Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Raketter og annen handel

Grattis! Har kjøpt inn igjen i NEL på 1.78 i dag.

1 Like

Tok 8% gevinst på bitcoin også… sitter med mye cash igjen nå og ser an situasjonen litt. Ser ikke et tydelig bilde nå.

1 Like

Bra med gevinst folkens. Jeg solgte alt av DNO på 9 blank, etter å ha vært oppe i 9.29, kjøpte meg inn på 8.74 igjen ved 2tida. Fikk 20% på ei uke, helt greit det. Holder olja seg nogenlunde og normaltilstander på børs er nok dette bare starten :smiley: kommer det penger som lovet fra krg så blir DNO høstens rakett

3 Likes

Slik har det vel vært lenge med dno. Har hørt om penger der i flere år. Skjer det noe nå da? Har ikke lest så mye om dno på en stund.

Pr nå går kurs pga avtale og bekreftelse på betaling i september, i første omgang snakkes det om 20mill USD, som skal betales hver mnd og økes i takt med økt produksjon.

Du kan vente til første betaling er i boks, da får du nok likevel med deg flere 10%ere. Se på brent, over 50,hva skjer :grinning:

Jeg realiserte 20% ca i dag på 9 blank, kjøpte meg inn igjen på 8.74 var det vel. Jeg har vel sagt både da kursen var på 7 tallet og tidlig 8 at her smeller det, se gjerne at men holder oljen seg på morran mandag så blir det for mange prosent opp. Kun møkkamelding kan føkke opp her, det h ar skjedd før :confused:

1 Like

typisk :slight_smile:

Og da var vi over 1.96 igjen på NEL. :slight_smile:

2 Likes

Så… hva har dere for forslag til stunt jeg kan gjøre denne uka…

Er ute av Bullen, sitter og jakter litt på noe annet morsomt…

1 Like

OPERA tror jeg kan bli spennende - sjekk RSI @Irathi

Bitcoin er også litt interessant.

2 Likes

DNO har jeg nevnt flere ganger siden den lå på 7 tallet, jeg nærmer meg 25% på under 2uker,helt greit.

6 Likes

Gratulerer!

1 Like

Kjedelig sluttauksjon, pang opp fra 9.35 til 9. 52 på 1.7 mill aksjer… Da er 25 prosenten passert, nå tror jeg vi går for nye 25%.eneste som setter stopper her nå er kontrabeskjed på betaling, noe som er høyst usannsynlig. Fjompen Myrseth tok den inn igjen i varmen i dag, og når betalingen er faktum så fortsetter den nok opp forbi 14-15 mot 20 sies det :smile:

hmmm… forsiktig… husk å selge før den faller :smiley:

2 Likes

Min bedrift i dag er å sitte følge med på Buller og Bear i markedet. men kjøpte intet. Hadde en ordre inne på 70 tallet for FUNCOM men var aldri i nærheten av å få noe… Skal ikke gi opp ennå, men må kanskje gå mer aggresivt til verks dersom det tetter seg til. Uansett ikke verdt å riske for mye der så kanskje det er best å holde seg til 75 000 inntil man ser mer av hvordan dette med The Park blir…

Annen ting… Noen som har forsøkt seg på å trade renter? Har kikket litt og tror at jeg kanskje kan se konturene av rente oppgang. Kunne tenkt meg å trade det og? Noen som har gjort det før?

Det enkleste er vel å ta et stort lån og bind renten og sett det i obligasjoner med kort løpetid, eller kjøp

Barclays PLC - Barclays Inverse US Treasury Composite ETN

Jeg kjøper ingenting med en lengre tidshorisont enn 2 uker nå. Sier ikke folk skal selge. Jeg vil forsøke å komme meg ut om jeg får en god pris på et par av selskapene jeg har som Nel og TIL, men tviler på at jeg selger Statoil, Telenor og Thin Film. Men solgte ikke Nel i dag faktisk selv om jeg solgte på 1.95 sist. Blir grådig når den bryter gjennom i sluttspurten. Da er det greit å se an litt. Venter på en bedre utgang her.

Gleder meg til oktober og håper jeg finner flere kjøpskandidater da. Det tror jeg.

2 Likes

Opera har vært spennende lenge, jeg er desverre kommet i en situasjon der jeg ikke har ledig cash for å investere.

Betale kreditorer først - tak som må repareres osv.

3 Likes

Prøver meg på Telenor I dag… så får vi se om jeg ikke kan sitte her en stund :smiley:

Videre har jeg gjort en giret investering I USD… NOK skal nok ned fremover medmindre det blir gjrt noe med renta…

1 Like

Frister å shorte igjen nå, men er litt usikker. Kommer det et siste rally i september tror dere?

Fy glad jeg er ute av denne…

Thin henter seg litt nå. Selger denne her selv om den sikkert kan fortsette videre opp. Hamstrer opp cash nå igjen, så får jeg se hva jeg gjør videre.