Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Jeg ser ikke for meg at de sender den rundt jorden for en kort jobb, blir nok fort værende der en stund :slight_smile:

Det er jo Q1 som imponerer. Jeg var ikke klar over at usikkerheten rundt oljeprisen ville slå til allerede i Q2. Hvis man ser på EBIT, så er den lavere enn Q2 i fjor. Årsaken til det er jo at Reach har skalert opp for å ta i mot større ordrevolumer. Hvis oljeprisen og framtidsutsiktene svinger opp, så vil omsetning og marginer øke betraktelig.

Så, ikke bare bruker de sin egen USV, overvåkningsteknologien er også deres egen. Mer om det her: gWatch: 4D gravity - Reach Subsea. Denne typen oppdrag antar jeg vil bli gjort samme hvordan olje/gassprisen er, ettersom den handler om å få oversikt over eksisterende felt og få presset ut alt de kan, til en veldig marginal kostnad.

EDIT
Ordreboka var etter Q1 på 1,3 milliarder, etter Q2 1,1 milliarder. I 2024 så gikk ordreboka fra 1,3 mrd i Q1 til 1,6 mrd i Q2. Mao, ordreboka nå er 1,1 mrd vs 1,6 mrd i Q2 2024.

2 Likes

Så kjekt med mange skribenter, dette selskapet fortjener mer oppmerksomhet!

Jeg er fornøyd med Q2, og strålende fornøyd med beskrivelser av oppdrag, satsing med mer i rapporten. Vil jo ha et 2025 som er enda litt hvassere enn 24🤩

Også fint at de deler Remote nyheter i dag. Blir brudd opp i dag 🫣🤞, ikke at det betyr så mye på lang sikt.

RR 3/4 kommer i 2027 ikke sant?

Synd det ikke står noe om omfang/verdi på den kontrakten i Australia, vi kan jo prøve å lokke litt ut av de på presentasjonen 9:30

EDIT:
Sjekket oversikten nå og ser ut som tidlig 2027 for begge ja. La ikke merke til det først men ser nå at det er samme status på RR1 og RR2 “operational”

image

Hvorfor Nordnet er så hjelpsom at norske kommentarer oversettes til…dette er imponerende.

2 Likes

På NRC-veggen er det masse innlegg om Flyktninghjelpen.

Her ser vi tydlig hvor mye de har økt kapasiteten på et år-total ROV-dager tilgjngelig var 841 i Q2-24 mens den var økt til 1176 i Q2-25. Utilization hhv 72% og 72%

lkjgukyfkufluf

Minner om webcasten som starter nå

Har stilt spørsmål om varighet/verdi RR2 kontrakten, og om synkende kontantbeholdng-dersom jeg ikke får med meg Q&A er det fint om noen noterer svarene dersom de svarer :slight_smile:

Synes dette bærer preg av en dels kraftig overreaksjon enn så lenge.

1 Like

RR1 på jobb for Shell nå 4 uker

Følgefartøyet skal snart vekk, venter på siste godkjenningene. Det vil gjøre driften mye billiger eog frigjør North Maria for andre oppgaver

2 Likes

Virker som om det ikke er oljeprisen direkte som har begrenset kvartalet, det er relatert til usikkerhet rundt Trump-tariffene.

Remote 1 har work / avtaler på plass etter den er ferdig hos Shell - de er bare ikke meldt enda.

Spørsmålet om den må ned i kjøkkenet i 1. etasje og hente mer drikkevarer før festen kan fortsette

Alle over 40 vet hvor vi vil til slutt:

QA:

RR2 60-70 dager i Australia

Cash beholdning som planlagt, viser til bondet på 500mill

Mener at uroen i verden baetyr at arbeidet kommer senere

Positiv til mer arbeid i Australia for RR2, har flere intereseete

HAr ikke formelt bestilt RR3/4 enda

De er i samtaler med klienter for RR3/4

Har sett de siste mnd mens de har brukt RR1 at det er interesse

Planlegger RR-enheter i alle markedet, slenger ut 10-15-20(?) på lang sikt

Bekrefter at det er litt påvirkning på ratene av mer ledig kapasitet men ikke mye. Kommer kapasitet inn fra offshore wind, uten at ratene påvirkes mye.

Backlog minker- gjentar at arbeid utsettes, det kommer.Ikke bekymret, markedet svinger.

Deltar i mer komplekse tendere mtp oppgaver, og mer globalt. Har mer global tilstedeværelse.

RR1 etter Shell-interessenter både i nordsjøen og utenfor

Svarer ikke på spm om guiding :grinning_face_with_smiling_eyes:

Vil ikke gjøre særlige endringer på RR-enhtene fremover, har truffet “spot on”

KAn følgebåten bli frigjort snart-ja, det er planen

Litt idle-tid, Triton nevnes konkret i et spm, anslår ca 90% utilization (mener det va Q2 han snakket om, lyden falt litt ut)

8 Likes

Takk, var godt oppsummert.

Mye bra spørsmål i dag​:clap::clap:

2 Likes

Ja veldig bra spørmålsdel og de svarer på “alt” utenom guiding hehe :slight_smile:
Godt inntrykk.

Fryktelig mange selskaper som vil slite nå fremover med å gi noen guiding de kan stå for, pga så mye er styrt av et helt erratic USA.

Var ikke oppmerksom på Reach før, men er imponert. Fremstår veldrevet og velfinansiert, for de som ønsker å være inne i et case med en del giring.

Tipper mange holder seg avventende og ser om trenden på synkende ordrebok flater ut eller snur, samt hvor prisingmultipler går.

1 Like

Følger opp denne litt etter å ha hørt ordentlig på Q&A.

What will RR1 be doing after the Shell-contract?

We have lined up work for RR1 that remains to be announced. [Laughing] Hopefully in the North Sea, but there is quite heavy interest in other parts of the world, so [pause] it is quite exiting - [pause] …we have have to make some decisions.

RR3, 4 mfl. kan ikke komme raskt nok. Vil tro mye av de 500 mnok. går inn på å skalere opp så raskt som mulig. Om selskapet er en reell oppkjøpskandidat vet jeg ikke, men det fremstår ikke veldig dyrt for verdenslederen innen USV.

200k utenfor børs er det det ?

1 Like