Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Igjen, gode nyheter fra Reach, litt av en økning i aktiviteten, dette lover godt fremover! Iflg. Marinetraffic så er alle 6-7 båtene i arbeid og tydeligvis ikke bare med “gammel business”, gleder meg allerede til 2Q;-).

God helg!!

2 Likes

Hvordan så det ut på Marinetraffic i april? En av grunnene til et relativt dårlig Q1 var jo at de ikke hadde så høy prosent utleie på skipene. Vessel days sold er ned i april i år vs i fjor, fra 119 til 95.

Jeg følger med daglig på Marinetraffic og så langt i 2Q ligger de langt over i bruk med økt business, etter div. selskapskjøp (les.: større verktøykasse). Regner med at dette vil “kaste” av seg i form av bedre inntjening… VesseDaysSold 1Q 2022; 218/3=73, 95 i april er jo ca 30% opp!! Blir spennende å følge dette selskapet fremover :wink:

1 Like

I mars lå de på 95 dager og i april på 93 dager? (Vessel days sold), så er det nå i mai trafikken har økt?

Ja, enda bedre i Mai…:wink: Nice w/e!

1 Like

Er det noen her inne som vet hvor ofte en Pipeline / Rørledning med olje eller gass på inspekteres (evt. vedlikeholdes) i henhold til lover og regler?

2 Likes

Annual general meeting held

Ex dividend

Reach Subsea – Approved prospectus for listing of shares

Inne her, @Christian ? Attraktivt priset nå?

Jeg har ikke rørt denne posisjonen på noen måneder. Denne får bare dure å gå.

Planen var egentlig å selge på meldingen om at finansiering var i orden, noe som hadde vært smart (kurs på 4,4), men jeg syntes resten av meldingen så såpass bra ut at jeg bare holdt. Er vanskelig å trade noe du tror skal bli verdt 50-100% mer i løpet av et par år :stuck_out_tongue:

Det er forresten fasinerende å se hvordan bransjen vegrer seg for nye investeringer. Det er jo halvparten av grunnen til at inflasjonen er så høy nå. Mangel på investeringer i raffineringskapasitet og utvinning. Hvorfor? Jeg tenker det henger sammen med sterke politiske signaler om at olje/gass ikke skal brukes om 10-20-30 år.

1 Like

Reach Subsea ASA: Subsea vessel Deep Cygnus secured for 4+1 years

1 Like

Reach Subsea: OCTIO awarded a multi-year 4D geophysical monitoring frame contract offshore Australia

3 Likes

Nice! Ikke verst å få en kontrakt som kan vare fra nå og fram til 2031. Energi, om det kommer fra olje, gass eller vindkraft er noe verden trenger, og Reach Subsea er veldig godt posisjonerte for det.

5 Likes

Invitation to presentation of the second quarter and first half results 2022

@Tekbot har forsovet seg i dag.

https://newsweb.oslobors.no/message/569344

4 Likes
4 Likes

Utenom tallene:

  • On track for the delivery of first Reach Remote USVs in 2023. Long lead items such as the USVs and eROVs secured by signing contracts with Kongsberg and Kystdesign, respectively
  • Improved market conditions going forward across all sectors fueled by higher commodity prices, increased focus on energy security, and structural growth in renewables
4 Likes

Reach Subsea ASA - Mandatory notification of trade - primary insider

5 Likes

Økte antall aksjer med 50%. Et solid innsidekjøp.

4 Likes