Det hjelper hvis han har lyst på flere aksjer da…
Så google viser ikke tre år gammel informasjon?
Simplifai var langt unna å tjene penger, i motsetning til de selskapene som er blitt innfusjonert. Blant annet mangler de 50-60 mill i funding.
For noe rør, men andre ser visst ut til å sette pris på innlegget.
Kjøper eier ca. 13 % … “praktisk sett hele kaka?”
"og lurer seg unna å dele [sic] ved hver mulighet. "
Hva er dette for noe? Simplifai?
Nye ININ group. Dette ser proft ut. Regner med at alle leser seg opp her før de tyr til lettvinte kommentarer.
Navnebytte i 2022, uten å sjekke at domenet er ledig… Hvor amatør går det an å bli?
Ny børsmeldt kontrakt, kommer den ikke med her på grunn av navnebyttet?
Rammeavtale for “Arbetsresor”. Kanskje de har funnet en attraktiv nisje i markedet her.
De benytter anledningen til å melde om sterk omsetningsvekst. For 2022, første driftsår, venter de 20 mill. De har allerede ordrebok på 40 mill for neste år, og formulerer litt løst at de tror på 70 mill for 2023. Vet ikke helt hvorfor de sier at 2022 er første driftsår. De hadde omsetning på 20 mill også i 2021 i følge proff.no.
Til sammenlikning hadde Simplifai en omsetning på 4,8 mill i q4 2021 og en negativ EBIT på 8 mill.
Jeg tenker at den nye strategien egentlig har mye fornuftig ved seg. Problemet er bare at det er vanskelig å ha tillit til ledelsen og styret når det skjer så mye transaksjoner inn og ut med selskapets egne som motparter. Hiver man på aksjekjøpet til 3kr og at man droppet kvartalsregnskap på beleilig tidspunkt blir det enda vanskeligere.
Kommer til å sitte på aksjene jeg har, men det er dessverre helt uaktuelt å kjøpe mer, uansett kurs.
Veldig enig i det. Noe måtte de gjøre. Hadde de brukt pengene fra Simplifai på å pøse på med selgere i Elop technology tror jeg de hadde gått skikkelig på snørra, Pexip blir bare blåbær i forhold.
I stedet ser vi mange tegn på at de prøver å binde opp lite kapital i Elop technology. Distribusjonsavtaler og avtalen med Dekra gjør at de kan klare seg med en liten organisasjon i Elop technology, forutsatt at R&D kan trappes ned etter hvert som produktet blir utviklet.
I en mikroskopisk fotnote i forrige presentasjon ser vi at "Inin Group has initiated a structured process to find a strategic commercial/financial partner for Elop Technology
". Jeg tipper dette betyr at hele Multrawheel-prosjektet overtas av noen andre.
Nå er markedsverdien 240 mill. Selskapene til Sogn + Hadeland alene har en tilsvarende omsetning innen rekkevidde.
Retail-saueflokken er blitt veldig negativ. Og det er stort sett de som kjøper og selger aksjer. Så det er kanskje ikke rette tidspunkt å selge på. .
Selv har jeg fulgt selskapet på grunn av faglig interesse hele tiden. men skremt vekk fra aksjekjøp på grunn av at denne teknologien har havnet i hendene på en gjeng med bruktbilselgere uten snev av bransjeinnsikt. Jeg ble imidlertid lokket inn med en myggpost etter at den falt under emisjonskurs på 4,-, liten suksess hittil, men tenker som deg.
Tenker det er liten risk her nå ettersom de nå vil få grei omsetning og evt overskudd på underselskapene.
Betongskanning ser ut til å være lagt på is/permafrost, men jeg tror Multrawheel er det som kan gi et støt opp. Mange nok vindmøller som trenger inspeksjon og ved en betydelig ordre på det feltet så tror jeg selskapet ser umiddelbart underpriset ut. Ser for meg en multrawheel ordre komme innen april 2023, og påfølgende kurs 4kr.
Tja, de står ikke heelt fjellstøtt ennå, slik jeg ser det. Overskuddet fra Sogn + Hadeland dekker ikke underskuddet i Elop technology slik ståa er i 2022. (Ventet proforma overskudd før skatt for Elops del på ca 15 mill.) Men en kombinasjon av varslede kostnadskutt i Elop technology og videre vekst i de andre selskapene synes jeg gjør ambisjonen om cash positiv i løpet av 2023 realistisk.
Betongskanning er ikke lagt på is, tvert om. De oppretter et eget selskap som skal bruke den i inspeksjonsvirksomhet. Om det er som følge av at ingen andre vil kjøpe den vites ikke.
Generelt pågår det mye utvikling innen teknologi og rutiner for inspeksjon av betongkonstruksjoner. Jeg er usikker på hvor bra Elops skanner treffer her. Greit nok at den er raskere enn en konvensjonell ultralydskanner, men skal man undersøke hele konstruksjonen med ultralyd tar den likevel laaang tid, sammenliknet med andre fremgangsmåter. Eksempel under.
Hvordan det går med Multrawheel-arbeider hører vi lite om, annet enn at det kom melding om innvilget patent nylig. Jeg mistenker at dette arbeidet tones ned i forbindelse med kostnadskuttene og som sagt at noen andre partnere tar dette videre.
Enda en børsmelding som ikke kommer med, - på grunn av navnebytte? Går det an å endre navn /tag på tråden på et vis, eller er det best å starte en ny tråd?
JV mellom Rail production og Salcef - italiensk entreprenør som allerede er etablert i Norge. Det gir, slik jeg forstår det, Rail production muligheter for innpass i større og flere prosjekter uten å måtte investerere i tungt og nedskrivbart materiell som må stå i opplag i vinterhalvåret. Salcef kan bruke disse assets i sør europa når det ikke er sesong i Norge.
Sånn, vi var visst to som redigerte samtidig
Edit: Vi redigerte navnet og tickeren på tråden
Hehe ja, morsomt at jeg kan se dine endringer inne i redigerings-rutene når du gjør endringer.
Supert, det var raskt ekspedert!
Mye forskjellig man støter på hvis man følger dette selskapet…
Salcef er et stort, men ikke veldig stort, og veletablert selskap (70 års historikk), med veldig god lønnsomhet. De er nyetablert i Norge og har sikkert nytte av kompetansen til Sogn & Co. Flere utenlandske entreprenører har gått skikkelig på snørra, for ikke å si konkurs (Alpine) ved å satste på store prosjekter i Norge. Sånn sett gir det mening å knytte til seg lokal kompetanse. Et samarbeid som gir mening, og langt unna den såkalte kompisgjengen.
Her strømmer det på med børsmeldte kontrakter for Connectin, uten at den fanges opp av tekbot, eller hvordan dette nå fungerer. Rammeavtale uten noen tall å forholde seg til. Men ordrebok for 2023 representerer allerede en doblig av omsetning, så dette kommer på toppen av det igjen. I kontantstrøm-regnestykkene lenger opp i tråden var det altså forutsatt null vekst. De virker som de har funnet en forretningsmodell som fungerer.
Fikset