Blir spennende- flere som skal ha med seg presentasjonen?
Tallene burde jo være veldig gode. Jeg er godt spent på hvordan USV-ene vil levere framover. Spørsmålet er også hvordan det har gått med ordreboka.
Olja siger sakte men sikkert nedover.
(Samtidig, jo lavere oljen kommer, jo mer tror jeg Ukraina vil slå til mot russisk olje. )
Det så jo ut som litt over snittet komfortable mennesker
CEO-en i Reach har vært cock sure siden kursen var 3 kr og de fikset emisjon på 3,25 og han da snakket om å doble omsetningen, justert for emisjonen (noe han har levert).
Har veldig godt inntrykk av ledelse hos Reach-mye Haugalendinger
Jeg også. Det er litt morsomt, men jeg tror jeg har likt CEO-en i alle selskapene som har levert etterpå. De har vært sikre på seg selv og fortalt om vyene og hva de har fått til. Det har ikke vært bullshit, de har kommunisert relativt detaljert hva de skal, hvorfor de har gjort det og hva målet er.
Jeg sitter egentlig altfor lett lastet i Reach pga at de er så utsatt for makro rundt oljen med relativt høy giring via leasede skip. Har fortsatt en solid posisjon, men halvparten av det den har vært. Hvis oljen holder seg rundt 60-80$, så tror jeg Reach vil gjøre det veldig bra framover.
En liten avsporing
Min siste investering er i Starbreeze Q2 Report 2025 hvor CEO-en holdt en presentasjon. Omtrent den dårligste engelsken jeg har hørt, men alt han sa ga mening og var ting jeg tenkte at ville få dem til å levere et bedre spill i 2026 enn det de leverte med Payday 3. Også tror jeg grepene han tok potensielt vil gjøre at de klarer det uten ekstern finansiering…
Forrige CEO før det som jeg hadde virkelig troen på var sjefen i Stillfront. Gikk inn i det gule området, solgte med i snitt nær 100% avkastning rundt et år etterpå. Gikk glipp av 1900%. (hadde jeg sittet for lenge så hadde jeg vært i null).
Finner ikke guidingen til Reach for 2025, oppgir de ikke guiding?
HAr noen evt tilgang til meglerhus sin guiding? SItter og forebereder meg på tall
Har bedt chatgpt kikke på dette med kursmål- ha i mente at KI er dum og at alt må tas med store forbehold om man ikke dobbeltsjekker alt men det har jeg ikke tid til nå. Noterer meg bla at den fant et kursmål fra 25.september under prosessen- altså om 1 mnd…
Kursmål – meglerhus
Meglerhus | Dato | Anbefaling | Kursmål (NOK) |
---|---|---|---|
Fearnley Securities | 05.09.2024 | Kjøp | 10,00 |
Arctic Securities | 27.06.2024 | Kjøp | 9,00 |
SpareBank 1 Markets | 09.01.2025 | Kjøp | 9,00 |
Sum | 28,00 | ||
Snitt | 9,33 |
Merk: Selskapet opplyser selv at dekningen kommer fra Fearnley, Arctic og SpareBank 1 Markets.
Guiding / utsikter 2025 (kort)
- Ordrebacklog rundt NOK 1,3 mrd og tendervolum rundt NOK 10 mrd (per Q1 2025).
- Fokus 2025: skalering av fjern-/remote-operasjoner (Reach Remote 1 & 2) og utrulling på både USV-er og konvensjonelle spred.
- Mål om full kommersiell lansering av Reach Remote 1 og 2 i løpet av 2025.
- ESG/operasjonelle mål: null større utslipp, LTI = 0, «Reach Academy» for kompetanse, og fremdrift mot ISO 27001 (cybersikkerhet).
Solid, men ikke (enda en) ny rekord er vel greit oppsummert. Slo heldigvis @lalaland sitt frempek ovenfor:
Rett og slett usikkerhet rundt oljeprisen
Ja, ikke verst med rekordhalvår i den konteksten.
Syns dette var nøytralt, men samtidig bedre enn fryktet- med både Sea1/Solstad som har kommentert mindre trykk i det som er Reach sitt kjernemarked så er jeg egentlig postivt overrasket. Sitte rog kikker litt på det mer i dybden nå og kommer med en liten kjapp artikkel etterhvert.
Godt catcha av han over her som signaliserte litt mer kaitid på noen av båtene, når jeg tenker meg om har jeg jo sett Triton ligge mye til kai rett bortenfor huset mitt her i sommer.
Bra at de forsetter å øke revenue fra andre sektorer
Jaggu, det at det faktisk er fall i oljerelaterte inntekter. Bra de har flere ben å stå på.
Haha, fantastisk-var akkurat det vi trengte nå etter litt mixed rapport
Virker jo nesten som de store står klare på trappa for å ta i mot nye Remote etter POC og vellykkede operasjoner med Equinor og Total. Gøy med umiddelbar markedsadopsjon og etterspørsel.