Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Mandatory notification of trade by primary insider

3 Likes

Liker at du kom med svaret 22 min før det ble rettet :sweat_smile:

1 Like

22 minutter berømmelse er godt over snittet, så nå kjenner jeg livet leker🕺

6 Likes

Key information related to dividend payment

Kommer Reach til å få USV-prosjektet sitt til å levere kaller jeg denne formasjonen:

Reach Subsea ASA: Increasing vessel capacity through ownership and charter agreement.

Reach Subsea ASA: Øker fartøyskapasiteten gjennom eierskap og charteravtale.

1 Like

Minus 25 prosent på tre måneder… og falt rett gjennom de to bunnene fra formasjonen vist over her. Har dere som følger aksjen tett noen tanker om hvorvidt noe har endret seg til det negative i selskapet?

Skal prøve. Synes det er fint om det kommer noen kommentarer om ting som er utfordrende/negative slik at vi inne ender opp som en kult.

-Wilhelmsen salget. Tror dette overrasket noen og kanskje gjorde andre bekymret for hva de gjør med resten av andelene sine

-Litt svakere Q4 rapport enn ventet. Fikk en som er flink til å lese rapporter til å se igjennom rapporten, han mente det så greit ut

-Buy the rumor, sell the news. Alt ser ok ut med Reach Remote, men de har blitt litt forsinket. Kanskje noen er urolige for at det kan oppstå problemer når det nærmer seg oppstart.

-Aksjen er volatil. Bare et par millioner i omsetning kan gi store utslag på kursen

2 Likes

Tar deg på ordet :relaxed:

Whilhelmsen salget var en skuffelse. Jeg tenkte jo originalt at de kunne være en potensiell kjøper av North sin eierandel på sikt.

Q4: på forventning, men i tider der alle ønsker trygghet vil man jo se en voksende ordrebok ut året.

Remote: her leverer Reach. Mulig litt bak skjemaet, men informasjonen rundt, samarbeidspartnere pg finansiering/støtte er knallbra.

Volum: ligger nok mye forklaring her. Er ikke så mange som vil investere tørt krutt i disse tider.

1 Like

Jeg tror hovedårsaken til kursnedgangen nå er:

1. Makro og tollmurer – selv om jeg mener dette har begrenset direkte effekt på Reach.
  2. Q4-resultatene – de kan ha skapt usikkerhet hos enkelte investorer.
  3. Moment-traderne – aksjen ble dratt over 10 av momenthandel, og nå som momentumet snur, blir mange av disse tvunget ut/stresset, noe som kan forsterke nedgangen. Dette kan gi overslag nedover.
  4. Willhelmsensalget - ligger som et foreløpig tak da omsetningen i Reach fremdeles er litt lav for å absorbere potensielle salg direkte eller indirekte fra den kanten.

Generelt virker det som mange reagerer umiddelbart på motstand i regnskapet, spesielt investorer utenfor Norge som primært vurderer selskapet basert på kvartalsrapporter.

Når det gjelder fremtiden, tenker jeg vi får marginforbedringene som er ventet i 2025. Dette skyldes delvis at kronekursen nå er svakere enn da tidligere kontrakter ble inngått.

Ellers tror jeg Reach Remote snart vil løsne litt økonomisk, selv om det fortsatt krever en del innsats:

1. RR2 er ikke helt ferdig.
  2. De bruker fortsatt følgebåt.
  3. De får ikke betalt full pris i en testfase
  4. Andre faktorer som må på plass.
4 Likes

Jeg tenker det er fordi CEO-en var litt defensiv på Q-presentasjonen, mye fordi USV-ene ikke er helt klare for selvstendig drift.

USV-ene er ikke alt når det kommer til Reach Subsea, så jeg synes markedet her er vel pessimistisk.

5 Likes

Ganske lenge ute idag; var tilfeldigvis i området…

6 Likes

Reach Subsea får en edge her pga Reach Remote. De burde kunne GPS-styre skipet og nesten la det gjøre hele undersøkelsen på egenhånd. Det burde være rimelig kostnadseffektivt.

De kan jobbe 24/7 på den måten, må bare få ladet batteriene innimellom.

3 Likes

Reach Subsea ASA - Exercise of warrants by Primary Insider

5 Likes

De finansierer mye av kjøpet via det forrige salget. Så da er det kanskje fornøyd…

2 Likes

Med den setningen i meldingen er det vel nærmere 100 prosent sikkert at de ikke selger disse aksjene nå?

Jeg syns slike setninger-uten at det er fulgt av en lockupavtale- betyr lite- det er som fotballklubber som sier treneren sitter trygt.

1 Like

Står høyt på lista over ting som gir meg ro i sjelen den meldingen. :mega:

Anser nå kursen som en kjøpsmulighet.

2 Likes

New shares registered