Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Questerre Energy Corporation (QEC)

Teknisk analyse av QEC i HegnarTV i dag

2 Likes

Questerre Energy Corp (QEC.TO)
1.04 +0.03 (+2.97%) 15:30 ET [TSX]
for Thu, Jan 18th, 2018

Overall Average:
80% Buy

Overall Average Signal calculated from all 13 indicators. Signal Strength is a long-term measurement of the historical strength of the Signal, while Signal Direction is a short-term (3-Day) measurement of the movement of the Signal.

Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 18. jan 2018
Questerre Energy har falt tilbake mot gulvet i en stigende trendkanal. Videre oppgang indikeres og dagens kursnivå kan være en god inngangskurs. Aksjen har støtte ved ca 6.10 kroner. Volumtopper korresponderer godt med kurstopper og volumbunner korresponderer godt med kursbunner. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp

Indikatorer

Stigende trend
Trendgulv ved 6.37.
Trendtak ved 7.24.
Annualisert stigningstakt 738%.

Sterkt positiv volumbalanse
VolBal22: 64

Positivt momentum
RSI14: 69

Dobbel-bunn-formasjon
Kjøpssignal utløst 22. nov 2017.

2 Likes

Innlegg av: ak78 (19.01.18 15:55 ), lest 2 ganger
Ticker: QEC
QEC - Vedtak om sosial aksept!
Vedtatt sosial aksept i Murdochville (i Quebecregionen).
Her er linken til intervjuet:
“Vérifier l’acceptation sociale”

Dette kommer til å bli etterfulgt av andre uttalelser fra andre lokalsamfunn i Quebec regionen inne kort tid vil jeg tro ….kanskje får vi flere i løpet av helgen allerede …?

God helg! :slight_smile:

4 Likes

TOPPERS. Nå er det ting på gang, og det med positivt fortegn.

GOD HELG. :sunglasses:

1 Like

Urisket potensiale fra Pareto for Quebec var her på 20 nok per aksje.
~29 minutter ut i sendingen.
Basert på risk, gav Pareto i januar 2017 et kursmål på Quebec reguleringer på 6 kr isolert. Og kursmål 9 for QEC totalt den gang da. =)

Sier litt om størrelsen på hva som kan komme av disse nyhetene :sunglasses:

2 Likes

:ok_hand:

6 Likes

Begynner å dra seg til nå. :muscle::wink::point_up_2:

1 Like

Det er samme linken som ak78 linket frem tidligere som mr. Binnion selv nå tvitrer om. Benyttet anledningen til å tipse Hegnar om saken på mail.

1 Like

Bra, studenten86. Kanskje Hegnar skriver en liten epistel. :smiley:

denne analysen taler vel for seg selv, den er nå 8 år gammel… og kom jo selfølgelig ut før fracking ble ulovlig men husk den samme gassen er der ennå :wink:

1 Like

bilde
Noen jaktet stoploss på morgenen

oii da ja ser dette, synd jeg ikke hadde et kjøp der nede liggende :muscle:

Var ikke klar over at QEC blir kjørt som Funcom ^^ Når Funcom fikk slike, kom det ofte i bølger over uker.

får håpe på svar snart fra canada slik at vi slipper det,… men greit med litt billige aksjer oxo da selv om jeg har greit nå da, lasta hardt på 4,5 -5 en god tid tilbake…:wink:

Reguleringer early 2018 og status @ Jordan?

Og det har vært uttalelser fra politikere som ‘derisker’ hva en kan forvente fra reguleringer i løpet av desember. Hvertfall noe som har vært skrevet av mange på HO.
Domus har vel påpekt at 'early 2018 kan i ytterste konsekvens bety 30. juni.
Retorisk er det korrekt, og årsak til tålmodighet. Det er betydelige verdier disse meldingene kan bety for selskapet.
Er betydelig investert i QEC, siden jeg ikke ønsker ta sjansen å vente på yttersiden. Melding kan komme hvilken dag som helst også tross alt. Men etter dagens stoploss-raid, lurer jeg på om det ikke er fordelaktig å ha litt bunnfiske cash klar til selskapet.

Ser livsal og questador har diskutert på nye hegnar at de har forhåpninger opp mot 2500 boed for Q4 allerede, trodde 2000 boed for Q1 2018 var hva vi håpet på. Men det er personer med mer kunnskap enn meg. Tror Q4 presentasjonen, når den kommer, også vil være en liten trigger.

1 Like

Innlegg av: ak78 (24.01.18 09:36 ), lest 553 ganger
Ticker: QEC
RE^1: QEC - 24. januar -2018
ikke meningen å drepe spenningen tuja, men Gazette er publisert og det kom ingen regulering i ukens utgave. Naturlig nok med begge ministerne på reise.

Og Minister Moreau i samtaler omkring “Reguleringene” med Norges olje og energiminister Søviknes. Med Søviknes sin “all time high” utstedelse av lisenser forrige uke i bakhodet er dette gode meldinger å få! :slight_smile:

Er vel en grunn til at vi får shorterangrep i dag :slight_smile: Noen vil ha tak i aksjene våre til en billig penge…de får i alle fall ikke mine .

1 Like

Forrige gang de hadde mye penger gjorde de investeringer onshore i Canada og USA

tenk om de kjøper quekken da :scream:

1 år gammel men ennå mer aktuell nå… ca aksjekurs den gangen 4,5 kr og nå er oljeprisen mye høyere samt QEC har økt produsjonen sin iløpet av 2017.

xxx factor Jordan update to come!

2 Likes

Kanada og Quebec ønsker satsing så vidt en kan lese i nyhetsbilder. Kortreist energi gir arbeidsplasser, og er miljøvennlig noe som er vinn-vinn situasjon. Kan ikke garantere alt går Questerre’s vei nødvendigvis, men det begynner å ‘lukte fugl’.

3 Likes