Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Jeg er jo i utgangspunktet negativ pga makro, men vet også at det betyr ikke at Reach Subsea ikke kommer til å ha mye høyere verdsetting om f.eks. 2 år. Som oljeprischartet over viste, dippen i oljepris i 2020-2021, varte i mindre enn et år…

Spørsmålet da blir jo mer, hvordan kommer Reach Subsea til å kunne håndtere evt lav oljepris i et år? Vanligvis, så ville jeg sett på lånegrad osv, men med såpass mye leasing som Reach Subsea driver med, så blir det noe mer komplekst.

1 Like

Fanget kniven og økte for tidlig her, men synes det begynner å se interessant ut med kurs rundt 6 for å evt. vekte opp mer. Vanskelig å få grep på sektor/marked, synes jeg.

Mye usikkerhet i markedet

2 Likes

Kontoen(e) har også økt mye i SOFF siste tiden

Reach Subsea ASA orders Reach Remote 3 and 4 from Kongsberg Maritime

4 Likes

Ledelsen er tydeligvis ikke redde for mangel på kontrakter eller finansene siden de setter i gang dette nå.

1 Like

Var vel ikke ledelsen i DOF heller bør de bygde kapasiteten sin lang til helvete over der den burde være heller da. :stuck_out_tongue:

Hvor stor er giringsgraden for selskapet totalt med disse nye investeringene?

Investeringstesen er at USV vil ta over typ all aktivitet på sikt, så førstemann vil nok ikke slite med mangel på aktivitet. Mest et spørsmål om skalering og timing. Virker som det stod kø på trappa for RR1 og RR2 i alle fall. Er noe premium å hente i prising for å være verdensledende? Ikke enn så lenge.

Jeg jobber selv innenfor satcom bransjen, og kan bekrefte det er STOR aktivitet fra mange større firma innefor dette segmentet som bruker våre tjenester i ongoing trials ala som dette.

Det har vært en ekstrem økning siste par årene i ordrer vi har på å levere satcom til slikt. Så tidlig ute med dette som Reach er vil nok betale seg på sikt ja.

6 Likes

Mandatory Notification of Trade by Primary Insiders

5 Likes

Nice!

Rett i Auksjon på de kjøpene fra insidere

2 Likes

all aktivitet er vel å overdrive men innen noen segmenter vil nok dette ta helt over ja-ingen grunn til å ha en stor båt med 50 mann på jobb for å sende en rov over en ledning med kamera f.eks

Reach og Remota er etter det jeg forstår helt i verdenstoppen på dette nå, om ikke de to øverste faktisk. Reach med sin RR1 som er i full aktivitet (og foorhåpenligvis snart slipper følgebåten også) og Remota med sitt operasjonssenter som har vært i drift lenge allerede for ROv styring, der er USv Challenger i siste fase nå med testing så noen få måneder bak RR1 på den utførende biten.

Artig at vi har dette i Norge-i to miljøer som ligger et stenkast fra hverandre i haugesund :slight_smile:

3 Likes

Mandatory Notification of Trade by Primary Insider

3 Likes

Her har de sittet klare nå til meldingen var ute i markedet før de kjøper åpenbart, det liker jeg å se, har lurt på hvorfor de tikke kom insidekjøp når den krøp ned mot 6 blank

4 Likes

The financing attracted strong interest from leading financial institutions, enabling Reach to broaden its banking relationships. This expanding banking universe further strengthens the company’s financial flexibility and resilience, supporting continued investment in innovative subsea solutions.

1 Like

RR-investeringene innebærer lavere risiko fordi de er veldig rimelige sammenlignet med andre fartøy, samtidig som inntjeningen på spesifikke oppdrag ikke nødvendigvis står noe tilbake for konvensjonelle skip. Jeg tolker de nye bestillingene også som et tegn på at de ser lyset i enden av tunnelen når det gjelder behovet for følgeskip.

4 Likes

Det var et veldig godt poeng som jeg ikke tenkte på! :slight_smile:

De var veldig klare på dette med følgeskip når jeg spurte de på Q&A på Q2-presentasjonen, det var et omfattende regelverk som måtte avklares men det nærmet seg. Enn så lenge følger MAria RR1 som en hundevalp :slight_smile:

Kan se ut som det var siste rest av Danske Invest Norge sine aksjer som gikk

4 Likes