Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Savner analysene dine :disappointed: har du tid til å skrive litt om hvorfor du tenker bounce nå?

3 Likes

:pray:

Aksjen har brutt ut av en større bullish formasjon og er nå på vei til å reteste bruddet, hvor den møter 20 dagers gl.snitt som support. Bullish divergens i RSI på daily. Hvis du også ser hvor mange ganger den bouncet rundt 12 kr uten å bryte gjennom, for å så i stedet bryte opp, igjen; bullish.

I tillegg om man skal se kortsiktig så er RSI fortsatt i en stigende trend tross nedsalget de siste dagene, og 4 timers chartet ligger inne med en higher low etter i dag. Så lenge dagens low holder i morgen så er trenden inntakt.

Dette er bare noen av argumentene for teknisk kjøp fra min side. Worst case får vi lower low i morgen og da står test av trendlinjen for tur… :slight_smile:

8 Likes

Strømprisen stiger over hele Europa. Da skal vi være glade for at alle (fire) produksjonslinjer på Skive fyres opp av NCG i løpet høsten😉

The third production line is the first heated with gas produced in the pyrolysis process, i.e. NCG or non-condensable gas. The remaining lines will be upgraded this autumn to run on NCG as well.

Kilde: NewsWeb

1 Like
3 Likes

Noen som vil spekulere i når Bøhn er tom?

Frykt og mistillit er sterkere enn det tekniske om dagen(TA). Rimelig spesielt at den skulle ned hit igjen etter siste nyheten…

Til å bli matt av. Styres hit og dit på latterlig volum. Folk begynner nok å bli lei i tillegg og kaster korta med enorme tap. Men ofte da detsnur også. Krysser fingrene for at det noe skjer snart.

Fundamentalt er jeg fortsatt positiv, men trenger noe som viser at de har grep om produksjonen på anleggene deres. En revidert avtale med Basf ville også vært fint å få se på q2.

Hvis tallene svarer til forventningene er vel kanskje dette siste runden ned på disse nivåene. Tipper shorterne er sugne på å dekke inn resten nå

Quantafuel ASA | Invitation to Q2 2022 webcast

https://newsweb.oslobors.no/message/569910

Spennende melding fra @Qfuel . Og på onsdag kommer q2-/halvårsrapporten😊

2 Likes

https://www.finansavisen.no/nyheter/industri/2022/08/29/7920929/skal-samarbeide-om-kjemisk-resirkulering?internal_source=sistenytt

Steg i riktig retning, men litt lite konkret. Money talks. Aksjen og kursen trenger konkrete meldinger fremover. Sapiem kunne deltatt i emisjon eks.

1 Like

Blir spennende imorgen. Kursdrivende news slik jeg ser det:

• oppdatering runt oppskalering ved skive. Er de fortsatt i stand til å levere på produkajonsmålet som guidet?
  • hvor langt unna er linje 4, og når går alle linjene på egen gass?
  • ble leveranse av plast påvirket av brannen hos IVAR?
  • er kostnadene under kontroll?
  • har de reforhandlet offtake avtalen med Basf? Evt hvordan ligger de ann.
  • Sunderland oppdatering.
2 Likes

Tja, hva skal man si til dine spørsmål og kommentarer. Slik tenker jeg:

• oppdatering runt oppskalering ved skive. Er de fortsatt i stand til å levere på produkajonsmålet som guidet?
    Kommentar: 2 linjer skal ha gått «live» siden reparasjoner i midten av mars. Linje 3 gikk i produksjon i begynnelsen av juli. Og linje 4 skal gå i gang i begynnelsen av Q4.
    Skives måltall er 20.000t per år. Eller 5.000t per linje per år. Om alle linjer har hatt normal produksjon fra oppstarten så vil linjene produsere slik i 2022: linje 1 og 2 produksjon 9.5 av 12 mnd, linje 3 produksjon 6 av 12 mnd og linje 4 produksjon 3 av 12 mnd. Dette regnestykket gir en produksjon på mellom 11.000 og 12.000t for 2022. Om du trekker fra 20% mhp risiko så tenker jeg at det nye måltallet for 2022 bør heves til 9.000 - 11.000t (fra tidligere 6.000 – 8.000t)

• hvor langt unna er linje 4, og når går alle linjene på egen gass?
    «However, we believe these are transient issues, as all reactors will be retrofitted during September…”
    Kilde: Pareto on Quantafuel: Light at the End of the Tunnel – Fit Investment Ideas
    Kommentar: det betyr vel at alle linjer fyres opp med «restgassen» fra anlegget fra oktober. Og da dropper nok kostnadene en del i fra Q4.

• ble leveranse av plast påvirket av brannen hos IVAR?
    Kommentar: godt spørsmål. Egentlig litt rart at Qfuel ikke har kommentert dette. Se det i sammenheng med at QFUEL har fremhevet samarbeidet med IVAR og visa versa. Mulig tapte leveranser fra IVAR hentes fra QFUELs anlegg i Kristiansund. Dette vil nok være en joker i morgensdagens børsmelding.

• er kostnadene under kontroll?
    Kommentar: de har nok kontroll, men de brenner nok mer cash ifm dyrere energikostnader, evt høyere kostnader med «feeden» inn (les: bortfall av IVAR) samt økte kostnader ifm «retrofit» av linje 3 (klargjøring til fyring av linjen med restgassen).

• har de reforhandlet offtake avtalen med Basf? Evt hvordan ligger de ann.
    Kommentar: interessant spørsmål. Blir spennende å se hva de melder i morgen.

• Sunderland oppdatering.
    Kommentar: Det blir også interessant å se hva de melder om Dubai, Kristiansund, Skrive, og Esbjerg. I mine øyner er partneravtalen med bl a BASF for anlegget i Dubai meget interessant. Håper de vil si noe mer om denne avtalen i morgen.

De 2 øverste punktene er fortsatt “ifs and buts”. Jeg tror det ikke før jeg får se det svart på hvit i en rapport. Markedet verdsetter dette med produksjonsnivå ift guiding høyt. Personlig driter jeg i det. Andre ting er mye viktigere. Eks at de viser at store aktører er villige til å legge penger på bordet.

Utdrag fra Q2 rapport: “Key contracts have
already been successfully addressed, improving the operational margin. Our
efforts to counter cost increases along with the general drive to lower cost in
Skive will continue and begin to show positive effects in Q3. At full production
Skive will on a yearly basis deliver approximately NOK 70 million free cash flow
based on current feedstock and offtake assumptions.”

Noen som vet hva de har guidet av free cash flow tidligere? Mener å ha hørt 50 mill?!

Bra de har fått dreis på offtake kontraktene. En av de viktigste punktene for q2.

https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2022/08/31/7921828/syvdoblet-tapene-pa-bunnlinjen-klar-for-global-skala