Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Questerre Energy Corporation (QEC)

Hvis ting går som jeg håper, så selger jeg 15-20% av beholdningen min i Nano i sommer. Hvis ikke Qec har tatt av til da, vil jeg kjøpe en del der. Har også tro på Apcl, men er nok for sen der.

1 Like

Begynner det ikke å lukte litt fugl av QEC nå?

bevegelser i positiv retning vertfall

Tror potensialet her (ikke det fundamentale, men ved et rally slik som det i høst/vinter) fort kan være dobling.

Jeg har ikke lett så mye, men det er vel snakk om en ny bill de skal trumfe gjennom i disse dager, som åpner for litt aktivitet i Quebec?

I følge SIlver på HO, er vel dette i natt tror jeg…

Innlegg av: silver205 (13.06.17 14:17 ), lest 1822 ganger
Ticker: QEC
QEC - Bill 132 godkjennes i kveld
Dagens agenda, 132 er i steg pasage, da blir det avstemming og Adopte i kveld!

Gratulerer!

http://www.assnat.qc.ca/Media/Process.aspx?MediaId=ANQ.Vigie.Bll.DocumentGenerique_130285en&process=Default&token=ZyMoxNwUn8ikQ+TRKYwPCjWrKwg+vIv9rjij7p3xLGTZDmLVSmJLoqe

Edit: Også vil eg nevne Pareto sitt kursmål på 12.

1 Like

Ser at Bill 132 ble godkjent med 103 for, og 0 mot. Hvor viktig er dette? Ser det ropes halleluja på HO, men kan man egentlig forvente noe rally? Har hele tiden hatt Qec litt i sidesynet. Blir det trangt på mandag?

Ikke vet eg, men sist gang en slik Bill gjekk igjennom gikk kursen fra ca 5,25 på en fredag og hadde en range på 7 til 9 kr intradag på mandagen. Nå ligger det vell ingen hindre i veien for å begynne boring. Noe de har (QEC) har jobbet for i 8 år

Hvis det var så klart, burde det jo absolutt være priset inn!

1 Like

Tok denne inni porteføljen på dagens nedgang. Synest denne ser meget spennende ut!

6 Likes

Gikk også inn med en post på denne idag, interessant prospekt med tilsynelatende mange interessante nyheter i nær fremtid! Krysser fingrene:grinning:

Det snakkes om gull og grønne skoger på HO om denne aksjen. Tar helt av. Noen som er kjent med QEC og vil gi en kommentar. @Kronn?

Har dessverre ikke følgt med på Qec på en stund og vet ikke hvilken progresjon det har vert i arbeidene deres.
PAS har en analyse med target 8-9kr

1 Like

PAS har vel target på 12 kr. Mener det er noen andre som har 8-9

1 Like

OK, som sagt ikke helt oppdatert og eg husker sikkert noe feil.
Har jo også ett unrisked på nærmere 20 ?
Eg gjorde Qec kule i fjor høst, mener den bar “dokumentert” her på forumet i en eller annen tråd, gjorde vertfall mer en dobling ( på en for liten post da )

1 Like

Jeg kan ikke så mye om sektoren, men jeg ser at flere venter på at “regulations” skal slippes før den nye boringen starter. Her er en kommentar fra en analytiker i dag.

We expect that the regulations, which remain the last major milestone before a pilot drilling program can commence, will be introduced near-term and highlight that it will be decided by the same majority government that approved the 2030 Energy Policy as well as the new hydrocarbon law. If successful, this will trigger a significant repricing of Questerre and we reiterate our BUY recommendation and TP NOK 12/share on QEC.

1 Like

Reguleringene QEC trenger svar på for å starte på sine shale-felt var ventet å være forhandlet 19. august. Det er heftig omsetning i aksjen og det hagler med saftige kursmål.

Hva er haken? For meg virker denne klar for en dobling (gitt at reguleringene hår i orden) i løpet av kort tid. Vurderer et lodd, men har gått på oljesmeller før.

1 Like

Lite aktivitet på tekinvestor.no på qec tråden i disse tider :slight_smile:

Alle glømte å løse billett :sleepy:

2 Likes

Hehe, kan tyde på det. Koker på HO iallefall… Er ikke for seint å løse biletter enda tror jeg… Reguleringene er enda ikke offentliggjort.