Det ble definitivt ikke noe 3,5 test
Litt spekulasjon:
Google skal annonsere at de har funnet opp en kvante-datamaskin som er raskere enn universet 8. desember:
Jeg har kjøpt Google aksjer fordi jeg selvfølgelig regner med at kursen mangedobler seg 8. desember.
Testet litt kopy igjen nå, som steg voldsomt på stort volum i går og falt tilbake på lavt volum. Støtte på 0.8.
Solgt episurf på stop loss (liten posisjon).
håper den går litt lengre denne gangen
Kom meg ut av bullposisjonene ganske greit, heldigvis startet det med blå tall
Har byttet over til bjørner omx s30. Da håper jeg analysen min er rett, kom heldigvis greit ut av det med posisjonen fra fredag siden indeksen spratt litt opp i dag. Har en ganske tight stop loss her siden jeg tror vi er ved et veiskille og det kan gå fort begge veier (opp eller ned) når markedet bestemmer seg.
Kronns tips til nyttårsraketter :
Iox
Apcl ( dersom det unngås kapital innhenting, og flere farm out oppnås )
Biotec
Outsider :
Funcom
Alle desse tror eg oppnår minst en dobbling, eg eier pr nå kun to av dei.
Listen kan jo bli lang, men det er for mangen som er avhengig av dersom ditt og datt.
Kommer Biotec igang med woulgan i det omfang som man ønsker, og videreutvikler flere produkt, så kan det bli 2016 raketten alle snakker om.
Iox tror eg self ettersom eg er tungt inne, kan oppnå en doblling iløpet av svært kort tid, dersom det ikke kommer melding om at dei ikke lykkes i arbeidet med farm out.
Apcl er kanskje ose’s mest spennend selskap, med noen av verdens mest spennende lisenser, men sisteåret har vi sett hvor utrolig vanskelig det er.
Funcom, the sky is still the limit, men hvordan skal det gjøres ?
Kommer alltid tilbake.
Kunne gjerne tatt med yndlingen min Gig, men alt har sin tid, ser ikke bort fra at den kan gå som en kule, stort potensiale enda, men den har også mye å forsvare etterhvert, da tenker eg på dagens mcap sett i forhold til inntjening.
Andre med spennende nyttårskandidater ?
PHO hvis det kommer partneravtaler. Kommer det ikke avtaler er nedsiden begrenset til biotech-aksje å være. HIGH SEA AS som solgte alt i NEL, eier 3.4% av PHO. Jeg tror de vil bruke noe av gevinsten fra NEL til å kjøpe seg opp enda mere.
https://www.photocure.com/Investor-relations/largest_shareholders/
Eg følger med på pho, men blir liksom ikke helt klok på den.
Skulle gjerne ønske eg hadde noe mer kunnskap på faglinivå, både her og i andre phamra aksjer
Et tips:
Snøffelen som jobber i bransjen kan det faglige best i PHO etter min mening og er blitt invitert på møte med CEO tidligere. Men han har lyst til å forbli anonym og avslo.
PHO-trådene på hegnar er så gode at PHO følger selv med på dem. Dessverre litt ødelagt av kranglinga mellom navas og medisinmannen. De var enda bedre før.
Pho er helt klart dei tråden som virker til å være blant dei beste på Ho, virker til å være mye kunnskap der.
Så er det der som andre plasser, altids noen som ødelegger, men dei får vi bare velge å se bort fra.
Eg har jo vert inn og ut noen ganger, å gjør sikkert flere forsøk på å trade den, men noe stor posijon for lenger sikt, har eg ingen mulighet til nå
Ingen som har tro på idex i året som kommer?
Raketter kan styrte også og er det en bransje jeg har vært negativ til i år er jeg minst like negativ til oljeservice til neste år. Denne bransjen kommer til å bli skvist av oljeselskapene som skal kutte kostnader for enhver pris i lang tid fremover:
Jeg er gjennom yrket mitt som tavlemontør eksponert en del mot oljebransjen og der ble bremsene satt på tidlig i fjor. Av de vi leverer til så er 2016 helt dødt.
idex er sikkert en askje eg kommer til sitte å se på menst den den går til himmels, vel vitende om at eg kunne ha kjøpt for mangen tiere siden
Jeg tror jo så klart Natto, Funcom og Seamless
Outsider: Next og Starbreeze
Larsen er en eg følger med på, synst han er dyktig
ser det er en svenske som har fått med seg Natto tipset ditt, tenker da på shb som handler stort idag
Glømte foresten å nevne nmg, en av aksjene eg nok kommer til å følge med på utover 2016