcad nÄr produksjonen har nÄdd denne fasen, som baseres pÄ tilsvarende selskaper i samme utfÞrelse i samme jurisdiksjon men uten tilleggene (8 Zone, russet south, Wedge , Fork + oppgraderte, gjerne oppjusterte ressurs estimater). Hvor mye dette kan utgjÞre pÄ mcap vil vÊre avhengig av stÞrrelsen og funn pÄ disse. Det finnes gode sammenligningsgrunnlag man kan bruke underveis sÄ man kan fÄ en viss anelse pÄ dette nÄr vi kommer sÄ langt.

Hva er sjansen pÄ Ä ikke nÄ det vi Þnsker?
Risikoen for at man ikke lykkes er alltid tilstede, men en total fiasko ligger ofte i et ufullstendig grunnarbeid, bÄde i Exploration og FS, samt forhold knyttet til lovverk innen mining ( ikke overholder avtalte forhold til Myndigheter, urbefolkningsgrupper).
Her har selskapet gjort en sÊrdeles grundig jobb, og alt ligger godt tilrette. Sett pÄ en annen mÄte; ingen ting tyder pÄ at dette gÄr feil vei, men tiden fram, og evt kostnader kan variere. SÄ langt, alt godt innenfor hva man mÄ forvente.
Gullet ligger der, godt dokumentert, vi justerer nÄ oss inn pÄ den mest effektive metoden pÄ Ä fÄ dette ut, Mao, selskapet fÞlger en klassisk vei frem til mÄlet, som stort sett alle selskap i denne fasen mÄ igjennom.

Med start av drilling rundt nyttÄr i 8 Zone + 1-2 mnd pÄ resultater herfra, ressurs estimater fremlegges i samme periode, konsistent produksjon i februar, og skal vi hÄpe pÄ en gullpris som holder seg i fÞrste halvÄr, er vi pÄ pÄ plass hvor disse faktoren kommer mer eller mindre inn samtidig i lÞpet av fÞrste del av 2022. Om vi blir sittende utover dette fÄr vi ta nÄr den tid kommer.

Dette blir spennende.

1 Like

Hei igjen,
Spekulasjonene gÄr hÞyt og lavt for tiden, ganske typisk i denne fasen, den kortsiktige er skuffet som ventet mens den langsiktige holder stand.
Flere intervjuer med bla selskapet, sprott, samt div artikler er utgitt med ulike synspunkter. Flott med differensierte oppfatninger, gir et stĂžrre bilde og ny kunnskap.
Men, personlig, som man har sett sÄ utallige mange ganger; det som til syvende og sist betyr noe for dette selskapet, hvor man slipper Ä fokusere pÄ jurisdiksjonen, politikk, leverandÞrer osv, er utviklingen i selve gruven.

Det har kommet 2 nye presentasjoner som er interessante (22 nov og 14 des). GÄr man detaljert gjennom de foregÄende og sammenligner med de 2 siste gir dette et godt bilde av bÄde utfordringer- lÞsninger og utvikling.

Kort:
Inngangen til Main ramp mÄtte bygges med lav gradering ( lite drilling i reserve stopes) fÞr man kom inn i hoved Ärene, som ogsÄ da gav en hÞy waste-rock %. Dette er korrigert nÄ fra ca 2.5g/t til dagens 7.7 g/t. Mao tilnÊrmet fs pÄ 7.9 g/t og da redusert waste-rock.

Produksjons drillingen ( den type drilling som ligger i forkant av sprenging/direkte utvinning) ble Ăžket fra 9000M til 35000M.

Antall stopes (kanaler) har Ăžkt betraktelig for en mer fleksibel/Ăžket tilgang til reservoaret.

Utvinningstempoet Þker fra initielle 625 tpd til opp mot 1000tpd , Peak opp mot 1300, men tipper pÄ et gjennomsnitt mellom 700-800 tpd i perioden, men det gÄr stadig oppover.

De er praktisk talt innenfor rekkevidden til 8 Zone, og drilling her er fortsatt litt usikkert, men stĂ„r nĂ„ i Q1 2022. Tipper de vil bli cash flow positiv fĂžrst, som ogsĂ„ nĂ„ stĂ„r i Q1 2022. Dette er kostbare hull, sĂ„ tipper de vil unngĂ„ en tilleggsfinansiering, om ikke en ivrig investor skulle foreslĂ„ “flow thru shares” (skatte-lette subsidierte aksjer spesiellt rettet mot exploration)

Resursestimatene; fortsatt usikkert, er nevnt Ärsskiftet, men tipper ogsÄ i lÞpet av Q1 2022. Dette er jo ogsÄ en viktig faktor i spillet, tipper de vil samkjÞre dette med Þvrige nÞkkel- nyheter.

