Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Questerre Energy Corporation (QEC)

Helt jævlig, skulle ønsket jeg fikk en kraftig på trynet heller :thinking:

Kr 150.000.000 omsatt nå kl 11. Noen kjøper jo på disse nivåene, skulle vært interessant og visst hvem.

MASSe folk som kjøper og selger. Sikkert mye short som dekkes inn også.

Jeg synes den er dyr på dagens nivå.

klart de gjør det Montney alene forsvarer dagens kurs.

Haha og der kom baisekongen
Dyr!! @Evilfreud utdyp det er du grei…

Ikke glem Jordan

Kjøp heller Iox✌️

Ja Jordan er en Joker Og husk at:

  • Hvis Qec ikke ser noen som helst mulighet til fracking i St. Lawrence så vil saken med Repsol/Talisman bli revurdert og kravet om 50-250mill$ opprettholdes.

  • Er jo oxo nærliggende å tenke at de saksøker provinsen Quebeck, sammen med resten av oljeindustien der borte. Da de kan legge ved Vitenskapen er validert av den mest omfattendeMiljøstudie av olje- og gassutvikling i Canada utført av
    Regjeringen i Quebec over fire år. Den inkluderte over 134 uavhengige studier
    av Quebec forskere. Disse studiene viste at det ikke er noen sammenheng mellom hydraulikkbrudd på naturgassbrønner og drikkevann. Moderne naturgass
    utvikling har blitt vist av vitenskapelig studie og av millioner av brønner å være
    trygt for miljøet.

  • Samt at de kan dokumentere Quebec Oil and Gas Association utgitt en undersøkelse som viser 60% av
    Quebecers støtter lokal naturgassutvikling og et pilotprosjekt mens det bare er
    22% av Quebecers er imot. Mr. Binnion bemerket, "vi har blitt fortalt i årevis vi
    trenger sosial akseptabilitet. Noe som nå er dokumentert av oljenæringen i Quebeck.

  • Borrer oxo for tiden nye brønner med Kicking horse i Kakwa North.

1 Like

Nei om du ikke ser det selv. Så tror jeg ikke jeg kan hjelpe deg.

Men for all del, bare å snitte ned å håpe på julenissen

Drøye ~40% ned, og nå antyder du at julenissen ikke finnes?!?!

Kan dagen her bli verre?

1 Like

Ja, nå har ikke eg følgt med på Qec noe særlig etter doblingen eg hadde for ca 2 år tilbake.

Før det ble åpnet for, eller dvs før det ryktes om at lovendringen kom, den gang i Qec sin favør, så lå aksjen i lang tid rundt 2,2 før det kom stadige rykter om at en endring i lovene vil gå i favør Qec, eg kom inn i aksjen senere, hugser ikke helt, men var vel rundt 3,5 og fikk med en dobbling.
Om det er denne regelen som nå går imot Qec sine interessert igjen, så er eg helt enig i at Qec på 4 tallet er uinteressant.
Men så er det Jordan da, hvordan og når kommer en den triggeren inn?
Eg må si eg trodde Qec nå kunne være ett sikkert bet, selv om eg likevel har valgt å toget fra utsiden, men nå er over natten blitt high risk igjen.

Noen med formening om Jordan ?
Jordan er jo en giga potensiel verdiskapning, men i hvilken tidshorisont ?

Du treffer på spikeren det mange av tradingnestorene på XI sa imorges. At dersom vi ikke hadde hatt den store oppgangen de siste ukene… så ville den ligget MYE lavere idag.

1 Like

Rart den lå rundt 7kr da imars når alle trodde reguleringene skulle komme…

grunnen til oppgangen denne uka var pga repsol saken og nye kursmål på 16kr uten regs.
Husk kursmålene før mandag og repsol saken lå på 11kr uten reguleringer, ville blitt oppjustert med gode regs til 14-17kr. (Pareto)

Alle trodde også at reguleringen ville gå i QECs favør.

stemmer det ! De kan forsatt gjør det, da dette ikke er avgjort ennå, men ser jo mørkt ut i øyeblikket…:disappointed_relieved:

I mørke tider valgte jeg å mer enn doble ant. aksjer… sitter med et snitt på 5.8 nå… er over middels glad i risiko og har troen på en dead cat bounce :stuck_out_tongue: Et skikkelig slag i ansiktet idag, men jeg tror ikke det er over… Er ikke like tungt inne som enkelte her inne men er en del cash… @Ayeres synes jeg virkelig synd på… Forskjellen på QEC og de andre selskapene i Canada er at QEC har flere ben å stå på, men det kan ta lang tid

2 Likes

FOTO: Yves Herman, Reuters
Det er kanskje ikke så dumt å satse på Questerre-seier i Quebec

Løpet er ikke kjørt for Questerre i Quebec. Provinsregjeringens forslag om forbud mot «fracking» er langt fra vedtatt og i oktober er det valg.
Av: Johann D. Sundberg
Publisert: 07.06.2018 Oppdatert: 07.06.2018
Les hele saken med abonnement på E24+
Allerede abonnent? Logg inn

Sliter med å skjønne at de har brukt så mye tid på 134 forskningsrapporter. Vedtatt en lov, kommet med reguleringsdraft hvor de tillot fracking og som folk ble overrasket over hvor positive de var. Og nå bare snu helt på flisa. Det er jo håpløse forhold å drive business under.

1 Like

Sånn er det med politikk, lover mye, men hvor ofte holder dem det dem lover? :stuck_out_tongue: Så har du alle disse miljøhippiene, vi har dem her til lands også… MDG…:stuck_out_tongue:

2 Likes

Tipper den høringen på 45 dager vil bli utsatt ytterligere, dette er ikke noe som kommer til å bli klart over natta… olje generelt tar tid, spesielt når det er politikk involvert… Gud vet når jordan blir et tema, kan ta flere år… Tenker også det vil bli lukrativ å gå tilbake igjen til Repsol saken, her er jo det potensielt et par mrd å få i erstatning

1 Like

Fra HO:

Sendte spørsmål om plan og plan B.

Hi
Thanks for your mail.

Our current plan is to see what the government does next in Quebec. We have to wait for 45 days for the end of the consultation period to see if they finalize the regulations (currently only in draft form).

The next step will be after the elections scheduled for October 1 to discuss with the new government. The polls suggest a centre-right party (supportive of economic activity) is currently in the lead.

We are still working with the towns on social acceptability. Attached are the summary poll results which suggest the majority still support development. If the towns don’t support development, then we cannot move forward. If they do, then we think the government will be challenged to block it.

Plan B is to consider our legal options against the government of Quebec for expropriation.

We are also still working on the Montney and Jordan. You may have seen the press release on the spud of the first well on our new JV block. We are also moving forward on the economics for our project in Jordan.

Any further comments/questions, please let me know.

Thanks

Dette skulle de gått ut med mener jeg…

Swordrup

4 Likes