De fikk ikke så mye som en notis i noen avis i dag?
Håpe på noen større sak i morgen da?
Solid bunnstikk på gang i månedschartet slik denne måneden har utviklet seg
De fikk ikke så mye som en notis i noen avis i dag?
Håpe på noen større sak i morgen da?
Solid bunnstikk på gang i månedschartet slik denne måneden har utviklet seg
Ukraina sanksjonerer russisk oljeeksport.
Sååå, oljeprisen har jo gått ned fordi OPEC-landene har økt sin eksport. Hvis Ukraina tar ut like mye russisk eksportkapasitet…?
Ukraina har tidligere slått til mot begge havnene i nærheten av St. Petersburg og nå altså i Svartehavet. Ukraina har holdt på konsekvent i et par måneder uten stopp med å ta ut russisk oljeinfrastruktur. Russland virker ikke som om de klarer å stoppe angrepene.
Leste en interessant artikkel om det igår men husker ikke hvor, skal se om jeg finner den- sa litt om hvilke ressurser UKR slp ut-det går ikke nødvendigvis ut over råolje-eksporten, men gir store problemer med dieseltilgangen internt i RUS.
Har også lest at pga antallet, spredningen og avstandene fra baser er det nesten umulig for RUS å sikre disse oljeinstallasjonene fullgodt, da ressursene i stor grad er bundet opp til fronten, militærbaser/flyplasser og byene- ta det med en klype salt dog.
EDIT:
Interessant kommentar til oljen her:
Ble pent dette. Har det vært noe i noen aviser enda?
Bare noen bransjeblekker.
Inn i innsideportisen.
Jeg kommenterte at det var rart at ingen aviser kommenterte reach denne uken. Er jo lett å bli konspiratorisk og tenke at folk skulle få lov til å handle ferdig først.
Surt å ikke kunne handle rundt 6-blank, men hyggelig med rekyl og mer positiv omtale.
Det føles vel greit ut nå. 
Vanskelig å time, jeg klarte å ta den klassiske feilen her- solgte 25% av posten med godt tap på vei ned, ble for grådig mtp å ventre på bunn for å kjøpe tilbake og er nå over det jeg solgte på igjen. Bare tull egentlig, jeg har jo en tanke om verdi på sikt og burde bare sittet med hele posten selv om den gikk nesten 20% ned.
Swingtraderne fikk stengt ved fredagclose så den falt tilbake litt, men var en flott uke.
![]()
Gikk en kemboordre på fredag.
Er nok enda flere enn den Caceis-kontoen som vil ut da.
Trader fremdeles innenfor den nedtrenden den har vært i en stund, men er jo smått lovende at det går såpass mye aksjer på disse prisene
Ca 8,2 begynner å skille seg ut som et veldig viktig motstandsnivå oppover
Dels overraskende stor salgsvilje ned mot innsidekjøpkursene, synes jeg. Samtidig er det ganske så komfortabelt å øke på disse nivåene om man er long av fundamentale årsaker.