Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Reach Subsea ASA – Annual and Sustainability Report 2024

Reach Subsea ASA - Invitation to presentation of the first quarter results 2025.

1 Like

Notice of Annual General Meeting

Key information related to dividend payment

Reach Subsea ASA – 1Q 2025: Another record quarter

Reach Subsea ASA – 1Q 2025: Nytt rekordkvartal

3 Likes

Mildt sagt pen rapport dette - noen som har tanker om utviklingen videre? Vurderer å lese meg opp og ta en posisjon her - har hatt selskapet på listen over interessante kandidater lenge. Er det forresten noen av husene som har dekning?

Selskapet synes jeg leverer godt, men det er jo en stor risiko framover når det kommer til oljeprisen. Hvis den ikke faller langt nok til at oljesektoren reduserer investeringer ser jeg på aksjen som en klar vinner.

Reach selv skriver:

Outstanding tender volume NOK 10 billion (NOK 10 billion)

2 Likes

Vet man hvem som er bak disse kontoene? De selger i synkron. Gikk en blokk på 680.000 aksjer tidligere i dag som fort tømte én av dem.

@h3nk1 jepp, forumet leverer som vanlig :stuck_out_tongue:

EDIT eller skal jeg si @theroger (følg linken til posten jeg svarer på)

1 Like

Her var du altfor treig @theroger :snail:

Anyhow, da er det muligens 3 millioner aksjer til som skal ut. Hm, skal man begynne å plukke den nå eller avvente, den som visste det.

Jeg ser en eventuell dipp i oljeprisen som den største – kanskje den eneste – betydelige risikoen for Reach Subsea. Det er trolig også en medvirkende årsak til at aksjen ikke prises høyere. Samtidig mener jeg at Reach Remote-prosjektet vil kunne bidra til å dempe effekten av et svakere marked. Selskapet har hatt en jevn og forutsigbar backlog, og alt tyder på at markedet for subsea-tjenester fortsatt har lang vekst foran seg. Dette skyldes at subsea generelt er en fremtidsrettet bransje, hvor aktivitet ofte genererer løpende vedlikeholdsbehov.

Reach Remote X vil kunne løfte marginene betydelig gjennom:

• Egne fartøyer (ingen leasingkostnader)
  • Redusert behov for mannskap
  • 24/7-operasjonspotensial
  • Lavere driftskostnader

Summen av dette gir et solid marginløft og betydelig oppside – i hvert fall frem til teknologien blir mer utbredt om 10 år eller mer. For meg er ikke Reach Subsea et rent oljespill. Det handler i større grad om subsea generelt og hvordan teknologisk innovasjon kan forbedre lønnsomheten.

3 Likes

Joda, men se på kursutvikling under oljekrakket under covid…

Reach har flere bein å stå på nå, men de er tungt i olje.

Jeg har satt meg inn i historien til Reach, og er klar over at man kan få en dipp; samtidig er spørsmålet hvor langvarig en dipp evt kan bli i fremtiden om oljen krakker en stund.

For det første leaser de mange av skipene med begrenset varighet; av og til knyttet til konkrete prosjekter. Videre har de backlogg som gjør at de karrer seg igjennom deler av dippen. Videre er som sagt ikke subseamarkedet like oljefølsomt som for 10 år siden.

Litt på siden, men jeg har også begrenset tro på hva Trump klarer å få til med “drill baby drill” da oljeselskapene ønsker å kontrollere risikoen selv. En resesjon pga handelskrig kan senke oljeprisen selvsagt; men Trump virker å la seg styre av av svakheter i markedet.

Opec (dvs Saudi Arabia) kan selvfølgelig midlertidig knuse kursen for å få alle partene til å følge reglene; men det tror jeg ikke vil bli veldig varig da de er avhengig av oljeinntektene.

1 Like

Det var en dip på et år rundt 2020, var nok til å sette alt på pause. Nå er det også gass som neppe krakker på samme måte…

Ja, den dippen var også ganske spesiel…

Tror man klarer å unngå en krasj i oljeprisen da det er i alles felles interesse. «Trump» spøkelset tror jeg videre er litt blåst opp. Veldig kort oppsummert. Etter å ha brukt noen timer tok jeg en første mindre posisjon her med lang horisont, så blir spennende å følge utviklingen videre :crossed_fingers:t3:

Takk til dere som deler info/innsikt!

2 Likes

Noen oppdatering fra SB1?