Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Questerre Energy Corporation (QEC)

1 Like

I følge Jason kan utvinningsgraden være så høy som 70% i Jordan!
Red Leaf teknologien er vist helt rå. De gleder seg å presentere lønnsomheten i prosjektet gjennom Feasibility rapporten som er ventet anytime i Q1 2018.

2 Likes

Jordan har lenge vert en Qec trigger, spørmsålet er hva som skal til for og utvinne verdiene ?
Qec er ikke i stand til dette på egenhånd, partner må plass, men er det også andre utfordringer knyttet til Jordan ?

1 Like

Shorters gotta run run run :sweat_smile:

Har du URL til dette? =)

Spurte etter TA på HO og fikk følgende svar:

Innlegg av: X-Empire-X (15.01.18 11:20 ), lest 1126 ganger
Ticker: QEC
RE^1: Qec mand. 15.1.18
Denne her illustrerer TA på en veldig fin måte med MA, støtte og motstand.


Når følgende 3 momenter klaffer og dette samtidig i en kortere periode, sier det i seg selv at det medfører betydelige svingninger (begge veier):
Fundamentale nyheter (eller påvente av dette), tekniske kjøpssignaler/trender, samt den typiske flokkmentaliteten/hoppe på toget/ikke miste toget mentaliteten.
Derfor kan denne gå mer brutalt, raskere og høyere i kurs, derav kursmål 13-14 v/regs. Sjansen er meget stor for at jeg tar feil, men pilene peker i allefall i riktig retning.
Ps. Viktig å ha i hodet at dette er en av de siste hindringene og en milepæl for selskapet, som medfører at deres assets endelig kan prises for godt inn i kursen.

Prøvd å grave mere selv utover og kommet frem til følgende:

“Aksjen har brutt øvre Bollinger Band, som tegner en linje to standardavvik fra gjennomsnittsverdien. 95% av alle kursdata ligger innenfor båndene, så et brudd er en teknisk indikasjon på at aksjen skal fortsette i samme retning.”
Sett skrevet om andre aksjer av TA folk.
Øvre bollinger ligger i øyeblikket på 6.58.
Obs. toppen av bollinger kan surfes på, så den er ikke i seg selv et stort motstandsområde.
bilde

50 dagers glidende gjennomsnitt ser ut til å krysse 100 dagers glidende gjennomsnitt om ca 2 uker.
Det er et kommende bulltegn.
bilde

Brudd opp av ichimoku cloud inntraff nylig, og ser ut til å være når oppgangen startet. En oppgang med mye volum.
bilde

Teknisk ‘all the stars are aligning’? Jeg kan ikke teknisk strengt talt, så er sikkert mange andre ting som dojier og formasjoner som bør taes hensyn til også.
Hode skulder ting på gang?
bilde

Noen med ris, ros, andre observasjoner? @Christian @babyrage eller kanskje noen av dere som har fulgt selskapet en stund er litt racer på TA?

2 Likes

Flere QEC’ere enn meg som også har litt Altai aksjer ved siden av?

jeg sitter med Altai, men eier ingen qec. det er ikke en voldsom stor post, men skulle alt som alle håper på slå inn vil det gi en enorm gevinst prosent messig og i kroner

2 Likes

Opp på toronto stock exchange også :blush::pray:

3 Likes

Er det noen som har sett nærmere på PPR ?

De har jo en opsjon i St. Lawrence som kan blir svært verdifull om den utøves.

http://www.ppr.ca/wp-content/uploads/2014/05/November-Prairie-Provident-Corporate-Presentation-Final.pdf (s. 17)

PPR og Altai, det er andre selskap i beslektet bransje, men ellers ingen kjente avtaler med QEC? Relevant informasjon for å få bedre innblikk i bransjen, lokal konkurranse, og potensiell partnervirksomhet sådan.
Inntjening, kostnader, invisteringer og andre tall en kan kalkulere og sammenligne med/mot er jo således også spennende.
Er fremdeles fersk og ukjent til Questerre sin front i oljemarkedet. Men prøver å bli klok! ^^

bilde

Hva har vi her?

hmm vet ikke for å være ærlig, skal grave litt…

Sector betyr kanskje bransje, så er informasjon fra andre i bransjen som står for døra. Relatert til QEC, men ikke veldig relevant kanskje?

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/CA74836K1003

Oxford reduserte shorten sin i går med 350.000 aksjer! Gode nyheter =)

3 Likes

Mens vi venter i spenning kan jeg påpeke at en liten støtte dukket opp bilde

1 Like

bilde
Dukket akkurat opp en 500k kjøpspost som flashes. Tradet litt intradag, men fjernet alt av salg når jeg så den. :sweat_smile:

3 Likes

vart du skræmt no :rofl:

1 Like

https://www.enefit.com/en/jordan

ser ut som jordan er klar for gas :wink:

2 Likes