Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Reach Subsea ASA - Invitation to presentation of the first quarter results 2026.

Reach Subsea Receives LOI for a 2+1-year contract

4 Likes

Bra de viser evne på å levere på lovnaden fra forrige Q-presentasjon om å “benytte mulighetene” i markedet i større grad. Tallene i morgen blir nok så som så, om ikke direkte svake. Men, med REMOTE så er det enkelt å holde denne i min verden.

Den der kommer til å løfte backloggen betydelig, når den forsvarer å leie inn Jarstein m/2 ROVer

2 Likes

Reach Subsea ASA – 1Q 2026: Weak Quarterly Results; Reach Remote Entering Scale-Up Phase

Reach Subsea ASA – 1. kvartal 2026: Svake kvartalsresultater; Reach Remote går inn i en skaleringsfase

Som ventet dette, men det spørs om ikke kontrakten meldt igår ødelegger kjøpsanledningen jeg så for meg her.

3 Likes

Interessant!

2 Likes

Oi, den så jeg ikke ved første skumming, veldig interessant ja. Ser backloggen er på 1mrd-tipper den ikke er langt unna doblet nå eller kanskje doblet også.

1 Like

Ser ut som Reach Remote også har fått tillatelse i UK

bilde

Ellers er det vel første kvartal hvor fornybar og co er over olje/gass:

bilde

Klart det blir ett tøft kvartal når utilisation kun er 59%

1 Like

Ehh? Tror du vil få en grei rabatt etter åpning i dag azz :sweat_smile:

Det svake kvartalet skyldtes hovedsakelig fortsatt lav utnyttelse av flåte og utstyr, økte avskrivninger samt enkelte ugunstige operasjonelle hendelser.

Vi er ikke fornøyd med resultatene for dette kvartalet. Selv om den svakere utviklingen reflekterer et krevende kvartal, er vår viktigste prioritet fremover å sikre at aktivitetsnivået i større grad omsettes til utnyttelse og inntjening, sier Jostein Alendal, konsernsjef i Reach Subsea.

2 Likes

Hehe, jada det kan bli en fin dipp på disse tallene-men den vil jo bli dratt motsatt av den heftige ordreinngangen igår :slight_smile:
Jeg tenker også at noen kanskje vil posisjonere seg her for RR-standalone, det kan vel fort bli en løsning med aksjer til eksisterende aksjonærer eller hva tenker dere?

1 Like

Tall som ventet. Gulvet er og blir 6,30 om det skal duppe noe særlig her. Sier ja takk i så fall.

Ramler vel fort 15%

~ 5.80.- +/- noen øre blir mitt bet

1 Like

[…] continued pressure from reduced utilization […] compressed project margins […]

Dette er den kjipeste biten, hvor ikke bare får de brukt flåten sin mindre, men marginene blir dårligere også.

Konkurransen rundt IMR kontrakten antar jeg derfor vil ha vært hard og prisene da ikke med noe premie.

image

Interessant at når oljeinntektene går ned, så har de klart å skaffe inntekter innen fornybart/annet.

Q1 har jo vært et kvartal hvor de har gått i minus tidligere selv om året som helhet har blitt bra, så ikke akkurat unikt.

Hvis man tenker at de i Q2 vil ha f.eks. 90% utilization og nå hadde 59%, så burde omsetningen øke til endel rundt 840 MNOK i Q2. Burde kunne nulle ut et dårlig Q1. Så kan de gå med overskudd i Q3 og Q4 og levere et greit resultat for året? Spesielt med tanke på IMR-avtalen de er i ferd med å signere.

2 Likes

Det som begynner å bli et spørsmål er om peaken de hadde bare var en fluke, eller om de klarer å finne tilbake til den slags performance. Det vet vi ikke noe særlig om før 12-24 måneder til har gått…

Det skal være et alvorlig wakeup call for en ledelse når man performer så svakt ift konkurrerende aksjer.

REACH / DOF

1 Like

Nja, jeg tror ikke markedet forventet dette.

Denne her er jo litt stygg “økte avskrivninger samt enkelte ugunstige operasjonelle hendelser.

Får se hvor markedet sender kursen, jeg tror det går greit nedover til tross for den gode nyheten som kom i går.

Vi får se, den har gått 0 prosent siste 12 måneder, så noe kvist var nå en gang priset inn.

Market cap på kurs 6,87 var 2.249B, så dundrer man til med nesten 200 millioner i tap på et eneste kvartal? not good.

1 Like