I den ferskeste utgaven av DYP kan du lese om Reach Subsea sin reservoarovervåkning med bruk av USV! Reservoarmonitoreringen med bruk av gWatch teknologien deres har fått økende oppmerksomhet de siste årene, og teknologien brukes i dag på majoriteten av gassfeltene på norsk sokkel. Dette sikrer en betydelig andel av den daglige energitilførselen til Europa!
Denne teknologien blir sett på som en nøkkelteknologi for miljøvennlig og kostnadseffektiv monitorering for offshore CCS-prosjekter, noe som også sikrer teknologiens relevans på veien mot en grønn omstilling
For å lese mer om denne spennende teknologien, se artikkelen i DYP 1.25 her: https://lnkd.in/dqJwSak5
-
Vy Strategy
Det som er markert i gult ser veldig programmert ut. Det lover godt mhp kapasitetsutnyttelse ved generell skanning av områder.
Ser ut som de er ferdig med å surre rundt i Horten nå, Northern Maria følger med; ikke den følgebåden de har brukt tidligere. Håper de skal ut på felt snart…
Var og knipset bilde igår og det ser ut til at neste fase står på kaien… (ja beklager, clickhorer litt nå)
Tomorrow we have to roll up our sleeves and start the hard work of demonstrating what she is capable of during the Pilot testing
We look forward to start the pilot testing in Bergen next week and then off-shore to the North Sea.
Spennende å se om de tør å kjøre uten følgebåt, men det er vel ikke så sannsynlig. Jeg synes det er vanskelig å avgjøre om de styrer RR fra følgebåten eller land; og det er jo ikke helt det samme.
@Christian Skal du kjøpe aksjer for hyttepengene igjen nå eller. Du har aldri tradet så bra som når den hytta kom på banen
Jeg satser på å overta hytta og få brukt opp pengene. Skulle egentlig skje før jul, men det ble ikke noe av. Nå i april kanskje
Greia er at jeg blir litt mer kortsiktig når jeg skal bruke pengene relativt snart vs om noen år. Burde sikkert ha tradet litt mer, treffer jo sånn passe
Er nok øvelse, er inn og ut til ene reach-basen
Hmm, de har ikke touchet land siden i går, de har vært omtrent samme sted i hele natt.
Det må man vel kalle pent
Dersom de føler at RR1 oppfører seg pent på havet, dvs at skroget er ok, så tenker jeg de bestiller 3 og 4 snart. Software, kommunikasjonsutstyr etc kan de alltid forbedre.
Alt ser veldig lovende ut nå mhp bevegelsene til båten, men de har vel hatt relativt pent vær.
Hmm, styrer de fra Haugesund? Skulle gjerne sett en full demo med RR og ROV-kjøring remote.
Espen Gjerde • Following
Senior Vice President, Wilhelmsen New Energy
Impressive work, team Reach
Future way of working;
- remote ship navigation and subsea operations, scaling of project critical competence and distributed collaboration with global 24/7 coverage
We want a fleet.
Noe av pilotprosjektet er ferdig slik jeg skjønner det.