Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

De er ganske effektive, kan operere der det er vanskelig med større fartøy og kjøres 24 timer i døgnet når de har noe å gjøre.

7 Likes

Ypper seg litt på chartet og

Nordea/Næss fortsetter å være kjøpssiden.

Økt med ~4 millioner aksjer bare siden desember:

2 Likes

Ser ikke at dette er et av fondene til Næss. Sender du et større utsnitt så vi også ser hvem som er kjøper :grin:

Det er flere Nordea-fond bak den JPM-SE kontoen på fjerdeplass (har ikke full tilgang til Morningstar eller tilsvarende).

https://www.morningstar.com/stocks/xosl/reach/ownership

1 Like

Sier du det? Hvorfor handler Nordea via JP Morgan? De kan jo handle selv.

Ja, det sier jeg. Nordea Verdi Norge og Nordea Avkastning eier alene 6,5 prosent av aksjene i Reach. Hvorfor de bruker denne kontoen kan jeg ikke svare deg på. Men, det er den kontoen som handler for flere Nordea-fond (og det kan ikke være noen andre om man ser på topplisten).

2 Likes

Man kan med stor sikkerthet si at det er Nordea sine fond som handler, men helt sikker er man ikke før dette bekreftes i deres oppdaterte rapporteringer.
Hvem som er depotbank kan man også finne i nøkkelinfo på hvert fond, her fra de 3 største fondene som eier Reach

Man skal også være litt forsiktig med å ta alt på Morningstar sine sider som fakta, det er en god del feil og finne der også

Man ser at de oppgir Wildermuth med en beholding på litt over 8 mill aksjer i Reach. Men hvis man selv sjekker deres siste oversikt over holdings så er det egenlig Reach Enterprises Inc de eier

2 Likes

Takk for info, @theroger!

Ser ut som Næss kun forvalter 1 av de 3 fondene som er oppgitt å benytte JP Morgan SE som depotkonto. Med andre ord ikke sikkert det er Robert som handler. Må innrømme jeg hadde håpet på det :slight_smile:

Mannen har hauset aksjen i finansmedia i flere artikler de siste 6-12 måneder. Senest for noen uker siden. Om man følger med på deres respektive innehav, så finner man vel ut av hvilke(t) av fondene det er snakk om.

2 Likes

@h3nk1 Har du link til noen artikler? Fant en FA-artikkel, men bak betalingsmur.

Kjapt søk med mob:

Januar i år:

Oktober:

Juni:

1 Like

image

Fra 6 min og 18 sekunder. Grei omtale det.

3 Likes

@h3nk1 Topp! takker for infodeling. fant artikkelen fra Næringsforeningen og leste den. holder det, samt NRK sitt innslag. Meget positivt!

2 Likes
4 Likes

Reach Subsea ASA - Invitation to presentation of the fourth quarter and preliminary full year results 2025.

Completed block sale of existing shares in Reach Subsea ASA

Det var volumspiken sin det, like mye aksjer omsatt i denne som det siste drøye kvartalet sånn ca.

1 Like

Men hvem er kjøper, det er jo det mest interessante-håper egentlig på en “konkurrent” jeg :wink:

1 Like