Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Henter seg endel inn her nå, over 5mill omsatning, følger ikke denne daglig men det må da vøre mangegangeren av vanlig?

PAreto sier at markedskommentaren føyer seg sammen med Oceaneering sin om svakere marked på IMR, jeg tror vi ganske sikkert kan konstatere at lettere subsea/imr er inne i en dupp så får vi se hvor lang og dyp den blir, de større enhetene som opererer globalt (Dofg, Solstad bla) har mindre effekt selv om også Solstad kommenterte svakere prosjektmarked subsea i sin presentasjon.

Pareto positiv til RR2-kontrakten selv om den ikke har oppgitt verdi.

Har du mulighet til å dele hele PAS-kommentaren? Forsøkte å frigjøre midler til å øke på ~7,5, men så lite likviditet i andre holdings at det tilsynelatende ble for sent.

1 Like

Litt spekulasjon i samarbeid med ChatGPT:

:bar_chart: Potensiell økonomisk vekst Reach Subsea (2025–2027)

2025

• RR1 og RR2 i drift (RR2 går inn i Australia-prosjekt Q4). (RR1 har bare vært i en testfase)
  • Northern Maria kan gradvis frigjøres fra støtte.
  • Triton nærmer seg full utnyttelse.
    :point_right: Potensiell vekst: +15–20 % (bedre utnyttelse av eksisterende fartøy).

Dette er direkte untapped potensiale

2026

• Viking Vigor leveres tidlig på året (betydelig kapasitetsøkning).
  • NB76 (33 % eierskap) leveres sent på året, gir ekstra løft.
  • RR1/RR2 fullt i drift → kapasitetsutnyttelse på nye nivåer.
    :point_right: Potensiell vekst: +20–25 % (moderat, realistisk).

2027

• Første fulle år med både Viking Vigor og NB76 .
  • RR3 ferdigstilles → mer autonom kapasitet.
    :point_right: Potensiell vekst: +25–30 % (et nytt sprang opp på volum og marginer).

:key: Oppsummering

• 2025: +15–20 %
  • 2026: +20–25 %
  • 2027: +25–30 %

Markedet er selvfølgelig avgjørende, men spesielt RR1 og RR2 føler jeg vil kunne levere ganske greit uansett da de ikke har så mye direkte konkurranse. De andre skipene som leveres vil kunne gi bedre marginer om markedet er såpass tight at de ikke kan skalere opp. (Dvs, at de bytter ut leasede skip med egne.)

1 Like

Reach Subsea ASA – Change in management

Erfaren kar det der. Tipper han fikk kjørt seg i Seadrill der han var med på å hente ~15mrd USD ila. 3 års tid for storeulv :sweat_smile:

2 Likes

Tipper han kommer til et ny arbeidsplass uten skjeletter av betydning ramlende ut av skapet, så det ser bra ut

2 Likes

Enn om det snart er tomt på salgssiden.

Har åpnet døren til første etasje, så spørs det om en snur og kommer tilbake til festen eller om den forsvinner ned på kjøkkenet

Både på volum og acc/dist er det ganske solid trykk i selgingen enda

image

5 Likes

Må si det er overraskende svak utvikling her. Resultatet er uplanlagt mye aksjer og ganske ensomt på kjøpssiden.

Jeg tenker årsaken ligger her, oljepris som ligger å vaker mellom 60-70$ og et chart som skriker “kommende bjørnemarked”. Via leasingkontraktene, så er Reach relativt greit gearet…

Ser den, men det er nå ikke bare det beinet Reach har å stå på - synes de får lite betalt i kursen for utviklingen og lederskapet innen USV.

Hvor er det USV-ene har markedet sitt? Den i Australia er i hvert fall på oppdrag for oljebransjen.

Jeg sitter på en betydelig posisjon i Reach Subsea, men halvparten så stor som på max. Jeg har fortsatt god tro på selskapet, men tenker at risikoen har økt.

Og der ble den økt litt mer.

2 Likes

I alle fall kanskje.

Økte også litt nå på 6,90, men er forberedt på at det kan ta litt tid å få momentum opp

Er nok ingen hast, alltid litt irriterende å ikke ha krutt klart til slike bevegelser.

Kunne nesten vurdert en børsmelding også :upside_down_face:

Edit: ser det er snakk om hele 2 ansatte.

1 Like