Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Qatar VM 2022

Jeg har hvert fall ikke sett en eneste kamp så langt og tenker å fortsette med det. Det er mye enklere å boikotte VM enn produkter man er avhengig av i butikken.

5 Likes

Yap, her kjører vi boikott av alle pubber og barer som viser VM kamper også. Virker som det er mange som gjør det samme.

5 Likes

Hva skal man si når Saudia Arabia slår Messis Argentina i en VM kamp… :thinking:

1 Like

Utrolig imponerende av Saudi. :clap::clap: Ingen som ventet det etter 1-0 og 3 annulerte mål til Argentina til pause :joy::joy:

2 Likes

Da er bare spørsmålet, hvor mye kostet denne seieren Saudi? :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Ganske klasse at Messi er ambassadør for Saudi Arabia da :sweat_smile:

Fikk ikke sett kampen, men det er helt galematias hva de fikk til. Stakkars Messi…

4 Likes

Så heller ikke kampen men spøker jo for sluttresultatet dette :grinning_face_with_smiling_eyes:
Helt ufattelig at et lag som er ranket som nr. 3 i verden blir slått av et lag som er ranket som nr. 51…

Men det er nettopp derfor VM er verdt å se for min del :slight_smile:

3 Likes

Hva skjer med topplagene?? Driver de med en inside sabotasje ved å bevisst tape? :crazy_face:

Blir dette VM et vannskille i internasjonal fotball? Vil vi snakke om et før og etter Qatar-VM?

Foruten skandalene rundt tildeling, gjestearbeidernes vilkår og Qatars noe spesielle forhold til menneskerettigheter, går nå deltakernasjoner ut i åpen protest mot FIFA og Infantino.

I tillegg skjer det sportslige morsomheter der gamle storheter ryker mot oppkomlinger uten snev av respekt for sine mer meritterte motstandere. Ser vi tilløp til et trendskifte?
Kanskje et VM å følge med på likevel?

6 Likes

Jeg tror vi er omtrent på toppen av kurven når det kommer til interessen for fotball.

Den grådigheten og korrupsjonen som har kommet inn i sporten blir dens bane. Mange har ikke råd til å gå på kamp eller råd til tv-kanalene (det var også tilfelle før covid, krig i Europa, osv)

Man får dermed en hel generasjon som verken har tålmodighet, råd eller interesse til å følge sporten. Mange vil nok bevege seg over mot e-sport.

Gjennomsnittsalderen til fotballtilskuere har følgelig økt i lang tid.

14 Likes

…i Norge og Europa kanskje. Ikke i midt østen, india, kina,afrika etc… Dette er nok ikke det siste mesterskapet i verken fotball eller annet som avholdes i fremvoksende økonomier. Med flere mesterskap øker også interessen i land som så langt ikke har satset stort på akkurat den sporten.

Til en annen ting, regner med at bettingselskapene overvåkes. Mye rart så langt i VM syns jeg. Spesielt dette med overtid. Er det mulig å satse penger på at det blir scoret mål i overtiden?

1 Like

Of course :hugs:

Nå om dagen kan man jo satse på alt, også det som skjer utenfor banen :sweat_smile:

1 Like

Må vel ha justert oddsen for det nå :rainbow:

Tyskland - Squid Game 1-2 :grin:

Sier vel litt om Collina( trodde bedre om deg, men du er ikke det fnugg bedre enn Infantino) også å hele det jævla korrupte FIFA systemet.

Dommer Janny Sikazwe ble et internettfenomen etter at han i januar blåste av en kamp i Afrikamesterskapet etter bare 85 minutter – og deretter på nytt etter 89 minutter. Etterpå hevdet han at et heteslag hadde fått ham til å hallusinere i kampen mellom Tunisia og Mali – og mente han kunne dødd.
– Jeg tror Gud ba meg om å stoppe kampen. Han reddet meg, uttalte Sikazwe etter kampen, ifølge kenyanske Mozzart Sport.

Hva har Collina med dette å gjøre?

Nei hva tenker du. Putter de masse lapper med navn ned i hatten å den som dras opp er garantert å være med? Collina plukker ut så……

Huh?