Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Quantafuel ASA | Strategic review

Oppkjøp på gang?

Tenker du på om @Qfuel skal kjøpe andre selskaper?

Positivt at selskapet kommer med denne meldingen, men hvor er meldingen om at retrofit-en (ombyggingen) av de siste tre produksjonslinjene (på lokasjon Skive) som skulle være ferdig i september?

Nei jeg tolker det slik at de sonderer etter selskap som er villig til å legge inn bud på helle butikken. Oppkjøp er iallefall et scenario de bør se nøye på, all den tid det er en differanse mellom hva de får til på bakrommet og hvordan markedet oppfatter de. Det største hinderet for oppkjøper nok at det er store aksjonærer med høy inngangskurs som ikke vil godta et bud under 30kr (dette er ikke realistisk nå). Børsen er nok ikke det beste stede for Qfuel på dette tidspunktet. En emisjon blir uansett svindyr på disse nivåene.

Jeg tolker meldingen som om selskapet vil vurdere tilnærmingen til finansieringen av nye lokasjoner. Når det er sagt så trodde jeg den gamle CFO-en hadde gjort noe på dette området før ny CFO overtok på mandag. Mulig ny CFO vil se på dette med nye briller…

Jeg tror de trenger penger ganske snart og ser samtidig at en emisjon blir fryktelig dyr, og kanskje ikke så interessant for de som har gått inn på 70 og 25 kr. Derfor må de tenke helt nytt. Blir de tatt av børs av en kapitalsterk partner er nok det det beste. Vi har sett lenge at selskapet sliter veldig med å være på børs, spesielt iforhold til kommunikasjon.

1 Like
1 Like

har så stort tap i denne drittaksjen ,at kunne ikke brydd meg mindre,tror ikke det er noe vere enn d er nå.

1 Like

"Det største hinderet for oppkjøper nok at det er store aksjonærer med høy inngangskurs som ikke vil godta et bud under 30kr (dette er ikke realistisk nå). "

Hvilke store aksjonærer er det?
Jag skulle tro det blir en riktet emisjon og dagens aksjonærer får se merparten av det innehav de har i dag kraftigt reducert i verdi.

Basf og Kirby først og fremst. Hvorfor tror du de bruker så mye energi og en avgått cfo til å kun jobbe med finansiering? Nettopp for å finne andre løsninger enn emisjon. Markedet glemmer at qfuel bla kjøpte 40% av Geminor, hovedsakelig ved bruk av aksjer til 65kr / stk. Mao ekstremt innvannende på den selskapsverdien som er nå.

1 Like

Er det noen som vet noe om status i Skrive etter ombyggingen av de siste tre produksjonslinjene (som skulle gjøres i september)?

De jobber så Kalkspruten står!

Mcap nærmer seg milliarden. Markedet har ikke tro på det de driver med.

Om vi ser denne hendelsen med positive øyne så ser det ut til at Skive anlegget er i drift etter ombyggingen :wink:

Straks ny atl, virker som de gjør det de kan for at hver gode nyhet vannes hardt ut med en forsinkelse… skulle ikke vært mulig med så sur kursutvikling etter alt de faktisk har oppnådd siste året.

Quantafuel ASA | Award of share options

Quantafuel ASA | Skive update

3 Likes

Endelig kom den etterlyste meldingen. Positiv melding :slight_smile:

1 Like