Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Veldig interessant spør du meg!

Man må jo også se litt på markedet og hvordan det reagerer på nyheter man ikke helt ved konsekvensene av. Som sist emisjon.

Når reach subsea gjorde oppkjøpene og emi i fjor, så snakket de om målene sine, og de lå høyt oppe. Samtidig som jeg synes de har vært ganske nøkterne. Det gir kredibilitet å se de bygger stein på stein, som de har sagt de skal gjøre.

1 Like

Kursens reaksjon på emisjon er en god lakmus-test på markedets overbevisning. Reach virker sterk her. Ser ikke ut til at jeg får napp på 4,25 …

1 Like

Minner veldig om klassisk day trading, før HFT gjorde inntog. Regner med dere har sett filmen Floored. :grin:

Den hadde jeg ikke sett, mest overasket over at de holdt på så lenge på gulvet. USA kan være ganske konservativ på mange områder. Husker vi ble sett litt ned på og latterliggjort vi som handler aksjer på “internettet” i stedet for å bruke en skikkelig megler.

Ser ut som det er nytteløst å stå og skrike på 4,25 her. Blir vel reparasjonsemi da. Kursen er opp siste mnd inkludert en emisjon. Det virker overbevisende, det får være min tekniske analyse.

1 Like

Legg inn en ordre på 4,25 med lang frist. Plutselig kicker den inn en dag.

Er dere alltid så fine schmeckere på inngang forresten? Hvordan veier dere billig inngang vs risikoen for å ikke få noe? Må innrømme at noen av de beste investeringene mine har vært 10% i minus før det gikk veien…

3 Likes

:grin::clap:

Det heter seg at avkastningen skapes ved kjøp, og ikke salg.

Det heter dog også at man skal ikke file på krona (eller ører i dette tilfellet) om man har troen på lang sikt. :grin:

Det heter seg også at man skal kjøpe over tid, da ingen vet hvordan markedet oppfører seg. De som sier det lever at å få deg til å tro det.

Day trading er selvfølgelig en helt annen historie, og en jeg ikke kan.

Nei, på ingen måte, men emisjonsfisking er en egen idrettsgren. Mr Market mener plutselig at selskapet er 10-20 % mindre verdt fordi det henter inn penger til positive formål. (En liten due diligence av selskapet hører med). Når han har kommet seg over sjokket går gjerne kursen oppover igjen. Var heldig nå nylig med Endur på 27,50. Men prøvde meg med en liten post på Elop/Inin på 4,00 også, så funker ikke hver gang …

Når det gjelder Reach har aksjeeierne tydelig ristet av seg “sjokket” så hvis den mot formodning skulle gå ned til emisjonskurs nå ville det være av andre grunner, og da er det ikke like attraktivt å slå til.

1 Like

Hehe! Det er helt riktig. Det er mange forskjellige grener i dette markedet.

Anbefaler ikke å satse på Endur eller Elop på lang sikt. Har fulgt med og har nå skjønt hva Horpestad holder på med. Har vel med seg Lundqvist i Elop og de trikser og mikser for seg på innsiden, mens uvitende småaksjonærer sitter igjen med svarteper. Ikke ulikt resten av børsen :grin:

Han var jo med på å bygge opp NRC, og tanken med Endu er den samme. Det er dog ytterst sjelden at såkalte serieoppkjøpere skaper noen merverdi for aksjonærene, noe NRC er enda et bevis på. Fulgte med på den en stund, og regnskapstallene ble konstant nedjustert i påfølgende kvartal. Rødt flagg og her tok jeg en god beslutning (for en gang skyld).

2 Likes

Får prate litt om Reach også da.

Har tro på lang sikt. Wilhelmsen-tegningsretten er negativt, men tror det er liten nedside her. Husker ikke helt i farten, men mener også ledelsen er edruelig i opsjonstildelinger. De skal nå ha nok kapital i en god periode fremover og vokser, tjener penger, og har mye rom for å vokse. Eksponert for teknologi, og det er negativt.

Noen med motsatt synspunkt der ute?

Ønsker å høre fra dere. :grin::+1:

Nå tror jeg vi sporer av tråden enda en gang, men “Horpestad-aksjer” er også en idrettsgren. Kan matche kjøp i Inin med Reach for å holde meg til tråden … Har som sagt en slant fra rundt 4,- fra Elop-tiden som drar opp snittet til rett over 2.

• Endur har en hindring (finansutgifter) som de er i ferd med å overvinne. Kontantstrømmen derfra blir kanon fremover.
  • NRC er ok i norge, veldig bra i Finland og katastrofal i Sverige.
  • Den triksingen tror jeg er mest forum-paranoia.

Reach kjøper da også opp selskaper? Det gjelder selvsagt at det er mål og mening og rett pris bak kjøpene. ISurvey, Octio.

1 Like

Tror at Wilhelmsen sin Warrant er diskontert inn i dagens kurs og at det vil øke verdien i Reach, altså såkalt “innvanning”! Ser på RR prosessen som meget godt håndtert av Reach og at de leverer på alle sider ved det å bygge selskapet etter hva som er kommunisert, til en meget fornuftig pris! De bygger selskap, markedsverdi og øker inntektene samtidig med ovennevnte, ganske imponerende synes jeg;-). God helg!

2 Likes

Det skjønner jeg ikke dette med innvannende annet enn at når man kjøper et selskap med bedre multipler enn seg selv så blir jo summen bedre når det er slått sammen.

Hvordan blir innskudd fra Wilhelmsen innvannende i dette tilfellet?

1 Like

Selskapet skaper verdier med innskuddet, (RR) og Reach slipper unna lån for samme beløp som kommer inn…

1 Like

Les børsmeldingene fra ifjor vedr innvannende effekter, 1Q-22…

Reach Subsea ASA – Extraordinary general meeting held

Reach Subsea ASA: Registration of prospectus and launch of subsequent offering

Reach Subsea ASA – Strategic three-year frame agreement and two months call-off with Equinor

7 Likes

Fin melding som har fått lite oppmerksomhet i alt bråket. At aksjen ender i pluss på en knallrød dag forklarer det meste om hvor denne aksjen er på vei.

3 Likes

Ser bra ut, fikk lurt meg inn på emisjonskurs til slutt.

“Perfect fit med Reach remote”.

2 Likes