Vel, som man ser er denne all-inn satsingen fra selskapet rimelig aggressivt og det spares ikke, noe man ser pÄ kostnadene ogsÄ, nÄr man sÄvidt subber AIC over dagens gullpris pÄ ca 1800$/Oz.
Men, vi ser hva pengene gÄr til, dessuten har den nye mine manageren kuttet mye allerede pÄ mange og viktige tjenester med bedre avtaler.

Vel, det markedet vil se er konsistens, et stabilt lĂžp som er forutsigbart. Man vet Madsen er spesiellt, Red Lake gir alldri ved dĂžrene, noe man har sett tidligere med opp/nedturer i flere selskaper her.
Men likevel; som E.S nylig sa i et intervju forrige uke PGM : " i have not sold a share, the reservoar will win at the end".

Dette blir en thriller.

1 Like

har du link til E.S. intervjuet? det vil jeg gjerne se :blush:

Fra siste presentasjon er det sÊrlig tre slides som er interessante for folk som er nye til omrÄdet:

1 Like

Her er linken jeg refererte uttrykket til fra sprott begynner ved ca 38:50.

P.s trodde sprott personlig var inne i uranium, men er visst ikke det. Starter ved 38:30

1 Like

fra intervjuet var jo Sprott skuffet over kursutviklingen, som jo er forstÄelig, men hvor han er i kontakt med ledelsen som er sikre i sin sak, noe de har uttrykt jevnlig ogsÄ. Tallene sÄ langt tyder klart pÄ en god utvikling.
Det man har sett tidligere, med selskap som er pÄ villspor, trenger kraftigere og omfattende intensiver som massiv ombygging med tilsvarende finanser og lockout, utskiftninger av store deler/hele styret for Ä snu bedriften. Mao starte nÊrmest forfra.
Vi er ikke der, men med justeringer.

Javisst, som du viser av presentasjonen er grunnen til at vi er her. Produksjonen bruker vi til Ä bygge infrastrukturen til det vi venter pÄ.
Ser vi hva det tidligere Goldcorp er blitt med sin Red Lake Mine, (kjĂžpt av Newmont, solgt videre til Evolution som drifter dette i dag) har PGM “sĂ„ langt” verdier fra sin exploration som overstiger dette med god margin, det vi venter pĂ„ er fortsettelsen med forhĂ„pentlig en utvidelse av stĂžrrelsen.

Vi ser at Evolution (red lake mine) planlegger Ă„ gĂ„ ned mot 3000M, noe man fĂ„r rĂ„d til nĂ„r driften gĂ„r bra, og nye muligheter kommer. Imponerende, dette er fremtidens gulldrift, det “enkle” gullet som har ligget lett tilgjengelig er sakte men sikkert allerede nĂŠrmest utvunnet.

1 Like

Ser ut til at det kan vÊre en god inngang nÄ .Har de nok Cash til produksjonen starter ?

De er i gang med produksjon, drevet ca 1 Är, men de driver samtidig med exploration i forkant av denne produksjonen hvor man Mao produserer seg fram til nye felt.
De driver forÞvrig marginalt med cash/produksjon hvor stort sett alle midler fra produksjon/cash beholdning gÄr med til ramp-up og exploration, sÄ muligheten for ytterligere finansiering er tilstede, men ikke mer enn det som kan anses som hÄndterbart uten at det vil gjÞre dramatiske inngrep etter min mening.

Et tillegg:
Om du lurte pÄ nÄr 8 Zone og den 7km lange trenden skal produseres pÄ, vil det ta ytterligere 1.5-2 Är vil jeg tenke, dette er et stykke fram, sÄ vi galne er forelÞpig mer interessert fra exploration delen som skal drilles ytterligere i dette omrÄdet, noe som er anslÄtt i presentasjonen til Q1 2022.

1 Like

Siste oppdatering, verd Ä lytte pÄ (intervjuet ligger i bunn av teksten).

“Aggressive exploration plan comming up”

Dette skal vi fĂžlge med argusĂžyne fra start til slutt.

har jo deltatt pÄ innholdsrike og tildels krevende gullreiser tidligere, i dette selskapet er det egentlig bare snakk om tid, blir bra.

Kan jo legge til av det som ble sagt her;
ser ut til at de velger Ä bli cash-flow-positive fÞr de starter pÄ 8 Zone drillingen, ikke uventet, som sagt er dette dyre hull og hverken de eller oss Þnsker oss et middelmÄdig program med trange marginer, lurt. Mao, de gÄr for Q1 som det ser ut nÄ, men vi venter spent pÄ selve utlysningen og hvor stort de har tenkt seg dette.
I tillegg vil ressurs oppdateringen komme senere som jeg ser det, ogsĂ„ nevnt her som “neste Ă„r”, som jo heller ikke er uventet, dette tror jeg personlig som sagt kommer av forsinkelsen i produksjonen, lav kurs og da en mulig sitting duck situasjon. Trenger ikke nĂždvendigvis vĂŠre Ă„rsaken, men jeg har deltatt i en lignende situasjon tidligere

