Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Quantafuel ASA | Quantafuel is awarded NOK 13.7 million from The Norwegian Research Council

4 Likes

Fint innslag om Qfuel fra ca 14.30 min

Sendte Qfuel mail for å avklare antall dager i POC, ikke fått svar.

Fant denne på FA forum:
"Jeg pratet med Kristian Flaten (CFO) tidligere i dag for å få klarhet i om kriteriene for “PoC” er syv eller 14 dager kontinuerlig produksjon med gitt kapasitet.

Tar forbehold om at ikke alt er ordrett, og det er etter oppfattelse og hukommelse jeg skriver.

Kristian sa at “syv dager” er noe som har kommet frem av rykter, og media - også “14 dager” som Fitinvestment la til som et utdrag fra Pareto er ikke noe som er meldt fra Qfuel. Det ble sagt at til og med ansatte i Qfuel ikke visste noe om hva kriteriene til “PoC” innebærte, så definisjonen for PoC er det nok kun ledelsen og få andre som vet. Han bekreftet også at PoC fremdeles er ventet rundt årsskiftet og sa at det kan enten være i slutten av desember, eller litt ut i januar. Han la også til at det gikk bra både i Skive og Kristiansund, så jeg er ikke mindre optimistisk etter denne samtalen med Kristian."

Quantafuel ASA | Skive completed commissioning and started production

5 Likes

Andre boller på kommunikasjonsfronten nå ja👍

3 Likes

Det blir nesten dumt å ikke kjøpe mer aksjer etter denne meldingen.

Pas morning report

QFUEL–Quantafuelannouncesthatthenewlyinstalledequipmentisperforming as expected, that it has had several days with production at applicable load volumes, and that the aim to reach proof-of concept PoC around YE’21 is maintained. The PoC is only linked to running one of the four lines with commercial plastics at high load with high availability for a prolonged duration (apparently 2 weeks). Further, the company restates the 2022 targets for Skive of processing of 12k tonnes of plastics, ending the year at a full capacity of 20k tonnes. In sum, it is positive that the company seems confident in reaching proof- of-concept in short time. As we have highlighted earlier, with several delays and changes to plant assumptions, our target price is currently under review

1 Like
2 Likes

Begynner å bli rødt her nå:
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=QUANTAFUEL&land=norway

:slight_smile:

1 Like

Spent på om de dekker inn ved POC, eller fyller på oppover og blir sittende en stund.

Synes vi burde få med wallstreetbets of gjøre qfuel til nye GME

1 Like

Ser ut til at det går av seg selv i dag :slight_smile:

2 Likes

Kursen skal nok drives opp før emisjon. Tipper Bøhn selger resten da.

Før emisjon? Er det din egen vurdering eller baserer du deg på andre kilder?

1 Like

Det har blitt nevnt av ledelsen. Tørr nesten garantere at den kommer ved POC.

Emisjon har aldri blitt nevnt av ledelsen.
Det var en journalist i FA som nevner emisjon i en artikkel uten at dette var sitert fra Quantafuel !

1 Like

Helt riktig.

Det har vel blitt sagt emi tidligst ved full drift av Skive, i den FA + artikkelen du la ut her?
Samt det kommer oppdatering fra Esbjerg også etterhvert, så lite sannsynlig at den kommer ved POC tenker jeg.

Ved full drift? Link?

Her er det en analytiker som spår emi ved produksjon, som jo vil være etter POC: Åpner opp for emisjon | Finansavisen

1 Like

Mener jeg leste at det ble sagt i den artikkelen der, har ikke FA+… Produksjon eller full produksjon? Jeg tror og håper det er full produksjon som trigger emi, det blir vel ila Q2.
Håper virkelig at de fortsetter å bygge tillitt i markedet og lar aksjen stabilisere seg litt før de skal ut å hente penger igjen.