Bak mur, men Robert Næss (Nordea) løfter frem REACH som doblingskandidat.
Som min første utbytteaksje er det jo hyggelig med utbytte óg pen kursutvikling på én og samme tid - det er vel ikke noe man kan/bør ta for gitt
Kjør på Christian, «vant» selv en hytte på børsen
Er penger som skal brukes på dette fremover virker det som
Har vært testing i Norge, men det er nok pga link mellom Sonardyne og Allton
Spent på hva første oppdraget blir og varigheten. Mulig aktører vil ha mer informasjon ut av Remote 1 før de kjøper tjenesten?
Litt smågodt idag- AHTS-kontrakt Dofg, Reach får ny remote, Deepocean melder vellykket testing USV Challenger, Drott får batteri mm
https://bettingnorway.com/osv-nyheter-uke-24-9-15-juni-2025/
Salgssiden i aksjen er i all hovedsak «CACEIS BANK - KONTO #1B». Den begynte å selge av ~3,6 millioner aksjer i april og er nå nede ~på 2,3 millioner. Blir nok luftig når denne er ferdigsolgt/tom eller noen tar resten i en blokk.
Noe skurrer med CACEIS Bank. I fjor kjøpte de seg kraftig opp i Reach Subsea – nå selger de seg gradvis ned igjen. Det fremstår som en lite gjennomtenkt strategi i en så illikvid aksje, hvor man normalt bør ha et langsiktig perspektiv for å unngå å påvirke kursen for mye. Samtidig kan det være en overordnet strategi som slår inn automatisk, uten at det nødvendigvis handler om selskapets utvikling.
Så lenge Reach Subsea fortsetter å levere, har jeg tro på at nye kjøpere vil komme til. Men på kort/mellomlang sikt kan Caceis begrense oppsiden en del.
Ganske så normalt at slike større aktører romsterer rundt i portisen av XYZ grunner - det bare tar litt tid i så lite likvide instrumenter som dette. Typisk god anledning til å øke på for oss vanlige dødelige.
Jeg så siste kommentar de hadde om Reach kom i april
De viser til selskapet Fugro:
Litt double whammy at de starter å selge, rett ettter at Nordea sine fond tilsynelatene er ferdig med å øke (J.P Morgan SE kontoen med rett over 14 mill)
«Sector in decline» virker også som en litt underlig konklusjon.
Det går på geo til vind
«Sector in growth» => Vi booster kursen
«Sector in decline» => Vi bomber kursen
Mangler litt teknisk kunnskap i vurderingene der.
Det som er positivt at at det finnes kjøpere av aksjene, kursen er opp etter salget deres startet