Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Reach Subsea – Annual Report and Sustainability Report 2021

2 Likes

Operational figures

2 Likes

Jevn vekst ser det ut som, kapasiteten øker også…

3 Likes

Reach Subsea – Contract signed with Kongsberg Maritime to build the first two game changing Reach Remote unmanned offshore vessels

7 Likes

Veldig bra å se at kontrakten har blitt signert der. Midten av 2023 synes jeg ser ut som en fornuftig guiding opp mot at kontrakten ble signert nå.

Litt på siden, men var på hytta til svigers på Austevoll i påsken og traff på en slektning av samboeren som kjører / reparer ROV-er. Han kommenterte at Reach Subsea alltid har vært innovative og var flinke til å gjøre gode avtaler. Evt skjær i sjøen blir jo hvis ROV-ene eller noe på USV-en går i stykker mens de er ute på oppdrag. De vil jo ikke da ha mannskap til å fikse de. Han mente dog at det burde fungere greit for inspeksjon som er det Reach satser på.

Reach subsea har vært min beste investering så langt i 2022 og tenker aksjen vil gå rimelig bra etterhvert som de nå kommer med det jeg forventer er svært gode kvartalstall. :slight_smile:

2 Likes

Oljeservice er inne i en supersyklus nå, med skyhøye rater på spesielt rigg.
Påvirker dette også kontraktene Reach Subsea lander? Eller har de i større grad faste rater, uavhengig av hvor hett olje er?

Reach som jo er spesialisert mot inspeksjon

1 Like

Selskapet har kommunisert “ett strammere marked” lenge, dette skulle vel tilsi høyere rater, tenker jeg! Dette i tillegg til nye markedsområder (les; merinntekter fra kjøp av nye selskaper) og økende aktivitet, burde gi positive utslag på fremtidige inntekter…1Q kommer fredag denne uken, gleder meg;-)

Takk for et godt og utfyllende svar! Men burde ikke et «stramt marked» tilsi lite jobber = lave rater? :face_with_raised_eyebrow:

Etterspørselen etter Reach’s tjenester øker, altså (strammere) for oljeselskapene som trenger tjenestene deres, slik jeg ser på det :wink:

1 Like

Enig! Tusen takk :slight_smile:

Invitation to presentation of the first quarter results 2022

1 Like

Reach Subsea ASA: First quarter 2022 financial results

Revenues på 129 MNOK i Q1, noe som er et markant fall fra 191 MNOK i Q4 2021. Et fall på 48 % på topplinje.

Skuffende.

Litt skuffende, men det har nok i tillegg til dårlig vær, vært mye “armer og bein” ifht. implementering av nye selskaper og manpower, historisk er aktiviteten god, men det koster nok alltid litt mer å bygge selskap! Ser positivt, som markedet også har gjort, på selskapets vekst og videre planer. Nå er det hardt arbeid og lønnsom Business som teller fremover og det er de gode til (husk de beste månedene i så måte ligger foran oss):wink: Gleder meg til fortsettelsen!!

De har i hvert fall jobbet godt med å forklare tallene. Det mest overraskende her var kanskje non-utilization cost som kom (såvidt jeg forstod) fordi de nå ikke har en like gullkantet innleieavtale for skipene som i fjor. Dvs at de har måttet betale når skipene har vært i ro, ikke bare for aktivitet.

Det jeg blir overrasket over er at “Project result” er 7 MNOK dårligere all den tid Operational Figures så mye bedre ut i 2022 enn i 2021. Er det forresten bare meg som ikke har fått med meg at de har andre vilkår for innleie av skip nå? :thinking:

På den positive siden, så er ordreboken 120 MNOK (52%) større i år enn i fjor og ratene er på vei opp. Samtidig, jeg antar dette inkluderer ordreboken til de to oppkjøpte selskapene, så ikke så lett å se hvor bra det egentlig er.

Heh, hvis du sammenligner Q4 med Q1, så vil bli skuffet hvert eneste år. Q1 er kvartalet med absolutt dårligst vær. Det er btw et fall på 33%. 48% ville vært økningen fra 129 til 191. :wink:

USV-ene er planlagt klare i sept 2023, men utfra hva som blir sagt, så vil de først være operative i Q1 2024. Da også i følge med et vanlig skip i tilfelle det er problemer. Jeg ser egentlig for meg at de først vil være en positiv bidragsyter til budsjettet fra og med ~Q3 2024.

Vedr innleide skip, så har selskapet annonsert tidligere at kontraktene går fra Pay as u use, til en mer langsiktig leieavtale, typisk ett år av gangen! Følger med på Marinetraffic og det ser ut som om det jevnt over er veldig god utnyttelse på skipene :wink:

1 Like

Bare jeg som har vært slack og ikke fått det med meg mao :stuck_out_tongue:

Så akkurat presentasjonen igjen, en liten detalj som jeg synes er meget bra og det er at de har i 2Q ikke “bare” 6 båter i arbeid men også en til som er på oppdrag for Reach hele 2Q!! Olympic Zeus!! Dette lover godt for resultatene for resten av året, vi vil nok se kanon OpFigs hele kvartalet, tenker jeg;-) Lykke til!

1 Like

Key information relating to proposed cash dividend

Operational figures and suspension of publication of future figures