Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Rana Gruber (RANA)

Short Rana i inntil 3 mnd?

Tja, tok med meg utbytte og gikk i år.
Usikker om det er mye nedside igjen her fra all time til nå, er aksjen godt ned.

1 Like

Hvis GS har rett om Kina og råvarepriser…. Så er det betydelig nedside igjen her…

Soekulasjoner

Rana over 50kr igjen, noe spesielt som skjer. Eller er det bare markedet som stiger generelt i dag ?

Utbytte solid som stål dette kvartalet også? :fire:

Rana Gruber ASA: Invitation to presentation of second quarter and first half year of 2022, Wednesday 24 August.

1 Like

Rana Gruber ASA: Rana Gruber enters into fixed freight rates for the period Q4-22 to Q2-23

1 Like

RANA: Rana Gruber ASA – Ex dividend NOK 1.51 today

1 Like

Major Shareholding Notification - Mirabella Financial Services LLP

Rana Gruber ASA: Save the date for a capital markets update 10 November 2022

1 Like

Rana Gruber ASA – Production update Q3-22

1 Like

Rana Gruber ASA: Invitation to capital markets update 10 November 2022

1 Like

Rana Gruber ASA: Reminder - Invitation to capital markets update 10 November 2022

Blmknn m.

RANA - Rana Gruber third quarter 2022 results

1 Like

Dette har jo vært en meget interessant utbytte-aksje med direkteavkastning over 10%. Blir imidlertid veldig usikker på fremtidige utbytter når jeg leser i Q3-rapporten at investeringene de skal gjøre fremover, som er forholdsvis betydelige, ikke skal finansieres med lån men med cash flow fra driften.

Jeg syns det er bra de er forsiktige med å øke gjelden i perioder som dette. Vet jo ikke hvor lenge prisen er lav på jernmalm.

Så bedre at de reduserer utbytte enn at de tar opp gjeld “for å betale utbytte”.

Men de klarer nok ikke å opprettholde høyt utbytte i nermeste fremtid.

1 Like

Er vel ikke snakk om mer enn 70-80 MNOK i capex, som vil gi 10-20% høyere produktpriser (Fe65). Er nok langt viktigere for utbyttekapasiteten at den generelle prisen på jernmalm tar seg opp igjen, men her er vi jo prisgitt hva som skjer i Kina…

1 Like

Rana er bra, de tjener faktisk penger.

2 Likes