En stĂždig Labrenz med Anglogold Ashanti ved siden, dette har de tro pĂ„, og sĂ„ langt blir jeg bare en stĂžrre deleier i selskapet😁

2 Likes

Store utskiftninger i ledelsen i dag.
Kan ikke si at jeg er overrasket. Kikket pÄ selskapet for en tid tilbake og var ikke spesielt imponert, noe aksjekursen har reflektert det siste Äret.

fÄr se hva markedet synes om dette da :slight_smile:

Vi er her for 8-zone, og det tipper jeg de fleste store aktÞrer ogsÄ er. NÄ mÄ de bare fÄ fart pÄ drilling programmet.

Ja, en endring som vi ser.
Labrentz er for meg kjent som en geolog og explorer, passet meg fint for hans ambisiĂžse planer innen Exploration, men man Ăžnsker tydeligvis en endring til en tungvekter innen produksjon som kan bringe ny tillit med ekspertise innen dette.
Min spekulative mening er at med et selskap i fremgang, anfĂžrt av Labrentz og hans team, Ă„penbart har trengt en lengre lĂŠringskurve, men dog innenfor det akseptable, vet man samtidig at risikoen da ogsĂ„ er stĂžrre; man blir nervĂžs nĂ„r man driver “opplĂŠring” i et krevende felt som Madsen med sin sĂŠregne geologi, hvor det gis lite slingringsmonn, hvor dette fĂžlgelig setter finansene pĂ„ en hard prĂžve. Resultatet er Ăžkende skepsis nĂ„r tiden drar ut med dertil fallende kurser. I ren produksjonssammenheng er dette forstĂ„elig, selv om jeg likevel tror Labrenz kunne fĂ„tt dette til. Vel, markedet og selskapets eiere mener noe annet og det er jo til syvende og sist det som betyr noe for oss alle.
Skulle jeg valgt et rent produksjonsselskap hadde ikke PGM vÊrt pÄ radaren, ikke pÄ dette stadiet, men som Ewik sier, vi er her for exploration delen.
Vel, for Ä komme oss inn pÄ Exploration, mÄ vi bli cash positive fÞrst, hvor dette angis til Q1. Hvor store programmene planlegges vil ogsÄ bestemme hvor langt etter dette vendepunktet dette vil ta fÞr de setter i gang.

Mtp nyhetene, samt den nye selskaps presentasjonen som kom nÄ var jeg spent pÄ om det samtidig var gjort stÞrre endringer i produksjons mÞnsteret, hvor dette kunne gitt en kombinasjon av vesentlige problemer (kombinasjonen med utskiftninger i ledelse og produksjonsmÞnster) , men kan ikke se at det finnes.
Fremgangen er stabil hvor hovedlinjene viderefĂžres med Ăžkende gradering og t/d.
SpĂžrsmĂ„let om videre finansiering vil fortsatt ligge her, men siden de forventer Ă„ bli cash positive i Q1, vil jeg tro at et eventuelt â€œĂ„penrom” fram til da vil vĂŠre marginalt, noe som ogsĂ„ understrekes med at Sprott gir et spillerom her nĂ„ ( aksepterer en lavere cashbeholdning en tidligere)

La oss tro at den nye ledelsen vil vÊre like ambisiÞse for det vi som sagt er med pÄ, Exploration.

Et interessant og innholdsrikt intervju med den nye CEO i selskapet.
Dette er for meg en retning eierne i selskapet har Þnsket hvor man har satt inn tung erfaring spesiellt i denne klassiske produksjons fasen som selskapet er inne i, og prioriterer da dette fÞr exploration, inntil man er solid i positiv cashflow. Mao; de vil spille med mindre risiko for Ä sikre en solid produksjonsdrift fÞrst. Hvor solid de tenker pÄ er usikkert, men tydelig at dette er overordnet nÄ, i motsetning til tidligere, hvor man var villig til Ä risikere adskillig mer for Ä komme til neste exploration fase.
Litt kjedelig for oss som har ventet pÄ dette, noe jeg tror nÄ kommer til Ä dra betydelig ut, kansje sÄ lenge som til neste Är.
Med nyheter fra selskapet som ogsÄ kom ut i dag levner det liten tvil om at ressursene ligger der, rett i forkant av den pÄgÄende produksjonen (definisjonsdrilling) solid dokumentert, det som nÄ gjenstÄr er Ä fÄ en effektiv utfÞrelse. Vi krysser fingrene, vi vet at dette nye teamet har klart dette tidligere.
Vi fĂžlger med videre, som sagt; jeg er med til 8 zone, og deler av den 7 km trenden er perforert.

https://www.puregoldmining.ca/puregold-definition-drilling-confirms-high-grades-in-upcoming-stopes/

1 Like