Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Questerre Energy Corporation (QEC)

Questerre joins E&P companies in commitment to provide LNG to Europe

3 Likes

“If Ottawa is serious about helping Europe and others overcome natural gas shortages, then it must streamline approvals for proposed projects across the country.”

3 Likes

QEC har en ferdig signert avtale med First Nations. Presset øker på myndighetene både i Quebeq og på nasjonalt plan om å bistå i den største energikrisa verden har opplevd.

5 Likes
1 Like

Reuters

October 6, 2022, 2:57 pm

Natural Resources Minister Jonathan Wilkinson said this week that Canada has set up working groups with Germany and the European Union to determine whether it can “potentially assist with LNG” from eastern Canada.

A German government source who was not authorized to speak on the record said Canada and Germany “are still working on” a possible LNG project.

“Minister Wilkinson has spoken often and directly with his German and European counterparts, and with members of the private sector, regarding LNG opportunities on Canada’s east coast,” said Keean Nembhard, a spokesman for Wilkinson.

Read more here!

3 Likes

Pareto-analytiker mener Opec+’ «monsterkutt» nærmest skriker til markedet: «Invester i olje»
Det utvidede Opec-kartellet har vist at det mener alvor. Oljeprisene vil ligge over hundre dollar fatet de neste tre årene, mener Paretos Nadia Wiggen.

Tre år med minst 100 dollar

«For å konkludere, så viste møtet: Et monsterkutt fra Opec+, et proaktivt, forebyggende standpunkt som aldri er blitt inntatt av oljeprodusenter med slik iver, og et skrikende budskap om å kjøpe olje, leting og produksjon og oljeservice. Avslutningsvis ser vi ytterligere oppside fra våre oljeprisanslag for 2022 og 2023, på grunn av Opec+avtalen som løper gjennom 2023,» skriver Wiggen.

Pareto mener vi står overfor en flerårig, syklus med priser som er høye nok til å tilrettelegge for nye investeringer. Onsdag viste opec+’ produksjonskutt at kartellet er dedikert til å sørge for dette.

«Det er på vei: Tre år med 100+ dollar fatet for olje,» skriver hun.

1 Like

Spørsmålet er om politikere som skal konfiskere “mosterprofitt” og subsidiere det grønne skiftet skriker høyere.

1 Like

Spørst om denne blir rally til Jula

The Germans have to be willing, effectively, to pay a premium for the [natural] gas,’ said Natural Resources Minister Jonathan Wilkinson on the prospect of building liquid natural gas export facilities on the East Coast, noting the costs of upgrading infrastructure

3 Likes
2 Likes

Canada is open to supporting “economically feasible” liquefied natural gas (LNG) projects to help countries like Germany reduce reliance on coal in the midst of a global energy crunch, Finance Minister Chrystia Freeland told media Friday, at the close of annual meetings of the International Monetary Fund and World Bank in Washington, DC.

LNG “is an important transition fuel,” she declared, and “we will always be looking at economically viable LNG projects.”

2 Likes

However, Trudeau said “there has never been a strong business case” for sending natural gas to Europe.

“We are looking right now and companies are looking at whether or not the new context makes it a worthwhile business case to make those investments,” Trudeau said, adding the federal government would be willing to ease regulatory hurdles to assist its allies.

“But there needs to be a business case.”

In response, Mario Lévesque, CEO of the Quebec-based oil and gas company Utica Resource, called out Trudeau, saying the rationale for exporting natural gas from Quebec is “crystal clear,” and would generate “tens of billions in royalties and taxes” for Ottawa.

1 Like

Skrue løs på han der as… Hvor ubrukelig går det ann å bli? :joy:

Hva skjer med denne? Gå inn nå?

Q3 2022 MD&A and Financial Results

Questerre reports third quarter 2022 results

Qec gjør det bra… Bare synd att det er dårlige marked generelt sett når dei melder. Når dei leverte i Q2 var det bra da også, men veldig dårlige marked som ødela for stigning. Vi har ventet siden Q2 på stigning som aldri kom. Får håpe att markedet forandrer seg slik att vi slippe å vente til Jul før det løsner.

1 Like

Fair value estimert med dagens produksjon til 2,7kr. Og det er uten utfallet av Quebec(utvinning eller erstatning). Så QEC selges med store rabatter på dagens kurs.

3 Likes

Jeg ser med store øyne og det eneste jeg kan gjøre er å se på eller å laste mer. Jeg har valgt å laste mer. Den kan godt ligge her nede til eg får lønning igjen. Det gjør meg ingen ting. Litt kjedelige å se på kursen, men jeg får kjøpe mer på salg.

1 Like