Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Rana Gruber (RANA)

Oida.

RANA - Disclosure of shareholding and mandatory notification of trade

LNS har dårlig økonomi så å realisere her er nok tegn på at de trenger penger andre steder å ikke at de ikke har tro på videre vekst.

2 Likes

Decision about the operations of level 91

1 Like

Flere enn meg som synes det lukter rart av komboen LNS innsidesalg + LNS gruve-grave oppdrag?

Er aksjonær, men blir litt betenkt av de siste dagers børsmeldinger som fremstår noe innavl-ish.

Spørsmålet er om det er en aktør som overtar alle aksjene eller om det er generelt salg.
Ellers, ser jeg salget skal bokføre kapital, og det er da naturlig at kapital blir brukt som betaling til LNS for deres anbud runde. Om en ikke kjenner til faktorer og forhold kan en dra hvilke som helst konklusjon. Dette er nok stuerent Stiff:)

1 Like

Slik jeg forstår det har LNS utført jobber for Rana lenge, og er også blant de største på dette feltet i Nord-Norge - hvis ikke den største.

3 Likes

Høres bra ut @BarrenWuffet og @Midlang86👍

Vi får følge med på Topp 50 og se om det seiler inn noen nye kanoner.

1 Like

Hvis jeg husker riktig så gikk LNS inn og reddet Rana Gruber, moderniserte driften og brukte av sin kompetanse opparbeidet både på Svalbard og i tunnelprosjekter ellers i verden.

Ikke helt dumt å realisere noe av den gevinsten nå.

Meg bekjent er det ingen andre entreprenører av noen størrelse som kan løse dette oppdraget bedre.

2 Likes

Rana Gruber ASA: Production update Q1-22

1 Like

Med tanke på det blokksalget så er vel 60kr aksjen bunnen, om man går ut i fra at de som kjøpte gjorde en god prossess når det kommer til verdivurdering. Så det å hente aksjer på de nivåene den ligger nå vil nok være relativt sikkert med tanke på nedside.

3 Likes

Da er salget fra LNS logget i listene, tenker opptur starter nå.
Dette lover godt med nye aksjonærer.

2 Likes

Clarckson har igjen 100 000 av nedsalg av LNS så er det ute av listene. tipper Clarkson er ute på morgendagens liste.

Satser på utbytte rundt 2,5 kr for Q1 personlig, sitter å vakler mellom å kjøpe meg kraftig opp på 60kr snittet for å sittelong her, fint hente seg 150 000- 200 000kr i utbytte i år, alt etter størrelsen på posisjon

2 Likes

Rana G holder seg fint under børs starten idag, virker som det underliggende gulvet på 60,00 er satt for videre oppgang mot kursmål 70+ Utbytte.
Solid selskap der 60kr er bunn pp teknisk analyse.

2 Likes

Hvor mye var de det de betalte ut i utbytte i 2021 egentlig ?

12kr.

1 Like

Fint nivå for kjøp nå, under 60kr er billig

2 Likes

Ja den er billig nå, regner med den stiger greit når Q1 rapporten kommer 12. Mai.

1 Like