Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Qben infra AB/ gamle ININ/Elop (QBEN)

Inin Group AS: Acquisition of TW Gruppen completed

Inin Group share buyback program status

Inin Group AS: Completed acquisition of Laje AS

Har forsøkt å sette opp Inins andel av proforma inntekter basert på tidligere guiding. Med forbehold om store mengder manglende data, endringer og feil eierandel får jeg noe slikt:

(80%) NIG 369 MNOK
(65%) Hadeland 46 MNOK
(100%) Laje 700 MNOK
(65%) Inspect group 18 MNOK
(70%) TW 140 MNOK

Sum 1.273 MNOK

1 Like

Jeg så i en utlysning av CFO stilling for NIG at de estimerte en omsetning på 570 MNOK i år.

1 Like

ININ Group AS – New share capital registered

Artikkel som kunne ha vært skrevet av Elop. Det fremtidige behovet for tilstandsvurdering av betongkonstruksjoner er enormt. Scanneren til Elop er i bruk rundt omkring men man må kunne konstantere at de foreløpig ikke har truffet markedet særlig bra. Som ingeniøren fra WSP sier:
“– Det finnes dessverre ikke noe «EU-kontroll» for bygg. Det er eierne som på eget initiativ må ønske å bruke penger på å kartlegge tilstand og vedlikeholde, når man mener det er hensiktsmessig, sier Ruud.”

Med den nye strategien til Inin vil de imidlertid kunne dra nytte av dette enorme markedet gjennom Inspekt, og “Inspekt Steel & Concrete”, enten det er med elops skanner eller annet verktøy. De virker virkerlig å ha kommet i gang nå med avdeling i Norge med masse seniorer med meget bra cv etc.

Jeg har for øvrig solgt mye av det som jeg satset i des 2022 for en god stund siden, siger den ned mot 3-tallet igjen kanskje jeg prøver meg igjen, men jeg er litt lunken til disse store kjøpene av TW og Laje, kan hende det blir gode kjøp på sikt men det er utrolig vanskelig å vurdere ut fra tilgjengelig informasjon.

1 Like

ININ Group: Invitation to Q3 2023 company update

Inin Group Q3 2023 financial results: Inin reports significant growth and increased profitability

Første kvartal med positive tall helt ned til bunnlinje på actuals må være en liten milepæl. 46 mill i kontanter, burde holde greit til simplifai-pengene kommer. Ellers kommer det diverse bilder av elop-skanneren ute på oppdrag, men enn så lenge er det mer et nisjeprodukt enn en game changer.

Bare sett kjapt over pdf’en, men var ikke dette veldig solid levert?

Ja, synes det, imponerende organisk vekst, i tillegg til alle kjøpene, og leverer på guiding.

1 Like

Det største kjøpet gjennomført av Inin så langt Laje men hva er kjøpsprisen?
Det står kun at kjøpe vil bli gjort opp med cash og lån… Hvor mye cash og hvor mye lån og til hvilken rente?

Enig, dårlig, for ikke å si useriøst, å ikke opplyse mer om vilkårene for dette kjøpet. Skjønner ikke hvordan de mener at potensielle investorer i Inin skal vurdere dette kjøpet. Vi får i hvert fall vite at det er en “earn out” modell basert på EBITDA for 2023 og 2024, à la TW gruppen. Så kontantstrømmen kommer sannsynligvis en del frem i tid, og noe av det sikkert etter at de har fått resten av pengene fra Simplifai.

"The purchase price consists of a fixed payment and

potential earn-out payments based on the realised EBITDA for 2023 and 2024."

Man kan bare anta, evt ikke anta, at kjøpet er basert på generell strategi med krav til IRR min. 7 % etc.

1 Like

Inin Group AS: Updated company presentation

Inin Group AS – Fixed income investor meetings

Inin Group AS: Subsidiary awarded NOK 37 million contract