Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Questerre Energy Corporation (QEC)

Det snakkes om gull og grønne skoger på HO om denne aksjen. Tar helt av. Noen som er kjent med QEC og vil gi en kommentar. @Kronn?

Har dessverre ikke følgt med på Qec på en stund og vet ikke hvilken progresjon det har vert i arbeidene deres.
PAS har en analyse med target 8-9kr

1 Like

PAS har vel target på 12 kr. Mener det er noen andre som har 8-9

1 Like

OK, som sagt ikke helt oppdatert og eg husker sikkert noe feil.
Har jo også ett unrisked på nærmere 20 ?
Eg gjorde Qec kule i fjor høst, mener den bar “dokumentert” her på forumet i en eller annen tråd, gjorde vertfall mer en dobling ( på en for liten post da )

1 Like

Jeg kan ikke så mye om sektoren, men jeg ser at flere venter på at “regulations” skal slippes før den nye boringen starter. Her er en kommentar fra en analytiker i dag.

We expect that the regulations, which remain the last major milestone before a pilot drilling program can commence, will be introduced near-term and highlight that it will be decided by the same majority government that approved the 2030 Energy Policy as well as the new hydrocarbon law. If successful, this will trigger a significant repricing of Questerre and we reiterate our BUY recommendation and TP NOK 12/share on QEC.

1 Like

Reguleringene QEC trenger svar på for å starte på sine shale-felt var ventet å være forhandlet 19. august. Det er heftig omsetning i aksjen og det hagler med saftige kursmål.

Hva er haken? For meg virker denne klar for en dobling (gitt at reguleringene hår i orden) i løpet av kort tid. Vurderer et lodd, men har gått på oljesmeller før.

1 Like

Lite aktivitet på tekinvestor.no på qec tråden i disse tider :slight_smile:

Alle glømte å løse billett :sleepy:

2 Likes

Hehe, kan tyde på det. Koker på HO iallefall… Er ikke for seint å løse biletter enda tror jeg… Reguleringene er enda ikke offentliggjort.

Blir spennende å se hvor Qec skal, kanskje var det en fin dag i dag, å ta exit på ?
Nettohandelen viser vertfall at proffene er på salg.
Var vel i området her den toppet sist også ?

Skulle nok beholdt mine lodd her ja :sweat_smile: mener jeg hadde kjøpt på rundt 4 i mars, kan det stemme? Eller var det 5 i februar, husker ikke. Uansett artig for de som har vært tålmodig! :slight_smile:

Jeg gikk inn rundt 4.6 for 3mnd siden og har syntes det var en ganske kjedelig Investering i utgangspunktet… Men de siste 2ukene har det tatt seg godt opp :slight_smile: vurderte å selge noe idag over 7 kr men fikk meg ikke til å gjøre det med tanke på triggerene som venter… Om det var klokt vil jo vise seg, jeg er nok litt grådig…

2 Likes

Ettersom jeg forstår så er det nok lurt å være tålmodig utover neste år i Qec :+1: men du snakker om kjedelige 3 mnd, jeg gikk all in i Nano i mars :sweat_smile::+1:

2 Likes

Tålmodighet her nok viktig i qec ja med tanke på historikken så tror jeg det kan lønne seg. All inn i nano i mars ja :slight_smile: det har vel vært en Berg og dalbane… Har vurdert å forsøke å trade den, men har ikke kommet så langt enda. Må få frigjort litt andre steder først.

1 Like

Eg tror Qec fortsatt kan gå langt oppover i tiden og årene som kommer.
Bare tenk på Jordan potensiale, og triggere tilknyttet mulighetene der, så self potensial i Québec, er klar at med stang inn her, så er Qec bare så vidt begynt.
Eg har tidligere tradet Qec med stort hell, og noen av dere hugser kanskje at eg oppnådte en dobling i fjor høst, eller gjerne noe nærmere jul.
Når eg nå velger og bare nyte det fra utsiden, så er det fordi eg ikke kjøpte for noen kroner siden, og har gått glipp av mangen prosenter, og det i en fase etter en solid oppgang, at eg ville ventet noen dager med gevinst sikring.
Dvs at eg kjøper om vi får noen røde dager, fortsetter den opp, så er glad for hvert øre dere som eier den, får, for Qec er en god aksje i ett selskap med potensial, og ett selskap som har daglig produksjon.
Men som vi har sett i andre selskap, ingenting er rosenrødt uten en skjæring fra tid til annen.

Nå er det lenge siden eg har satt meg inn i Qec, men mener Qec har tilgang på gode kredittfasiliteter, samtidig som det nok er avgjørende med enda mer kapital for utbygging, og kanskje selge seg ned og ta inn partner, for og finansiere utbygging.
Qecer vel avhengig av at det er større lissenseiere som setter igang, mener eg p huske fra tidligere ?

Uansett, håper dere får en rallyreise som sikrer dere gode prosenter, så kan eg sitte på utsiden å drikke lapen øl å spise alt for salt sild :+1:

4 Likes

All in altså at jeg solgte alt av andre aksjer ja. Lastet mye mer opp i juli. Satser på at tålmodigheten lønner seg, akkurat som den har gjort det nå i Qec! :smiley:

1 Like

God dag i dag også i qec, spår nye 4-5 prosent opp imorgen I påvente av offentliggjøring av reguleringer. At Jordan har blitt mye mer aktuelt som trigger var også en flott bonus i den senere tid. Lykke til.

Sperren på 7.50 røk ganske kjapt :rofl:

Jepp, herlig dag for oss qvekkere… Canada går greit og ser jeg nå.

2 Likes

Veldig kjedelig man kastet kortene da man satt fra 4.8 ned til 4.3.
Tenkte jeg kunne tjene inn tapet andre steder. Endte opp med og tape enda mer.

Tålmodighet i case man har troen på skal absolutt ikke undervurderes.

2 Likes