Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Føler jo mye var priset inn her med 0% i 2026 mot 40-50% for Soma, Soff, Dof mfl.

men det er jo stygge tall, ingen tvil om det. Jeg anslår det betaler opp mot 1mill/dag for JArstein m/ROVmm så backloggen deres må da ha doblet seg omtrent med meldingen igår.

Er vel ingen som følger Reach så tett av analytikerne at vi får noe særlig før åpning nå?

Dessverre dårlig med det. For min del blir et intenst fokus på tallene for Q1 et godt eksempel på å ikke se skogen for bare trær. Markedet må gjerne være helt uenig med meg, slik at det blir ekstra rimelig.

Ligger an til en veldig betydelig sekvensiell forbedring fra Q1 til Q2 med potensielt rekordstor backlog gitt at gårsdagens LOI signeres ferdig (antar det alene vil øke backlog med over 600 MNOK). Så får vi se hva markedet legger mest vekt på.

Rent kursmessig mistenker jeg jo at Nordea/Næss legger seg på blokksalgnivået om det blir volum tilgjengelig.

Edit: ser slik ut.

Ja jo mer jeg ser på det jo mer blir jeg enig med flere her at det blir en god dupp nå-så er jo spm om man skal kjøpe på den duppen da.

1 Like

Ser an denne ut tredagersregelen, så blir det vel å øke litt.

Da var vi på 6,30 som H3 spådde-eller rett under faktisk på laveste sålangt , jeg kjøpte en slant nå på 6,40 da jeg ikke ser helt bort fra at noen kanskje ser interesse her nå.

Jeg kommer til å doble posisjonen her, men ser an litt - ingen grunn til FOMO. Alle som følger litt med kan se at Q2 blir veldig hyggelig + mer stabile inntekter + Remote-reisen fortsetter. Bla bla.

Ikke fått hørt call enda, men ser andre nevne at det visstnok kommer informasjon om utskillelsen av REMOTE ganske raskt. Herunder at er de åpne for ekstern kapital og andre industrielle.

Fikk ikke med meg call jeg heller, de pleier vel legge de ut.

Var en bra call! Tok for seg masse spørsmål på Q&A. Strukturen for å skille ut Reach Remote var ikke helt klar (så langt jeg forstod). Jarstein var på vei (meldte 2+1 år), så her kommer det nok melding igjen relativt kjapt. Om jeg forstod riktig så var forsvarsindustrien (ikke bevæpnet delen) en sektor som etter hvert kunne aktuell for remote konseptet

1 Like

Denne utskillelsen, er det i praksis som en emisjon der reach ikke vil delta pro rata men la andre komme inn med penger for å booste?

Hvis det er så lovende som man håper så bør man jo egentlig kontrahere fartøyer fortere enn de planene som foreligger nå.

1 Like

REACH SUBSEA: KAN KOMME NYHETER OM SPIN OFF AV REACH REMOTE ILA 2–3 MND
Oslo (Infront TDN Direkt): Reach Subsea venter at det kan komme nyheter rundt mulig spin-off av Reach Remote i løpet av de neste to til tre månedene.
Det sa konsernsjef Jostein Aldahl i Reach Subsea under selskapets kvartalspresentasjon tirsdag.
– Det er stor interesse fra både industrielle og finansielle partnere. Når man spinner ut og bygger noe, og skalerer raskt, er det selvfølgelig åpent for partnere, sa Aldahl.
På spørsmål om en separat børsnotering svarte konsernsjefen at dette ikke er avklart, men at det er «en vei å gå».
Selskapet opplyste i dagens pressemelding og presentasjon at Reach Remote nå blir etablert som et eget frittstående selskap

MAn kan jo kikke på presentasjonen der-helt til høyre-og tolke det litt som man vil vel

Har en hunch om at Kongsberg er en blant flere bejlere. Spørsmålet er hvordan dagens aksjonærer får betalt / være med videre.

KOMA er vel mer posisjonert for denslags nå ja som de er skilt ut. Jeg har heller ikke heeeelt utelukket at Wilhelmesen vil ha hele pakka her…

1 Like

Tendervolumet for remote er opp btw, fint at den øker

Styre og ledelse sitter jo med rundt 19% av aksjene i selskapet (om man inkluderer North Energy), så jeg velger å tro at de ikke vil gi noe bort gratis

3 Likes
2 Likes