Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Rana Gruber (RANA)

Rana Gruber ASA: Invitation to presentation of first quarter 2022 results, Thursday 12 May.

2 Likes

Rana Gruber presenterer sine Q1-tall onsdag 12. mai. I denne forbindelse venter vi en omsetning på NOK 514 mill og en EPS på NOK 3 for kvartalet. Jernmalmprisene steg i løpet av kvartalet og selskapet fikk også prissikret en stor del av fremtidige leveranser på attraktive nivåer. På mer sikt er imidlertid jernmalmmarkedet fortsatt volatilt, hvilket innebærer nedsiderisiko for aksjen ved fallende priser. Når det gjelder 2022 har vi løftet estimert EPS med 6% til NOK 15.02. Kursmålet er tatt opp fra NOK 70 til NOK 75 pr aksje og vi gjentar en kjøpsanbefaling. Kursen stengte fredag på NOK 59.20 pr aksje.

Oppdatering fra DNB markets.

4 Likes

Vi nærmer oss Q1 med bare positive meldinger og visjon.
Blir flott med utbytte og rask vekst mot 80kr

2 Likes

Noen som kommer inn på rapport? Her er den stuck

NewsWeb (oslobors.no)

Du finner de som vedlegg her.
2,09kr i utbytte for Q1 til info

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/561923

RANA: Key information relating to the cash dividend to be paid by Rana Gruber ASA

BLir en fin reise idag!

1 Like

Fin reise som i nedtur?

Kursmål fra DNB som utløste dette, er selv ikke bekymret, skal øke jevnt og trutt her da RANA har 100 år reserver med malm.

2 Likes

Trading ex utbytte idag på 54kr. Fin kjøpsmulighet, DNB har mål 65 kr

2 Likes

Da var Egil Stray spetalen inne med 80 000 aksjer logget den 27.mai.

Rana Gruber ASA completes share capital reduction

1 Like

Enda ett steg videre på stigen.
Ser økte utbytter fremover, dog en kurs ila året godt over 70kr.

Rana er kanskje en lite volatil aksje, men for en økonomi de har, og kommer til å få.
Jeg har brukt gevinster på å kjøpe meg opp her, kommer til å reinvestere fremover til jeg har det jeg mener er nok.
Har ett mål om å ha 50-60000 aksjer ila året, da dette med årets priser vil gi en plass mellom 500-700000 kr i utbyttet i året.

2 Likes

Når Kina åpner fullt igjen og med krigen også så må jo jernmalm prisene oppover!! Tror 2022 blir et bra utbytte år for Rana

1 Like

12kr for 2021 er jækla bra, om vi lander på 70% av overskuddet som utbytte i år og, er vi nok rundt dette i år og.

2 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/566348

1 Like

Rana Gruber ASA: Production update Q2-22

2 Likes