Kanskje den holder seg rundt 3,3-3,4 fordi de har lagt alle warrants over 3,3 i innløsningskurs utenfor avtalen? Eller er det fortsatt bare at dette går litt roligere enn andre aksjer pga. lav interesse/oppmerksomhet?
Tja, har nok mer tro på at gapet skyldes foreløpig lite info om qben, men dette vil jo endre seg mot noteringen. Inin vil utgjøre 49 % av det nye selskapet, mao resten av qben verdsettes implisitt til det samme (litt mer) i transaksjonen. Vi har enn så lenge ingen bekreftelse på at markedet vil prise selskapet slik. Med dagens mcap på inin priser markedet indirekte verdien av hele nye qben til under en mrd, og det virker ganske lavt ut fra det vi vet om qben foreløpig.
Ja, det skumleste er nok egentlig at dette selskapet ikke har vært børsnotert igjennom eiendomskollapsen som har skjedd med børsnoterte eiendomsaksjer på den svenske børsen. Hørte det var 70% fall eller noe sånt? Så om de bruker “gamle” metoder for prising vil nok ikke den svenske børsen være enige i det.
Ja bygg Sverige kan sikkert skremme vekk noen. Generelt bunnet de svenske eiendomsaksjene i nov 2023 og har slått indeksen etter det. Her er det store variasjoner mellom selskapene avhengig av gjledsbelastning. Men i dette tilfellet er det eiendomsutvikling a la Selvaag, og entreprenørvirksomhet, a la veidekke, og ikke forvaltning, så kunsten blir å sette i gang lønnsomme prosjekter, og det ser det ut til at de har klart veldig bra når man ser på regnskapene.
Ja, det er sånn ok yield her på driften, 8% yield er ca. der man ønsker å være nå på næringseiendomsprosjekter. Den kommer til å falle drastisk med rentenedgang, og da vil inngåtte prosjekter se veldig bra ut. Tenker dette hovedsakelig blir et veddemål på at renta skal ned før 2025, så det blir en god børsnotering. Så har man litt forsikring i ININ Groups drift, som ikke er så rentepåvirket.
Det er vel dette som har stoppet bra opp i Norge fordi høy rente gjør finansieringskostnadene for høye?
Det har ikke stoppet opp, sbo solgte for 885 mill i q1 2024, 154 solgt og 123 igangsatt. Både sbo og qben har vist at de greier å tjene bra med penger i et utfordrende marked. Det lover bra. Sbo er opp fra 26 til 37 etter bunnen i november.
Selskapet slipper meldingen mandag kl 08.57. Styremedlem kjøper for 1,3 mill 3 minutter etterpå. Det er det eneste tidspunktet hvor kursen var så lav som 3,13.
Hvis det var mine aksjer som gikk der hadde jeg anmeldt forholdet.
Ikke helt “heldig” at styremedlem trader på denne måten. Han solgte også 215k samme dag på 3,4
Kan jo virke som prøver å skjule det ved å vente 2 dager med å melde til CEO kjøper, slik at det kunne gjemmes bort i samme melding
Akrobatikken fortsetter ja, skuffende oppførsel. Spesielt det med å skjule det i vedlegg til børsmeldingen.
De må slutte å tenke “Det er jo gratis penger å lure aksjonærene”, det er jo ikke det. Se hvor lite ININ Group er verdsatt til. Folk får med seg dette og de fleste skygger banen nettopp på grunn av det. Har ødelagt mye for selskapet og deres egne verdier.
Jaja , da er tråden tilbake til den gamle tralten, ser det ut til. Hvor lenge skal han vente da? 15 min? En time? En dag? Anmelde dette? Glem det.
Han burde ventet til i dag og betalt mindre!
Hadde meldingen kommet kl 08 så hadde det ikke vært noe problem. Og han kunne ikke betalt mindre i dag nei, kursen han kjøpte på var 3.13 ( er ikke CEO det er snakk om her)
Skjønner virkelig ikke hvordan man kan forsvare dette
Han misbruker jo åpenbart insideinformasjon når han som styremedlem vet meldingen kommer, kjenner innholdet og handler umiddelbart før noen andre har faktisk mulighet til å få med seg meldingen.
La oss snu på det Ravi, hvor lite bør han vente? 1 sekund? Et nanosekund?
Vi snakker selvsagt om Lundkvist, ikke Horpestad
Meldingen ble lagt ut før børsåpning. Alle som følger litt med har muligheten til å tenke " hm kanskje jeg skal lese den meldingen om oppkjøp før jeg legger ut en svær blokk med aksjer på kurs 3,13". Og hvis man ikke følger litt med risikerer man å gjøre dårlige handler. Men i dette tilfellet, volumet på posten tatt i betraktning, tipper jeg det er en som faktisk har lest meldingen , i hvert fall overskriften, og tenker “endelig har jeg muligheten til å komme meg ut med litt volum som monner til en ok pris”. Men det blir selvsagt bare spekulasjoner. Dere får anmelde da, og se om det er noe hold i det dere påstår.
Det er jo et nettokjøp da, hvorfor “skjule” det i form av en pdf? Han gjør det på samme måte som da han solgte millioner av aksjer til skorstad og blystad. At det er nettokjøp er for så vidt litt oppsiktsvekkende når man tar i betraktning at han angivelig ligger og spreller i garnet nå for i det hele tatt overleve som investor.
Aldri vært snakk om å anmelde fra min side, bare synes hele greia stinker og er lite aksjonærvennlig
Ja, det meste stinker her, nå også innsidekjøp. Teoriene rundt tilbakekjøpsprogrammet tror jeg tar kaka. De har kjøpt millioner av aksjer nede på to-tallet, samt en svær bolk på 3,00. Dette har de brukt på til dels svært vellykkede kjøp med implisitt aksjekurs høyere enn snittpris på aksjene (typisk 2,80). Det har også bidratt til likviditet i aksjen. Nå har de 9 mill aksjer som de kan stryke hvis de vil, eller gjøre flere kjøp. Med 84 mill i kontanter fra simplifai og noe aksjetrykking (husker ikke nå), har de nå en portefølje med proforma Ebitda for 2023 på 116 mill og omsetning 1,3 mrd ca. Og ventet 1,8 mrd i 2024. Og kursen en 50 % høyere røffly en snittprisen på tilbakekjøpte aksjer. Det er nå en gang en ganske aksjonærvennlig innhenting etter floppen med skanneren. Simplifai er altså i praksis konkurs nå med full restrukturering.