Jeg har hvert fall ikke sett en eneste kamp så langt og tenker å fortsette med det. Det er mye enklere å boikotte VM enn produkter man er avhengig av i butikken.
Yap, her kjører vi boikott av alle pubber og barer som viser VM kamper også. Virker som det er mange som gjør det samme.
Hva skal man si når Saudia Arabia slår Messis Argentina i en VM kamp…
Utrolig imponerende av Saudi. Ingen som ventet det etter 1-0 og 3 annulerte mål til Argentina til pause
Da er bare spørsmålet, hvor mye kostet denne seieren Saudi?
Ganske klasse at Messi er ambassadør for Saudi Arabia da
Fikk ikke sett kampen, men det er helt galematias hva de fikk til. Stakkars Messi…
Så heller ikke kampen men spøker jo for sluttresultatet dette
Helt ufattelig at et lag som er ranket som nr. 3 i verden blir slått av et lag som er ranket som nr. 51…
Men det er nettopp derfor VM er verdt å se for min del
Hva skjer med topplagene?? Driver de med en inside sabotasje ved å bevisst tape?
Blir dette VM et vannskille i internasjonal fotball? Vil vi snakke om et før og etter Qatar-VM?
Foruten skandalene rundt tildeling, gjestearbeidernes vilkår og Qatars noe spesielle forhold til menneskerettigheter, går nå deltakernasjoner ut i åpen protest mot FIFA og Infantino.
I tillegg skjer det sportslige morsomheter der gamle storheter ryker mot oppkomlinger uten snev av respekt for sine mer meritterte motstandere. Ser vi tilløp til et trendskifte?
Kanskje et VM å følge med på likevel?
Jeg tror vi er omtrent på toppen av kurven når det kommer til interessen for fotball.
Den grådigheten og korrupsjonen som har kommet inn i sporten blir dens bane. Mange har ikke råd til å gå på kamp eller råd til tv-kanalene (det var også tilfelle før covid, krig i Europa, osv)
Man får dermed en hel generasjon som verken har tålmodighet, råd eller interesse til å følge sporten. Mange vil nok bevege seg over mot e-sport.
Gjennomsnittsalderen til fotballtilskuere har følgelig økt i lang tid.
…i Norge og Europa kanskje. Ikke i midt østen, india, kina,afrika etc… Dette er nok ikke det siste mesterskapet i verken fotball eller annet som avholdes i fremvoksende økonomier. Med flere mesterskap øker også interessen i land som så langt ikke har satset stort på akkurat den sporten.
Til en annen ting, regner med at bettingselskapene overvåkes. Mye rart så langt i VM syns jeg. Spesielt dette med overtid. Er det mulig å satse penger på at det blir scoret mål i overtiden?
Of course
Nå om dagen kan man jo satse på alt, også det som skjer utenfor banen
Må vel ha justert oddsen for det nå
Tyskland - Squid Game 1-2
Sier vel litt om Collina( trodde bedre om deg, men du er ikke det fnugg bedre enn Infantino) også å hele det jævla korrupte FIFA systemet.
Dommer Janny Sikazwe ble et internettfenomen etter at han i januar blåste av en kamp i Afrikamesterskapet etter bare 85 minutter – og deretter på nytt etter 89 minutter. Etterpå hevdet han at et heteslag hadde fått ham til å hallusinere i kampen mellom Tunisia og Mali – og mente han kunne dødd.
– Jeg tror Gud ba meg om å stoppe kampen. Han reddet meg, uttalte Sikazwe etter kampen, ifølge kenyanske Mozzart Sport.
Hva har Collina med dette å gjøre?
Nei hva tenker du. Putter de masse lapper med navn ned i hatten å den som dras opp er garantert å være med? Collina plukker ut så……
Huh?